تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819450963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد مركز سلامت جسمي و رواني زنان در زنجان الزامی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان شهبازی:
ایجاد مركز سلامت جسمي و رواني زنان در زنجان الزامی است
زنجان - خبرگزاری مهر: معاون سياسي امنيتي استاندار زنجان، بر ضرورت ايجاد مركز سلامت جسمي و رواني زنان تأکید کرد.



به گزارش خبرگزاری مهر،حمیدرضا شهبازي در جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر استان، اظهار کرد: مي‌توان با جلب اعتماد زنان مبتلا به اعتياد، زمينه حضور آنان در اين مركز را فراهم کرد.

 وی به ضرورت تشكيل مركز سلامت جسمي و رواني زنان در استان اشاره کرد و خواستار انجام مطالعات و برآورد اعتبار مورد نياز جهت راه‌اندازي اين مركز در استان زنجان شد.

 شهبازي، عضويت زنان مبتلا به اعتياد در تشكل‌هاي مردمي و شبكه‌هاي اجتماعي را جهت درمان اين افراد بسيار موثر دانست و اظهار کرد: اعتياد زنان تبعات و پيامدهاي بسياري از قبيل بروز ناهنجاري‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي به دنبال دارد كه با عضويت اين افراد در سمن‌ها، زمينه شناسايي و درمان آنان فراهم خواهد شد.

 معاون سياسي امنيتي استاندار زنجان در ادامه، مطالعه ميزان خطرپذيري و اعتياد دانش‌آموزان استان از سوي اداره‌كل آموزش و پرورش استان با همكاري سازمان بهزيستي، نيروي انتظامي و دفتر امور اجتماعي استانداري را خواستار شد و افزود: ميزان اعتياد به مشروبات الكلي نيز در كنار مصرف موادمخدر باید در پژوهش‌ها مورد بررسي قرار گيرد.

 وي ضمن تقدير از اقدامات و فعاليت‌هاي كميته‌هاي ذيل ستاد مبارزه با موادمخدر استان، گفت: به دليل تاثير بالاي اعتياد در همه بخش‌هاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي جامعه، هنوز با جامعه پاك و عاري از اعتياد فاصله زيادي داريم.

 در ادامه اين جلسه، فرمانده نيروي انتظامي استان از كشف 270 كيلوگرم انواع موادمخدر در چهار ماهه ابتداي سال‌جاري خبر داد و گفت: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

 سردار "علیرضا صالحی" با اعلام اين خبر كه تعداد خودروهاي توقيفي قاچاقچيان موادمخدر 178 دستگاه است، افزود: 35 مرحله طرح مقابله در اين مدت اجرا شده، 13 باند متلاشي شده و آمار دستگير شدگان نسبت به سال گذشته نیز 53 درصد رشد داشته است.

 وي خاطرنشان کرد: 221 نفر از معتادان جمع‌آوري و تحويل مراكز ترك اعتياد شده‌اند كه از اين تعداد 16 نفر خانم هستند.

 "محمدرضا صائینی" معاون بهداشتي دانشگاه علوم‌پزشكي استان نيز در این جلسه گزارشي از وضعيت اعتياد زنان تحت پوشش مراكز ترك اعتياد استان ارایه کرد و گفت: از مجموع 11 هزار و 121 معتاد كه تحت پوشش مراكز ترك اعتياد دولتي و خصوصي استان قرار دارند، 281 نفر را زنان تشكيل مي‌دهند.

 مديركل بهزيستي استان زنجان نيز گزارشي از وضعيت اعتياد در زنان استان ارایه کرد و با بيان اين مطلب كه طي 10 سال گذشته آمار زنان مبتلا به اعتياد در كشور چهار برابر افزايش داشته است، گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاري، از مجموع 2237 مراجعه كننده به مراكز درماني ترك اعتياد در استان زنجان، 47 نفر را زنان تشكيل مي‌دهند كه معادل 2.1 درصد است.

 "مرتضی مكاريان" خاطرنشان کرد: 95 درصد زنان معتاد استان متأهل هستند، 97 درصد به ترياك و شيشه معتاد شده اند و بيش از 80 درصد آنان تحصيلات كمتر از ديپلم دارند.

 وی از تهيه گزارشي با موضوع بررسي علل بروز و شيوع اعتياد خبر داد و افزود: اغلب زنان معتاد از مراجعه به مراكز درماني اكراه دارند و به خوددرماني مي‌پردازند، لذا آمار واقعي شيوع اعتياد در زنان، بيشتر از مقدار ارایه شده در گزارش‌ها است.


۱۳۹۳/۴/۲۵ - ۱۵:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن