تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804579877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصویب قانون جدید کار در صربستان با امید بهبود وضعیت اقتصادی کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob تصویب قانون جدید کار در صربستان با امید بهبود وضعیت اقتصادی کشور بلگراد - ایرنا - دولت صربستان باارائه پیشنهاد تغییرات در قانون کار خواهان پیاده کردن سیاست های مالی جدید با هدف بهبود محیط کاری برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی،کاهش کار در بازار سیاه و افزایش اشتغال به کار در کشور است.


به گزارش ایرنا،درپیش نویس قانون کار صربستان که برای تصویب به مجلس ارائه شده همچنین کاهش کارهای اداری غیرضروری برای صدور مجوز و قوانین جدید در جهت حمایت از حقوق شاغلین، امور بازنشستگی و بیمه و درمان از کارافتادگی نیز پیش بینی شده است.
دولت نیز با ایجاد تغییرات در قانون کار افزون بر شرایط محیط کاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی و غلبه بر بحران اقتصادی در کشور در نظر دارد که با رشد اقتصادی و بالا بردن نرخ اشتغال به کار میزان بیکاری در کشور را کاهش بدهد.
یکی از تبصره هایی که در پیش نویس قانون کار صربستان پیش بینی شده است در مورد کارکنان مازاد در شرکت ها و یا ادارات است که می بایستی به شاغلی که از کار اخراج می شوند حداقل یک سوم دستمزد آنها در قبال هر سال سنوات خدمت در نزد کارفرمای بعدی تعلق بگیرد.
همچنین در پیش نویس قانون کار صربستان افزایش سن بازنشستگی برای زنان به جای 60 سال به 65 سال است که از سال 2030 سن بازنشستگی زنان و مردان در این کشور برابر خواهد شد.
ˈآلکساندر ووچیچˈ نخست وزیر صربستان در رابطه با پیشنهاد قانون کار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت در روند اجرای اصلاحات برای کاهش بحران مالی و اقتصادی در کشور در حال پیشرفت است، گفت که در این زمینه دولت در برقراری ثبات مالی موفق بوده است.
وی همچنین در این رابطه به فعالیت دولت های گذشته در صربستان اشاره کرد و گفت: دولت های گذشته در آستانه انتخابات حقوق و بازنشستگی را افزایش می دادند، اما این دولت نه اینکه به چنین اقدامی دست نزده، بلکه مالیات جدیدی را بر حقوق کارکنان وضع کرده است.
نخست وزیر صربستان اصلاحات مالی در کشور را ضروری اما سخت دانست و گفت که در جهت بهبود منافع و وضعیت رفاهی شهروندان اقداماتی انجام شده که اثرات آن در سه تا چهار سال آینده معلوم می شود.
ووچیچ در رابطه با اعتراض سندیکاه ها و برخی از احزاب اپوزیسیون به پیشنهاد قانون کار اشاره کرد و گفت که جای تعجب دارد که کسانی که از قانون لیبرال کار مصوبه سال 2001 حمایت می کردند، اکنون از این قانون جدید که شبیه آن قانون است، انتقاد می کنند.
ویوویچ که احتمالا به جای وزیر دارایی قبلی این سمت را در دولت قبول خواهد کرد با بیان اینکه بار اصلاحات و اجرای سیاست مالی کشور را می بایستی همه شهروندان بطور یکسان به عهده بگیرند، هدف کلی دولت در امور مالی را مبارزه با بازار سیاه خواند و گفت که همه شهروندان می بایستی مالیات پرداخت کنند و هزینه های شرکت های دولتی به حداقل ممکن کاهش داده شود.
وزیر اقتصاد صربستان به همکاری و مذاکراه با صندوق بین المللی پول اشاره کرد و امضای موافقت نامه با این نهاد مالی بین المللی را برای دریافت یک وام سه ساله جهت کاهش بدهی عمومی و کسری بودجه مهم و ضروری دانست.
وی همچنین گفت که مطمئنا با اقداماتی که صورت گرفته است، کشور از لحاظ مالی ورشکسته نمی شود و اثرات صرفه جویی تا سال 2017 روشن خواهد شد.
قانون جدید کار و مزایای لایحه قانون کار که روز شنبه 12 ژوئیه امسال توسط دولت تصویب و به پارلمان ارجاع شد با مخالفت سندیکاها و برخی از احزاب اپوزیسیون روبرو گردید.
سندیکاههای صربستان اعلام کردند که اگر دولت پیشنهادات آنها را برای تامین حقوق شاغلین قبول نکنند به تظاهرات دست خواهند زد.
اروپام**2061**1547

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن