تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815510690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 70 درصد معتادان کردستان اختلالات روانی و شخصیتی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob بیش از 70 درصد معتادان کردستان اختلالات روانی و شخصیتی دارند سنندج- ایرنا- کارشناس مسوول اعتیاد سازمان بهزیستی استان کردستان گفت: بیش از 70 درصد معتادان به الکل و مواد مخدر در استان، اختلالات روانی و شخصیتی دارند.


به گزارش ایرنا؛ مسلم شبرنگ روز چهارشنبه در همایش آموزشی ˈپیشگیری و مقابله با مصرف مشروبات الکلیˈ در مجتمع فجر سنندج گفت: اعتیاد جنبه روانشناختی دارد و عوامل مختلفی در بروز آن دخیل است.
وی افزود: عوامل شخصیتی، فیزیولوژی، رفتار و نگرش فرد به مواد، تاثیر بسزایی در گرایش افراد به مواد مخدر دارد.
وی به نقش عوامل اجتماعی و فرهنگی در گرایش به اعتیاد اشاره کرد و گفت: شکست تحصیلی، تعهد کم به خانواده و مدرسه، طرد گروه همسالان در مقطع ابتدایی، ارتباط با همسالان مصرف کننده، احساس بیگانگی و روحیه عصیانگری، نگرش مثبت به مواد و شیوه رفتار مردم نقش مهمی در گرایش افراد به الکل دارد.
شبرنگ اختلال در خواب، اختلال در کارکرد کبد، سرطان کبد، التهاب و خونریزی دستگاه گوارش، فراموشی و افسردگی شدید را از عوارض مصرف الکل بیان کرد.
وی مواد افیونی، محرک زا و توهم زا را از جمله مواد اعتیاد آور دانست و گفت: کاهش استرس و لذت بخش بودن از دلایل گرایش مصرف مواد مخدر است.
به گفته وی اعتیاد به الکل و مواد مخدر سبب وابستگی جسمانی و روانی و تغییر در کارکرد مغز می شود.
وی بی برنامه شدن، عدم انضباط فرد و تصمیمات لحظه ای، از دست دادن خویشتنداری، پرخاشگری، رفتارهای پرخطر، بی تفاوتی نسبت به محیط، افسردگی و عصبی بودن، ناامیدی و حس درماندگی، عدم رضایت از زندگی، خودکشی و آسیب به دیگران را از عوارض ناشی از مصرف مواد بیان کرد.
شبرنگ اظهار کرد: بنابر اعتقاد جامعه شناسان، فقر و نداری زمینه ناهنجاری ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در جامعه فراهم می کند.
به گفته وی سوء مصرف پدیده ای فرهنگی است و شیوه مصرف در کشورهای مختلف جهان متفاوت است.
وی افزود: مصرف مواد زمانی سوء مصرف تلقی می شود که منجر به اختلال در انجام وظایف شغلی و اجتماعی، بروز اختلافات خانوادگی، مصرف مکرر در شرایط خطرناک و مشکلات قانونی شود.
کارشناس مسوول اعتیاد سازمان بهزیستی استان کردستان افزود: مقدار و نوع ماده مصرفی، شیوه مصرف، محیط اجتماعی، انگیزه مصرف، شخصیت فرد، باورها و انتظارات فرد تاثیر بسزایی در مصرف دارند.
شبرنگ اظهار کرد: تحقیقات نشان داده است افرادی که تنظیم هیجانی مطلوبی دارند نسبت به افرادی که تنظیم هیجانی نامطلوبی دارند موفق تر هستند.ک/2
7352/533
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





25/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن