تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820073465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موراتینوس:اروپا باید برای حل مناقشه فلسطین واسراییل تصمیم قاطع بگیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob موراتینوس:اروپا باید برای حل مناقشه فلسطین واسراییل تصمیم قاطع بگیرد مادرید-ایرنا-ˈمیگل آنخل موراتینوسˈوزیرخارجه سابق اسپانیا درمقاله ای در روزنامه ال پاییس نوشت: اروپا باید تصمیم به بررسی کامل سیاست خارجی خود درمنطقه بگیرد و اقدامات قاطع تری برای شکستن بن بست مناقشه فلسطین و اسراییل پیشنهاد کند.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، موراتینوس افزود: آخرین تحولات درغزه ما را به بی رحمی و درد و رنج منطقه ای باز گرداند که تلاش های حرفه ای و شخصی بسیاری را صرف آن کرده بودم و متاسفانه پس از بیش از64 سال کشمکش هنوز به نقطه پایان خود نرسیده است.
وی افزود: از فلسطینیان در هفته اخیر نزدیک به 200 نفر کشته شدند، ساختمان ها تخریب شده، نا امیدی در مردمی سلطه کرده که هر شب به دلیل بمباران ها بی خانمان می خوابند و نمی دانند که آیا روز بعد یکی از آنها یا اطرافیانشان کشته خواهد شد و در اسراییل آژیرهای تل آویو که از زمان جنگ عراق به صدا در نمی آمدند اکنون شب های خانواده ها را پر از ترس و هراس همراه کرده است.
موراتینوس تصریح کرد: در چنین وضعیت که با ناتوانی شاهد نمایش خشونت ها یی هستیم که به نظر می رسد پایانی ندارد و ما را به غم انگیز ترین صحنه ها در منطقه باز می گرداند، شرم اخلاقی و سیاسی ما را فرا می گیرد.
این سیاستمدار اسپانیایی ادامه داد : این وضعیت ، بار دیگر بیانگر فقدان شجاعت سیاسی جامعه بین المللی است که هر دفعه به دلیل جنگی که تقریبا یکصد سال قدمت دارد و به نظر نمی رسد که راه حلی داشته باشد، خسته کننده تر جلوه می کند.
موراتینوس تصریح کرد : به جز اقدام به جا و شجاعانه پاپ ˈفرانسیسˈ به نظر می رسد که بازیگران اصلی بین المللی تسلیم شده ا ند و به یک راه حل قطعی نمی رسند.
وزیرخارجه سابق اسپانیا افزود :دولت آمریکا و ˈباراک اوباماˈ واکنش نشان داده و در حالی که تلاش دارند به یک توافق مشابه با آنچه در سال 2012 به همراه مصر و قطر دست یافتند برسند، زنگ هشدار را نیز در جامعه بین المللی به صدا در آورده ا ند.
وی خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی باید از خود پرسید که اروپا کجا است؟ رهبران اروپایی چه می کنند و چه می گویند؟
وی می افزاید: ما خارج از صفحات نخست روزنامه های کاغذی و دیجیتالی، خواندیم که اروپا تقاضاهای کم صدایی برای خویشتن داری طرفین انجام داده است.
موراتینوس خطاب به سران اروپایی می پرسد: دیپلمات های اروپایی و اسپانیایی کجاهستند؟ چه فاجعه ای باید رخ دهد تا حرکتی انجام گیرد؟ من معتقدم که نباید یک لحظه نیزمنتظر ماند که مسیر یک موشک موجب تراژدی بیشتر شود و ما را از خواب بیدار کند.
وی افزود: ما باید به فکر بپردازیم و سرعت عمل به خرج دهیم تا که غزه به حقارت مرگ و درد و رنج محکوم نشود و باید بلافاصله افکارعمومی بین المللی که ظاهرا به دلیل جام جهانی فوتبال یا تعطیلات تابستانی ˈتخدیرˈ شده ا ند را به حرکت در آوریم.
موراتینوس تصریح کرد : همچنین یک راه حل دیگر این است که اروپا مسئولیت خود را بپذیرد و یک طرح صلح پیشنهاد دهد که به عقیده من باید شامل به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین و اسراییل باشد و این امر هم ازسوی جامعه بین المللی و هم ازسوی اتحادیه اروپا صورت گیرد.
وی گفت: باید کشورهای مهم اروپایی را بسیج کرد تا که فورا طرح صلح عرب را به اجرا بگذارند هرچند که قبل از آن و به طور فوری باید یک آتش بس انجام داد و به مذاکراتی که به رهبری آمریکا انجام می شد و و در ماه آوریل گذشته به شکست انجامید، باز گشت.
وی افزود: اروپا مجبور است که یک پیام آشکار به طرفین بفرستد و تقویمی را تا پایان سال جاری معین کند تا که این پیشنهادات بتوانند نتیجه بخش باشد.
وی اضافه کرد: درغیر این صورت اروپا باید تصمیم بگیرد که به کلی سیاست خارجه خود در منطقه را مورد بررسی قرار دهد و پیشنهادات قاطع تری برای شکستن بن بست درگیری ها ارایه دهد و باید از خودمان بپرسیم که منتظر چه هستیم؟
اروپام **1234** 1064
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





26/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن