تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820056793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک عضو هیات نظارت: شمار نمایندگان خراسان شمالی در مجلس کم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob یک عضو هیات نظارت: شمار نمایندگان خراسان شمالی در مجلس کم است بجنورد - ایرنا - سرپرست هیات نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی گفت: شمار نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی کم است و با گستردگی حوزه انتخابیه و آمار جمعیتی همخوان نیست.


به گزارش ایرنا ˈعلی اکبر وحیدیˈ روز سه شنبه در آستانه سالروز تشکیل شورای نگهبان اظهار کرد: افزایش تعداد نمایندگان مردم استان در مجلس موجب می شود تا نمایندگان بتوانند بهتر از حقوق مردم این منطقه محروم دفاع کنند.
وی اضافه کرد: براساس اصل 64 قانون اساسی، باید هر 10 سال 20 نماینده به شمار نمایندگان مجلس افزوده شود که این قانون تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است.
وحیدی افزود: در سال 78 برای نخستین بار این قانون در سطح کشور اجرایی شد و تعداد نمایندگان مجلس از 270 نفر به 290 نفر رسید و برخی استان های مشمول از افزایش تعداد نماینده برخوردار شدند.
وی افزود: این اصل از قانون اساسی پس از سال 78 همچنان مغفول مانده و استان خراسان شمالی به عنوان یکی از استان های محروم کشور از اجرایی نشدن آن متضرر می شود.
سرپرست هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی گفت: اکنون سه حوزه انتخابیه این استان، شامل پنج شهرستان دو کرسی نمایندگی دارند و در مجموع کل این استان با 900 هزار نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
وحیدی افزود: این در حالی است که یک شهرستان در استان خوزستان که جمعیتش حدود 400 هزار نفر است، به تنهایی سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
وی خواهان اجرایی شدن اصل 64 قانون اساسی و افزایش تعداد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی شد.ک/2
2712/626/330

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن