تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821074338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاذبه های طبیعی و تاریخی همدان گنجینه ای ارزشمند برای گردشگران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob جاذبه های طبیعی و تاریخی همدان گنجینه ای ارزشمند برای گردشگران همدان - ایرنا - همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با داشتن یک هزار و 830 آثار تاریخی ، فرهنگی و جاذبه های گردشگری همچون نگینی بر تارک ایران می درخشد و گنجینه ای ارزشمند برای گردشگران داخلی و خارجی است.


به گزارش ایرنا جاذبه های گردشگری و طبیعی همدان همچون گنج نامه همدان ، سراب های گیان و گاماسیاب نهاوند و غار شگفت انگیز علیصدر و آثاری همچون تپه هگمتانه ، آرامگاه بوعلی سینا و باباطاهر و صدها آثار دیگر همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جذب کرده است.
استان همدان همچنین با داشتن 177 امامزاده و بقاع متبرکه با سابقه های طولانی از جمله امامزاده کوه (محسن) با 700 سال سابقه ، امامزاده عبدالله و شاهزاده حسین در صنعت گردشگری مذهبی نیز فعال بوده و گردشگران زیادی را جذب کرده است.
با گذشت یک ماه از فصل تابستان به دلیل تقارن با ایام ماه مبارک رمضان کارگروه گردشگری برای برنامه ریزی و فراهم کردن مقدمات برای جذب گردشگر در فرمانداری همدان تشکیل جلسه داد.
فرماندار همدان در این نشست گفت: این شهرستان با داشتن آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری بسیار هنوز نتوانسته است در حوزه گردشگری موفق عمل کند.
ˈعلی تعالیˈ افزود: صنعت گردشگری در جهان یکی از منابع مهم درآمد کشورها و عامل توسعه کشورها محسوب می شود.
وی اضافه کرد: برای برنامه ریزی مناسب و جذب گردشگر و پیشبرد امور در این بخش 9 کمیته شامل حمل و نقل ، امداد و نجات ، خدمات انتظامی و امنیتی ، هماهنگی امور شهری ، خدمات اسکان و رفاه ، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد رسیدگی به شکایات ، خدمات بهداشت سلامت و محیط زیست و آمار اطلاع رسانی و تبلیغات تشکیل شده است.
وی افزود: این کمیته ها باید به صورت مستمر و ماهانه عملکرد خود را به فرمانداری ارسال کنند.
رییس اداره اوقاف شهرستان همدان نیز گفت: این شهرستان علاوه بر جاذبه های گردشگری ، تاریخی و مذهبی به دلیل آب و هوای مناسب همه ساله مسافران زیادی را جذب کرده است.
سید ˈحسن رضویˈ افزود: امامزاده محسن (کوه) همدان با داشتن 700 سال سابقه تاریخی در زمینه گردشگری مذهبی از قابلیت های بسیاری برخوردار بوده و سال گذشته حدود 500 هزار گردشگر از این امامزاده دیدن کردند.
وی اظهار کرد: وجود این امامزاده در روستای ˈفرجینˈ و قرار گرفتن این امامزاده در دامنه کوه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و علاوه بر بحث گردشگری در زمینه اشنغالزایی موقت نیز موفق بوده و با ساماندهی 21 دکه برای عرصه محصولات این بخش برای 50 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز توجه به بخش گردشگری مذهبی را یکی از فعالیت های این اداره کل عنوان کرد و گفت: همه ساله بخشی از اعتبارات برای مرمت و ایجاد محوطه های بقاع متبرکه و مذهبی هزینه می شود.
ˈرزیتا ناصرالمعمارˈ افزود: در سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای مرمت و محوطه سازی امامزاده محسن همدان هزینه شده است.
وی برگزاری سه دوره تور گردشگری مذهبی به شکل رایگان برای آشنا کردن مسافران از اماکن گردشگری مذهبی همدان خبر داد و افزود: دوم و پنجم مرداد ماه امسال نیز این تورهای گردشگری توسط بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.
ناصرالمعمار از برگزاری جشنواره تابستانی همزمان با عید سعید فطر در همدان خبر داد و گفت: این جشنواره با 19 برنامه به مدت 40 روز برگزار می شود و نقش موثری در جذب گردشگر دارد .
عضو کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز با تاکید بر اینکه فرهنگ مهمان پذیر بودن باید در بین مردم تقویت شود گفت: مردم از طریق آموزش باید طریقه روبرو شدن با گردشگران را فرا گیرند تا مسافران پس از حضور در همدان با خاطرات خوش استان را ترک کنند.
ˈعلی رضاییˈ افزود: با ارایه خدمات مناسب به گردشگران و طرح جامع گردشگری می توان در جذب گردشگر داخلی و خارجی به استان بسیار موثر است.
همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با داشتن یک هزار و 830 آثار تاریخی ، فرهنگی دارد که حدود یک هزار آثار به ثبت رسیده است.
7523/2624
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





25/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن