تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798622275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد کرمان گزارش می‌دهد خودکفایی مددجویان کرمانی با رونق طرح‌های خوداشتغالی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد کرمان گزارش می‌دهد
خودکفایی مددجویان کرمانی با رونق طرح‌های خوداشتغالی
اعطای تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی علاوه بر ایجاد کرامت در خانواده‌های مددجو، استقلال اقتصادی را نیز برای آنها فراهم می‌کند.

خبرگزاری فارس: خودکفایی مددجویان کرمانی با رونق طرح‌های خوداشتغالی



به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اجرای طرح‌های خوداشتغالی و فراهم کردن فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند و مددجوی کمیته امداد‌ یکی از اولویت‌ها‌ و اهداف کمیته امداد امام خمینی است. کمیته امداد امام خمینی با اعطای تسهیلات اشتغالزایی و خودکفایی علاوه بر ایجاد کرامت در خانواده‌ها، آنها را به سمت استقلال اقتصادی سوق می‌دهد تا با کار و تلاش، حاصل دسترنج خود را برداشت کنند. برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای مددجویان کمیته امداد یکی از روش‌هایی است که می‌توان حاصل فعالیت کمیته امداد و هزینه کرد کمک‌های خیران و نیکوکاران را به این نهاد مقدس به وضوح دید. در این راستا سومین نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد استان کرمان از 15 تیرماه جاری در بوستان مادر شهر کرمان دایر شده و توانمندی‌های مددجویان کمیته امداد کرمان در زمینه‌های مختلف کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و ... در قالب 65 غرفه به معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

هنری که کام مقام معظم رهبری را شیرین کرد عصمت علی‌اکبری بانوی میانسالی است که هنر شیرینی‌پزی خانگی خود را با دریافت تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد و کمک هفت نفر از زنان سرپرست خانوار رونق داده و اکنون مدیر شرکت تعاونی نگین سبز بم است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: 40 سال سابقه کار شیرین‌پزی دارم و 10 سال است که شرکت خود را در بم به ثبت رسانده‌ام. علی‌اکبری افزود: 4 میلیون تومان آورده خودم بود و با تسهیلات 7 میلیون تومانی کمیته امداد توانستم به این کار رونق دهم و انواع شیرین‌های خانگی و سنتی تهیه و عرضه کنم. وی تصریح کرد: اکنون با کمک 20 نفر از زنان سرپرست خانوار و تهیه مواد اولیه مرغوب، 50 نوع شیرینی تولید می‌کنیم که خوشبختانه تمام آنها به فروش می‌رسد. این بانوی هنرمند که به عنوان زن نمونه استان و شهرستان بم مورد تقدیر قرار گرفته است، بیان داشت: 22 بهمن سال 90 چند نمونه شیرینی تهیه کردم و برای دفتر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری فرستادم. علی‌اکبری عنوان کرد: سه روز مانده به نوروز 91 هدیه‌ای از سوی دفتر رهبری به درب خانه ما فرستاده شد و در آن یک جلد کلام‌الله مجید، یک قواره چادر مشکی و یک تقدیرنامه بود. وی افزود: اگر میلیون‌ها تومان پول برای من می‌فرستادند به این اندازه خوشحال نمی‌شدم.

راه‌اندازی کارگاه فرآوری و بسته‌بندی زعفران در جنوب شرق کشور عبدالله رجایی‌نژاد مسئول شرکت تعاونی تولیدی زعفران زرین تاج امیر سال 89 با دریافت 7 میلیون تومان وام خوداشتغالی از کمیته امام توانسته علاوه بر خودکفایی و استقلال اقتصادی، زمینه اشتغال 50 نفر دیگر را نیز فراهم کرد. وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: کشت زعفران را با 2 هکتار زمین خودمان در روستای تاج‌آباد بافت آغاز کردیم و با استفاده از تسهیلات کمیته امداد و توسعه بخش کشاورزی اکنون به 10 هکتار افزایش داده‌ایم. رجایی‌نژاد افزود: در زمان گل‌چینی محصول زعفران هر صبح 50 نفر از این طریق مشغول به کار می‌شوند و سال قبل توانستیم از هر هکتار بیش از 5 کیلوگرم برداشت داشته باشیم. وی با اشاره به اینکه در حال راه‌اندازی کارگاه فرآوری و بسته‌بندی زعفران در جنوب شرق کشور است، تصریح کرد: برای این امر از تسهیلات طرح توسعه جهاد کشاورزی استفاده کردیم و 300 میلیون تومان برای این امر مصوب شد. مسئول شرکت تعاونی تولیدی زعفران زرین تاج امیر گفت: در صورت راه‌اندازی این کارگاه علاوه بر توسعه تجارت زعفران در شهرستان، حجم بالایی از افراد را نیز می‌توانیم به کار مشغول کنیم. رجایی‌نژاد اظهار داشت: شهرستان بافت به دلیل موقعیت آب و هوایی از جمله هوای سرد، ارتفاع از سطح دریا و برفگیر بودن موقعیت مناسبی برای کشت زعفران است و محصول تولیدی نیز از مرغوبیت رنگ و طعم برخوردار است. وی افزود: ما در حال حاضر توزیع پیاز زعفران کل استان کرمان را در دست داریم و آماده‌ایم تا به صورت رایگان مشاوره‌های لازم را برای علاقمندان به این حوزه ارائه دهیم.

ظرفیت‌های کمیته امداد موقعیت مناسبی برای کارآفرینی است علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد استان کرمان با تقدیر از دست‌اندرکاران برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه نشان می‌دهد که جوانان جویای کار می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های خوداشتغالی استان برای خود شغل ایجاد کنند. وی عنوان کرد: فرهنگ پشت میزنشینی باید به فرهنگ کار تلاش تبدیل شود، افرادی منتظر هستند دولت برای آنان شغل ایجاد کند، می‌توانند با استفاده از امکاناتی که دولت در اختیار کمیته امداد قرار داده است برای خود شغل و درآمد ایجاد کنند. رزم‌حسینی برپایی چنین نمایشگاه‌هایی را نقطه امید و تشویقی برای سایر مددجویان و نیازمندان در استفاده از تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد دانست. استاندار کرمان خاطرنشان کرد: امیدواریم موضوع کارآفرینی که مدتی است آهنگ آن در استان سرعت گرفته با استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله کمیته امداد در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی همچنان ادامه یابد. رزم‌حسینی با اشاره به اختصاص 90 میلیارد تومان تسهیلات به کمیته امداد استان کرمان برای ایجاد اشتغال افزود: موقعیت مناسبی است که جوانان و افراد جویای کار با استفاده از این تسهیلات برای خود شغل و درآمدی ایجاد کنند. وی گفت: تاکنون 26 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد با استفاده از تسهیلات خوداشتغالی به خودکفایی رسیده‌اند و امسال نیز جشن خودکفایی 5 هزار مددجو برگزار می‌شود که این امر نشان دهنده‌ اقدامات و تلاش‌های موثر کمیته امداد در این زمینه است. وی خاطرنشان کرد: رساندن مددجویان و نیازمندان به مرز خودکفایی کار بسیار ارزشمندی است که کمیته امداد در این زمینه موفق عمل کرده است.

پیگیری‌ کمیته امداد برای جذب 90 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی وحید میرزایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: موضوع اشتغال در چند قالب برای خانواده‌های تحت حمایت دنبال می‌شود که یکی از این موارد مشاغل خانگی است به نوعی که خانواده‌ها بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند. وی بیان داشت: این خانواده‌ها در قالب و شکل‌های مختلف به صورت زمان‌دار مورد حمایت قرار می‌گیرند تا به خوداتکایی برسند. میرزایی خاطرنشان کرد: عمدتا افرادی از پوشش حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند که بتوانند با شغلی که راه‌اندازی کرده‌اند، درآمدی برای خانواده‌ خود کسب کنند. وی از ایجاد 6 هزار شغل توسط کمیته امداد‌ امام خمینی استان کرمان در سال گذشته خبر داد‌ و افزود: مشارکت‌های بانک‌های عامل در ایجاد این شغل‌ها بسیار چشمگیر بوده است. مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از پیگیری‌های این نهاد در راستای جذب 90 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع بانکی در راستای اشتغالزایی برای‌ سال جدید خبر داد. میرزایی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 5 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد استان کرمان به واسطه طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد، خودکفا شوند.  

ایجاد 600 مورد شغل طی سه ماه ابتدای سال 93 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان کرمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال موارد متعددی از جمله استعدادسنجی منطقه‌ای، مشاوره شغلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تعامل با کارفرمایان و کاریابی برای مددجویان صورت می‌گیرد. رضا بزمانی افزود: تسهیلات کمیته امداد نیز در سه مقوله کارانگیزی، توان‌افزایی و خود‌اشتغالی است و از طریق منابع ارزان قیمت بانکی و منابع صندوق کمیته امداد به صورت قرض‌الحسنه به متقاضیان پرداخت می‌شود. وی عنوان کرد: تمام تلاش ما توانمندسازی خانواده‌ها بر اساس اشتغال است و طی سال گذشته بیش از 69 درصد تعهدات استان در این زمینه محقق شده است. بزمانی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی متناسب با مناطق مختلف برگزار می‌شود، تصریح کرد: در بحث آموزش به عنوان یک سرمایه‌گذار نگاه می‌کنیم که اگر مددجویی آموز‌ش لازم را فراگیرد، درصد موفقیت طرح وی بسیار بالا خواهد بود. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کرمان با اشاره به اینکه طی سه ماه نخست سال جاری 600 مورد شغل برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد این استان ایجاد شده است، گفت: تفاهمنامه‌های متعددی با سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، میراث فرهنگی و ... به منظور آموزش مددجویان کمیته امداد منعقد شده است. بزمانی افزود: در آینده نزدیک تفاهمنامه‌ای با حمل و نقل روستایی منعقد می‌کنیم تا بتوانیم‌ تعدادی خودرو پژو و سمند را به ناوگان حمل و نقل بین شهری اضافه کنیم. وی خاطرنشان کرد: 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی طی سال جاری در نظر گرفته شده است که به بانک‌ها اعلام می‌شود. بزمانی گفت: کمیته امداد استان کرمان در سال جاری تعهد 7 هزار و 500 شغل را در سراسر استان داده است که امیدواریم با استفاده از تسهیلات بانکی تمام این میزان محقق شود. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کرمان عنوان کرد: این نهاد در سال گذشته رتبه نخست استانی را در زمینه اشتغالزایی کسب کرد. ................................... گزارش از شیما صفرزاده عکس از محسن رجب‌پور ................................... انتهای پیام/80017/غ40

93/04/25 - 00:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن