تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820086691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش جدید شناسایی مواد مخدر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob روش جدید شناسایی مواد مخدر تهران - ایرنا - دانشمندان دانشگاه فدرال اورال در یکاترینبورگ روشی را اختراع کرده اند که با کمک آن می توان ترکیب مواد خطرناک را مشخص کرد.


به گزارش ایرنا از صدای روسیه، دانشمندان دانشگاه فدرال اورال روش شناسایی ترکیب مواد مخدر را طراحی کردند که با استفاده از این روش ، طراحان موادمخدر جدید نمی توانند از تله بدور بمانند.
اکنون با این روش جدید می توان جزئیات مواد مخدر را که از طریق قاچاقچیان در سراسر جهان پخش می شود ،آشکار ساخت و حتی ترکیبات آن را نیز دسته بندی نمود.
ادویه ها و ترکیبات سیگار که به محلول های شیمیایی آغشته شده اند باعث اعتیاد ، جنون و مسمومیت شدید می شود. در عین حال، این مواد در جعبه های معمولی تحت نام داروهای گیاهی به فروش می رسند. ترکیب چنین موادی همیشه آشکار نیست.
پس از آنکه در ترکیبات سیگار، شاهدانه مصنوعی یافت شد که خطرناک تر از نوع طبیعی – ماریجوآنا- است، صنعت موادمخدر دست به اختراعات جدیدتری زد و بدنبال مواد تازه تر روانگردان رفت. اکنون به مصرف کنندگان ترکیباتی با ساختارهای تغییریافته پیشنهاد می شود که در فهرست مواد ممنوعه وجود ندارد.
دانشمندان دانشگاه فدرال اورال در یکاترینبورگ روشی را اختراع کرده اند که با کمک آن می توان ترکیب مواد خطرناک را مشخص کرد.
اولگ یلتسوف کارمند کرسی فناوری سنتز ارگانیک دانشگاه فدرال اورال و عضو تیم تحقیقاتی این پژوهش ها در این باره گفت: ابتدا طیف جرمی ماده مظنون یادداشت می شود. دراین پروژه آنالیز با پایگاه شیمیایی اطلاعات پلیس مقایسه می شود. اگر ماده از نظر ترکیبات خود با نمونه ها جور باشد، پس براحتی می توان ماهیت آن را معلوم کرد و فهمید آیا به مواد ممنوعه مربوط می شود یا خیر. اگر این ماده در فهرست وجود نداشته باشد، آن را به آزمایشگاه شیمیایی می فرستند. در آزمایشگاه با کمک واکنش هسته ای مغناطیسی به طور نهایی ساختار شیمیایی آن ، نسبت این ماده با طیف جرمی را مشخص می کنیم و می بینیم چه ماده ای بدست می آید.
علمی **1354**1599
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





25/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن