تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803485971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هلال احمر سرآمد سازمان های امدادی کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob سردار جلالی: هلال احمر سرآمد سازمان های امدادی کشور است تهران - ایرنا - رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک سازمان امدادرسان آماده در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث است، گفت: این جمعیت ملی، در خدمات رسانی امدادی به حادثه دیدگان و ارائه خدمات اسکان اضطراری به آنان سرآمد سازمان های امدادی کشور است.


به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار «غلامرضا جلالی» روز سه شنبه در نخستین جلسه مشترک روسای دو سازمان پدافند غیرعامل و امداد و نجات جمعیت هلال احمر این مطلب را عنوان کرد.
وی گفت: نقش جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به حادثه دیدگان انواع حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت، بر هیچ یک از کارشناسان و مسوولان دخیل در امر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل پوشیده نیست.
سردار جلالی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، پدافندغیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است که از درون ما را مصون می کند و معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی هم بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب و زوری هم بزند، اثری نخواهد کرد.
وی توضیح داد: فرماندهی کل قوا در تشریح پدافندغیرعامل فرموده اند، ببینید چقدر مهم است که ما این حالت را در کل پیکره کشور و جامعه در دستگاه های مختلف بوجود بیاوریم و کاری کنیم که همت ما فقط مصروف به این نباشد که دشمن را منصرف کنیم یا برای مقابله خودمان را آماده بکنیم. نه، کاری کنیم که ما مصونیت در خودمان بوجود بیاوریم که این با پدافند غیرعامل تحقق پیدا می کند. بنابراین این مسئله، مسئله بسیار مهمی است که بایستی راه بیافتد.
رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به نظرات جدید در حال پیگیری در سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: نظریه های از جمله نظریه «پدافندمردم محور»، «پدافند کالبدی» و فنی مهندسی و نظایر آن در حال پیگیری است که امیدواریم بتوانیم این نظریه ها را برای دستگاه ها و نظام جاری تعریف کنیم.
سردار جلالی «مصون سازی کالبد کشور»، «مصون سازی جامعه» و «مصون سازی نظام مدیریتی» را سه گونه اصلی مصون سازی عنوان کرد و گفت: مصون سازی یا همان پدافند غیرعامل، در واقع کاهش اثر تهدید بر این سه عنصر است، یعنی اگر تهدیدی بر کشور انجام گرفت، اثر آن صفر یا حداقلی باشد.
وی افزود: این اقدامات به صورت کلی دو دسته می شود؛ یک دسته اقدامات نظامی و در سازوکار دفاع است و بخش دیگری هم در حوزه غیرنظامی است و آن، اقداماتی است که همه اجزا، دستگاه ها و همه مردم باید انجام دهند که نتیجه آن کاهش آسیب پذیری، افزایش پایداری و مدیریت بحران و تولید بازدارندگی دفاعی است و اینگونه می توان تاثیر تهدید را بر کشور و دستگاه ها به حداقل رساند.
رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: هلال احمر می تواند در بحث های امدادرسانی به مصدومان حوادث هسته ای، شیمیایی، پرتوی و بیولوژیک آموزش های لازم را به امدادگران و نجاتگران خود منتقل کند و آنان را برای امدادرسانی در شرایط یادشده آماده نگاه دارد.
وی افزود: همچنین این جمعیت ملی می تواند در راستای آمادگی های لازم مردمی برای رویارویی و مقابله با انواع حوادث و داشتن یک جامعه آماده، آموزش های لازم را در خصوص مخاطرات انواع حوادث به مردم ارائه دهد.
سردار جلالی با بیان اینکه هلال احمر می تواند در طرح تخلیه اضطراری مردم پایتخت در مقابل وقوع انواع حوادث احتمالی نقش اساسی و حائز اهمیتی داشته باشد، گفت: مشارکت این جمعیت در طرح یادشده می تواند به هماهنگی و هم افزایی دستگاه های امدادرسان در خدمات رسانی بیشتر به پایتخت نشینان هنگام ایجاد شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث کمک شایان توجهی کند.
وی پیشنهاد کرد، بمنظور ایجاد هماهنگی های بیشتر بین سازمان پدافند غیرعامل و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، یک کار گروه ویژه و مشترک تشکیل شود تا در آن بر اجرای برنامه های مشترک، برنامه های مستقل و همسو و ماموریت های مستقل برنامه ریزی بیشتری صورت بگیرد.
اجتمام(3) ** 7029 ** 1071

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن