تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805205619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مستند ˈقتل عام درختانˈ در جلسه شورای شهر نمایش داده شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob آخرین جلسه شورای شهر پیش از تعطیلات تابستانه مستند ˈقتل عام درختانˈ در جلسه شورای شهر نمایش داده شد تهران بزرگ - ایرنا - از پخش مستند قتل عام درختان بی زبان تا انتقاد از پاسخ ندادن مسوولان شهری به تذکرات اعضای شورای شهر، از جمله حاشیه های آخرین جلسه شورای شهر تهران پیش از تعطیلات تابستانی است.


به گزارش خبرنگار ایرنا اعضای شورای شهر تهران امروز (سه شنبه) آخرین جلسه علنی این شورا را پیش از تعطیلات تابستانی برگزار کرده و میزبان نایب رییس مجلس شورای اسلامی بودند.
همچنین اعضای شورای شهر در این جلسه 5 طرح را به تصویب رساندند.
بر اساس این گزارش یک فوریت طرح ˈالزام شهرداری تهران به ارائه برنامه ساماندهی و تبدیل باغات کن به فضای سبز عمومی و همکاری در ثبت آنها به عنوان میراث طبیعی تهرانˈ، کلیت طرح ˈالزام شهرداری تهران به ایجاد باغ گل ویژه نابینایان در یکی از بوستان های تهرانˈ، را تصویب کردند.
همچنین اعضای شورای شهر تهران به طرح ˈنحوه صدور پروانه ساختمان در باقیمانده املاک و اراضی در طرح های اجرایی شهرداری تهرانˈ و دو فوریت طرح ˈنحوه محاسبه هزینه های حفاری توسط شرکت فاضلاب در شهر تهرانˈ و
طرح ˈ50 درصد تخفیف در استفاده دانش آموزان از اماکن ورزشی، پردیس های سینمایی و موزه های تهران ˈ رای دادند.
بر اساس این گزارش ˈمحمد حقانیˈ رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح ˈالزام شهرداری تهران به ارائه برنامه ساماندهی و تبدیل باغات کن به فضای سبز عمومی و همکاری در ثبت آنها به عنوان میراث طبیعی تهرانˈ، فیلم مستندی با عنوان قتل عام درختان بی زبان را در صحن شورا پخش کرد.
وی درباره نحوه تخریب باغات کن اظهار کرد: 4 هزار و 325 هکتار از سطح باغات تهران از سال 68 تا 88 حذف شده است.
وی باغات کن را آخرین باغات متمرکز و به هم پیوسته تهران و باقیمانده سایر باغات دامنه جنوبی البرز برشمرد و افزود: کاربری های ثانویه ناسازگار با باغات از جمله سنگبری، گورستان ماشین، تفکیک زباله، انبار، پارکینگ و دامداری در این باغات ایجاد شده است.
حقانی طرح هایی که از سال 76 تا 92 برای باغات کن مطرح شده، را بی نتیجه دانست و خاطر نشان کرد: در سال 90 پیشنهاد تملک باغات کن در کمیسیون ماده 5 مطرح شد اما تملک انجام نشد.
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به محدوده باغات کن گفت: منطقه مورد نظر ما جنوب همت حد فاصل این بزرگراه تا حکیم است که 185 هکتار وسعت دارد و 50- 40 هکتار آن اراضی کشاورزی است و به شدت تخریب شده است.
وی تاکید کرد: در تهران حفظ باغات و فضاهای سبز موجود ضروری تر از ایجاد فضاهای سبز جدید است.
ˈمجتبی شاکریˈ عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز در جریان بررسی طرح یاد شده اظهار داشت: در این خصوص قانون وجود دارد.
وی گفت: اگر قانون به درستی اجرا نمی شود، نباید قانون جدیدی نوشت بلکه باید قانون را اجرا کرد.
* دانش آموزان از تخفیف 50 درصدی استفاده از اماکن ورزش شهر تهران بهره مند شدند
بر اساس این گزارش اعضای شورای شهر در این جلسه با تصویب طرحی تخفیف 50 درصدی برای دانش آموزان در استفاده از اماکن ورزشی، پردیس های سینمایی و موزه های شهر تهران را در نظر گرفتند.
ˈاحمد دنیا مالیˈ رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بررسی این طرح یادآور شد: در تمام کشورها خدمات ورزشی برای دانش آموزان رایگان است و این کمترین کاری است که شورای شهر برای این قشر انجام می دهد.
ˈ ابوالفضل قناعتیˈ عضو دیگر شورای شهر نیز دراین باره اظهار کرد: پیش از این شورای شهر کارت بلیط های تخفیف دار را برای برخی از اقشار در نظر گرفت اما هنوز به درستی اجرا نشده است.
وی گفت: باید بستر و زمینه های اجرای این طرح به درستی فراهم شود تا مردم اذیت نشوند.
ˈحبیب کاشانیˈ عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه به عنوان مخالف، این طرح را احساسی دانست و یادآور شد: شان شورای شهر بالاتر از این است که بعد از گذشت یک ماه از تابستان تازه به فکر دانش آموزان افتاده ایم.
ˈمعصومه آبادˈ عضو کمیسیون سلامت شورای شهر نیز با اشاره به مصوبه شهر دوستدار کودک در سال 87 از سوی شورای شهر اظهار کرد: در این مصوبه ورزش رایگان، حمل و نقل رایگان و سایر موارد برای کودکان در نظر گرفته شده اما اجرایی نشده است.
اعضای شورای شهر در نهایت به این طرح رای داده و بر اساس آن دانش آموزان از 50 درصد تخفیف در استفاده از اماکن ورزشی، پردیس های سینمایی و موزه های شهر تهران بهره مند شدند.
* کمیسیون های شورای شهر گزارشی از عملیاتی شدن مصوبات و تذکرات شورای شهر ارائه دهند
بر اساس این گزارش در آخرین جلسه پیش از تعطیلات شورای شهر تهران ˈمحمد مهدی تندگویانˈ عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با انتقاد از عملیاتی نشدن تذکرات اعضای شورای شهر گفت: گویا تذکرات به دیوار داده می شود.
وی از اعضای کمیسیون ها خواست در پایان یک سال عمر شورای چهارم گزارش عملکرد عملیاتی از اجرایی شدن مصوبات و تذکرات از سوی شهرداری ارائه دهند.
تندگویان همچنین با اشاره به تبصره یکم مصوبه طرح جامع درآمد های پایدار و سایر منابع مالی شهرداری خاطر نشان کرد: قرار بود شهرداری هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد این مصوبه را ارائه کند، که این کار انجام نشده است.
* شهرداری بابت قیمت املاک و اراضی در طرح های اجرایی به طور توامان مبلغ و تخفیف عوارض را نمی پردازد
بر اساس این گزارش ˈمحمد سالاریˈ رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در جریان بررسی طرح ˈنحوه صدور پروانه ساختمان در باقیمانده املاک و اراضی در طرح های اجرایی شهرداری تهرانˈ گفت: شهرداری تا کنون بابت املاکی که مقداری از آنها در طرح ها قرار می گیرد، علاوه بر پرداخت بهای کارشناسی ملک، از مالکان بابت ساخت و ساز در باقی ملک خود به میزان سه برابر متراژ ملک واقع شده در طرح، پول تراکم را نمی گیرد.
وی افزود: به ازای هر متر از قسمت واقع شده در طرح شهری، سه متر بخشودگی در عوارض ساخت و ساز منظور می کند.
ˈاحمد دنیامالیˈ نیز درباره این طرح یادآور شد: سال هاست که حق مردم را نمی دهیم، زیرا در اصلاح معابر، قیمت یا تراکم سه برابری حقوق مردم را تضییع می کند.
وی پیشنهاد کرد: در بافت های ناپایدار و فرسوده که فشردگی زیادی در ساختمان ها داریم، هفت متر بخشودگی تراکم را لحاظ کنیم تا مردم تشویق شوند در اصلاح گذرها مشارکت کنند.
ˈمهدی چمرانˈ عضو دیگر شورای شهر نیز گفت: وقتی ملک یک نفر در معبر می افتد، باید پول آن را به وی بدهند، نه تراکم. این تراکم چه سه متر یا پنج و هفت متر، در باقیمانده ملک لحاظ می شود و به ارتفاع بیشتر ساختمان که کوچکتر شده، منجر می شود.
* دریافت 5 درصد عوارض از بلیط های سینما غیر قانونی است
ˈعبدالحسین مختابادˈ عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسه ای با انجمن سینماداران خاطر نشان کرد: دریافت 5 درصد عوارض از بلیط های سینما غیر قانونی است و شهرداری نباید این مبلغ را دریافت کند.
وی ادامه داد: 65 تا 70 درصد سینماها در کشور نابود شده اند و در تهران نیز در اولین فرصت سینماها تعطیل می شوند.
مختاباد همچنین با انتقاد از عملکرد سازمان فرهنگی - هنری شهرداری اظهار کرد: کلاس های موسیقی همچنان بسته است و مسوولان این سازمان عنوان می کنند که به دنبال ارائه آموزش های تخصصی هستند در حالی که این سازمان دانشگاه نیست و باید آموزش های عمومی ارائه کند.

*شورای عالی معماری و شهرسازی شان خود را حفظ کند
ˈاحمد دنیا مالیˈ رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح ˈنحوه صدور پروانه ساختمان در باقیمانده املاک و اراضی در طرح های اجرایی شهرداری تهرانˈ گفت: تمام انرژی شورای عالی شهرسازی و معماری صرف بررسی مصوبات کمیسیون ماده 5 در تهران می شود؛ در حالی که شان این شورا این نیست و کلانشهرها و شهرهای دیگر کشور مشکلات فراوانی در حوزه شهرسازی دارند که نیازمند توجه است.
وی همچنین با اشاره به جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در باره بوستان مادر و حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران در این جلسه خاطر نشان کرد: مسائل داخلی شورا و شهرداری نباید در کمیسیون اصل 90 مطرح شود.
دنیا مالی در ادامه با انتقاد از عدم حضور رییس کمیسیون اصل 90 در جلسه یاد شده به رییس شورای شهر گفت: به عنوان رییس شورا، شان شما و جلسه این بود که دست کم نایب رییس مجلس در جلسه حاضر باشد، نه اینکه رییس کمیسیون اصل 90 نیز حضور نداشته باشد.
وی گفت: شما به علت تواضع چیزی نگفتید؛ اما شخصیت حقوقی شما به عنوان رییس شورا ایجاب می کرد نایب رییس مجلس در جلسه حضور داشته باشد.
وی همچنین یادآور شد: در خصوص بوستان مادر تصمیمی گرفته نشد که رییس کمیسیون سلامت شورای شهر در این خصوص مصاحبه مطبوعاتی انجام دهند.
ˈاحمد مسجدجامعیˈ رییس شورای شهر تهران نیز در این جلسه در پاسخ به اعتراض دنیامالی افزود: کار اخلاقی این بود که زمانی تذکر خود را مطرح کنید که آقای حافظی در جلسه حضور دارد و امکان پاسخگویی برای وی فراهم باشد.
وی حضور در جلسه کمیسیون اصل 90 را با نامه رسمی دانست و گفت: در این جلسه گزارش سازمان بازرسی کل کشور از تخلفات شهرداری قرار بود مطرح شود، نه اینکه به طور خاص راجع به بوستان مادر صحبت شود.
وی اظهار کرد: تنها ما در این شهر نیستیم و بقیه هم صدای رهبر معظم انقلاب را شنیده اند که برای هوا و محیط زیست و آب شهر فکری کنید.
وی گفت: این کمیسیون نسبت به بوستان مادر حساس شده و پیگیری کرده و گزارشی نیز از این موضوع تهیه کرده و یک ماه نیز به شهرداری فرصت پیگیری داده است.
وی خاطر نشان کرد: گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره عملکرد شهرداری تهران نیز در اختیار همه اعضا قرار داده می شود.
تهرام/7244/ 699

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن