تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819206753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت ایران از فرایند سیاسی در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob حمایت ایران از فرایند سیاسی در عراق بغداد-ایرنا- حسن دانایی فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، اولین دیپلمات ارشد در کشور عراق بود که پیش از ظهر امروز چهارشنبه با سلیم الجبوری رییس جدید پارلمان عراق دیدار و به وی تبریک گفت.


جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که از فرآیند سیاسی عراق در چارچوب قانون اساسی و با پیگیری رویه های حقوقی و قانونی، حمایت کرده و از آن استقبال می کند.
بنابراین در شرایطی که بسیاری از دشمنان و بازیگران بدخواه بین المللی عراق، از هفته ها پیش ناقوس یاس و ناامیدی را به صدا درآورده بودند، سیاستمداران و نمایندگان مردم عراق، اولین گام خود را که تعیین ریاست پارلمان و دو معاون وی بود، در نشست روز گذشته، با موفقیت برداشتند و نشان دادند که از طریق گفت وگو و پیگیری خواسته ها و مطالبات در چارچوب های قانونی، عراق می تواند از بحران های تحمیلی به این کشور خارج شود.
اهمیت دیدار سفیر ایران با سلیم الجبوری، به عنوان اولین نماینده رسمی دولت های خارجی در عراق، از آنجاست که جمهوری اسلامی ایران آرزومند موفقیت های پی در پی دولت و ملت عراق، فارغ از جدل های سیاسی و حزبی است و نگاه فرقه ای به روند سیاسی عراق ندارد.
دو کشور همجواری ها و مشترکات فراوان مذهبی، فرهنگی و حتی قومی دارند که از یک امتیازی ویژه برای روابط دو کشور محسوب می شود و از سویی سرنوشت دو کشور را در شرایط مختلف به هم پیوند می زند و همین نگاه و دیدگاه است که اهتمام ایران به خروج عراق از بحران ها را تعبیر می کند.
دیدار سفیر ایران در شرایط حساس فعلی نشان داد که ایران به صورت ویژه از فرایند سیاسی عراق حمایت کرده و ضمن نفی نگاه فرقه ای و قومی، از هر اقدامی در راستای حل مشکلات و بحران سیاسی عراق حمایت می کند.
عراق در یک ماه گذشته، درگیر بحران جدیدی شده که به اعتقاد بسیاری از سیاستمداران عراقی و تحلیلگران سیاسی منطقه، بحرانی تصنعی و تحمیلی به ملت عراق بود که طی آن گروه تروریستی داعش توانست بخش هایی از مناطق شمال عراق را تصرف کرده و از کنترل دولت مرکزی خارج کند.
این زنگ خطری بود برای همه جریان های سیاسی که اختلافات را کنار گذاشته و با ایجاد فضای تفاهم، کشور را برای عبور از مرحله فعلی آماده کنند.
انجام سریع و موفق پروسه انتخاب رییس پارلمان عراق در حالی در روز گذشته اتفاق افتاد که بسیاری از تحلیلگران، بخاطر وجود اختلافات شدید، نسبت به موفقیت آن ابراز بدبینی می کردند.
اکنون باید به انتظار جلسه بعدی پارلمان در روز چهارشنبه آینده نشست که در آن تکلیف پست ریاست جمهوری نیز مشخص خواهد شد و احتمالا در دو هفته آینده نیز در صورتی که همین رویکرد مشارکت جمعی بر فضای سیاسی عراق ، وجود داشته باشد، امیدها برای تشکیل دولت جدید این کشور افزایش خواهد یافت.
بی شک عراق شرایط حساسی را طی می کند و این نکته باید مدنظر همه جریان های سیاسی باشد که در سایه وحدت و همدلی و حمایت های مراجع دینی ، می توانند کشور را از این مرحله حساس عبور دهند.
خاورم**1770**5981
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





25/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن