تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798464693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاری مصری در گفت‌وگو با فارس: مسلمانان برای رسیدن به امت واحد در جهان تلاش کنند/ مصر من را «غلوش کوچک» صدا می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: قاری مصری در گفت‌وگو با فارس:
مسلمانان برای رسیدن به امت واحد در جهان تلاش کنند/ مصر من را «غلوش کوچک» صدا می‌کنند
ناصر حرک قاری مصری گفت: مسلمانان باید برای رسیدن به امت واحد اسلامی در جهان تلاش کنند.

خبرگزاری فارس: مسلمانان برای رسیدن به امت واحد در جهان تلاش کنند/ مصر من را «غلوش کوچک» صدا می‌کنند



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، طرح ضیافت الهی در استان مازندران از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرد و تا پایان این ماه ادامه دارد. اجرای برنامه‌های مختلف مذهبی و اطعام دهی در راستای اجرای صحیح نیات واقفان و تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در استان مازندران به شمار می‌رود. یکی از برنامه‌های شاخص طرح ضیافت الهی در استان مازندران برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی از داخل و خارج کشور است که طبق سنوات گذشته امسال نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران میزبان قاری بین‌المللی از کشور مصر بود. استاد «عبدالناصر حرک» قاری بین‌المللی از کشور مصر امسال به دعوت و میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در این استان علوی حضور پیدا کرد و به اجرای 17 محفل انس با قرآن کریم در شهرهای مختلف استان پرداخت.

قاری بین‌المللی از کشور مصر با حضور در استان مازندران در شهرهای بهشهر، خلیل‌شهر، نکا، ساری، جویبار، قائمشهر، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، نور، تنکابن، نوشهر و رامسر به قرائت دلنشین کلام وحی پرداخت. در همین راستا گفت‌وگویی را با قاری بین‌المللی از کشور مصر استاد «شیخ عبدالناصر حرک» انجام دادیم که در ادامه آن را می‌خوانیم. * ابتدا خودتان را کامل معرفی کنید بنده «عبدالناصر سعد عبدالباسط حرک» بزرگ شده مدرسه شیخ راغب مصطفی غلوش مصر، دارای مدرک دانشگاهی در رشته الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه الازهر و متاهل و دو فرزند دختر دارم،  در مصر گاهی اوقات من را «غلوش کوچک» صدا می‌کنند. چرا در مصر شما را «غلوش کوچک» صدا می‌کنند؟ چون سبک من در برخی از قرائت‌ها مانند سبک استاد غلوش قاری شناخته جهان اسلام است.

* از چه سالی قرائت قرآن را آغاز کردید؟ بنده از سن کودکی به قرائت قرآن علاقه داشتم و از همان ابتدای نوجوانی مراحل حفظ قرآن کریم را آغاز کردم و در ادامه زندگی با تلاش فراوان و با تقلید از بزرگان دارای سبک قرائت قرآن و ورود به رادیو و تلویزیون و دانشگاه الازهر مصر به عنوان قاری بین‌المللی شناخته شدم. * به دعوت چه کسی و یا چه سازمانی وارد ایران شدید؟ با دعوت سازمان اوقاف و امور خیریه ایران و برای برگزاری محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان به ایران سفر کردم. * وقتی به استان مازندران آمدید چه چیزهایی نظر شما را به خود جلب کرد و مردم این استان چگونه مشاهده کردید؟ اول از طبیعت بسیار زیبا، دریا و امامزادگان متعدد این استان شگفت‌زده شدم و انتظار دارم مردم مازندران نسبت به استان‌های دیگر بیشتر به قرآن گرایش داشته باشند و افرادی که در محافل قرآنی شرکت کردند را بیشتر به عنوان متخصص قرآنی مشاهده کردم.

* نظر شما درمورد قاریان ایرانی چیست؟ قاریان ایرانی بسیار خوب و خوش صدا هستند و به قرائت قرآن خیلی خوب اهمیت می‌دهند، من به قاریان ایرانی توصیه می‌کنم در درجه اول که می‌خواهند قاری خوب شوند قرآن کریم را حفظ کنند، وصیت من به قاریان ایرانی برای ارتقاع سطح قرائت، حفظ قرآن کریم است. وقتی قرائت قاریان ایرانی را شنیدم حس کردم که با درک مفاهیم و ترجمه آن در حال قرائت قرآن هستند مانند اینکه قاریان مصری در حال قرائت قرآن هستند. * قرائت قاریان مازندرانی را چگونه مشاهده کردید؟ در محافل قرآنی استان مازندران چیزی که برای من جالب بود این است که جوانان و نوجوانانی را دیدم که در قرائت از من تقلید می‌کردند و این مسئله من را خوشحال کرد. * در برخی از محافل قرآنی شما از جوانان و نوجوانان حافظ کل قرآن کریم سوالاتی پرسیدید، نظر شما در مورد حافظان قرآن مازندرانی چیست؟ فقط می‌توانم بگویم از حافظان قرآن مازندرانی شگفت‌زده شدم و با توجه به اینکه زبان آن‌ها زبان غیر عربی است، به صورت تخصصی قرآن کریم را حفظ کردند، همچنین برخی از قاریان مازندرانی را مشاهده کردم که از صدای خوبی برخوردار هستند اما قرآن کریم را حفظ نکردند.

* آیا می‌دانید که سازمان اوقاف و امور خیریه ایران طرحی را با نام تربیت حافظان قرآن کریم در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کشور باید 10 تا 15 میلیون حافظ داشته باشد، اجرایی می‌کند؟ بله بنده آوازه این طرح را شنیدم و می‌دانم که مسئولان سازمان اوقاف ایران این طرح را برای گسترش حفظ قرآن کریم در بین جوانان و نوجوانان اجرا می‌کنند و این حرکت مسئولان حکومت ایران جای تقدیر دارد که برای حفظ قرآن بسیار ارزش قائل هستند. من حکومت ایران را در راستای حفظ حجاب زنان و تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم بسیار کوشا دیدم و دیدم که مردم این کشور به سمت امور دینی حرکت می‌کنند و ایران از لحاظ گسترش امور دینی مقام اول را دارد. * در مورد مسابقات قرآنی ایران چه چیزهایی می‌دانید؟ من از مسابقات قرآنی ایران با خبر هستم و می‌دانم که این مسابقات در سطح بالایی برگزار می‌شوند و حتی من یک بار به این مسابقات دعوت شدم که به دلیل برخی از مشکلات نتوانستم در مسابقات قرآنی این کشور حضور پیدا کنم. * در ایران چه قاریانی را بیشتر می‌شناسی و تلاوت آن‌ها را گوش کردی؟ من در ایران قاریانی مانند کریم منصوری، جواد پناهی، سعید طوسی، احمد ابوالقاسمی، حامد شاکرنژاد و حمزه زاهدی را می‌شناسم و قرائت آن‌ها را گوش کردم. * آیا دوست‌دارید مجددا برای قرآئت قرآن و برپایی محافل قرآنی به کشور ایران سفر کنی؟ بله خیلی دوست دارم، برای آمدنم به ایران هیچ مانعی وجود ندارد زیرا مردم و مسئولان ایران از من و حتی از دیگر قاریان مصری به خوبی استقبال و پذیرایی کردند، شنونده ایرانی با تمامی سبک‌های قاریان برجسته جهان اسلام آشنا است و حتی قاریان قدیمی دارای سبک کشور مصر را می‌شناسد که این موضوع برای قاریان مصری افتخار است.

* در طول این چند روزی که در ایران بودی این کشور را چگونه مشاهده کردید؟ دیدگاه ما قاریانی که به ایران سفر می‌کنیم با مردمی که در کشور مصر هستند و به ایران سفر نکردند نسبت به جامعه ایران متفاوت است و وقتی بنده به کشور مصر برگشتم به تبلیغ امنیت و آرامش در ایران می‌پردازم و می‌گویم که ایران چه کشوری با ثبات و مهمان‌پذیر است. * در پایان حرفی برای گفتن دارید؟ ما در ایران در خدمت کتاب خدا و اهل بیت هستیم که این موضوع برای ما قاریان مصری جای خوشحالی دارد و بنده از خداوند می‌خواهم ما با مردم ایران یک امت شویم و رابطه‌های دو کشور بسیار صمیمی باشد و برای رسیدن به امت واحد در سراسر جهان تلاش کنیم. ------------------------------------ گفت‌وگو از صاحب نجفی‌وشوائی مترجم: رحیم سرخی ------------------------------------ انتهای پیام/86031/ح40

93/04/25 - 16:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن