تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798289198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امدادرسانی به موقع به مجروحان سوانح رانندگی، دغدغه مسوولان همدان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob امدادرسانی به موقع به مجروحان سوانح رانندگی، دغدغه مسوولان همدان همدان - ایرنا - فوت بسیاری از مجروحان سوانح رانندگی در حین انتقال به بیمارستان ، امدادرسانی به موقع به مجروحان سوانح رانندگی را به دغدغه مهم مسوولان استان همدان تبدیل کرده است.


به گزارش ایرنا با توجه به آمار ارایه شده از سوی مسوولان انتظامی استان همدان، 80 درصد از مجروحان سوانح رانندگی درون شهری و 46 درصد از مجروحان سوانح برون شهری این استان در مراکز درمانی یا در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می دهند.
رییس پلیس راه استان همدان روز دوشنبه در شورای ترافیک این استان اظهار داشت: بالا بودن آمار مجروحان سوانح رانندگی این استان که در مراکز درمانی یا در حین انتقال به بیمارستان جان خود را ازدست می دهند ، اهمیت و لزوم تقویت خدمات درمانی در مراکز درمانی را دوچندان می کند.
سرهنگ ˈمحمد خیریˈ مثال زد : سه راهی ساوه و محور دخان - فامنین از مسیرهای حادثه خیز این استان به شمار می رود که مجروحان رانندگی این محور به بیمارستان شهر فامنین منتقل می شوند.
وی تصریح کرد : این در حالیست که امکانات و تجهیزات موجود در بیمارستان فامنین بسیار اندک و در حد یک درمانگاه است و این مرکز تنها توان ارایه خدمات سرپایی را دارد.
رییس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: بیشتر مجروحان سوانح رانندگی به علت کمبود تجهیزات در بیمارستان فامنین به مرکز درمانی بعثت شهر همدان منتقل می شوند که بخشی از سانحه دیدگان در حین انتقال فوت می کنند.
سرهنگ خیری گفت: امکانات و تجهیزات بیمارستان بعثت به علت مراجعات زیاد به این مرکز درمانی محدود بوده و به علت کمبود تخت در بخش ICU این بیمارستان که حدود 22 تخت است ، بستری بیشتر مجروحان سوانح رانندگی با تاخیر صورت می گیرد.
وی گفت: در سه ماهه نخست امسال حدود 46 درصد از مجروحان سوانح رانندگی برون شهری در حین انتقال یا در مراکز درمانی جان خود را از دست دادند که این آمار نبست به 12 ماهه سال گذشته سه درصد رشد داشته است.
معاون فرماندار فامنین نیز در این ارتباط گفت: بیشتر مسیرهای عبوری این شهرستان شامل سه راهی اصله - قزل آباد، پیچ گرمک و فامنین-سه راهی کاج به علت استاندارد نبودن راه ها و نبود زیرگذر به قتلگاه تبدیل شده است.
ˈاحمد حمیدیˈ افزود: بیمارستان فامنین کادر درمانی لازم شامل متخصص بیهوشی، جراح و ارتوپد برای مداوای مجروحان سوانح رانندگی را ندارد و این مرکز درمانی جوابگوی مراجعه کنندگان نیست.
وی با ذکر اینکه این مرکز درمانی تنها اسم بیمارستان را یدک می کشد اظهار داشت: امکانات موجود در این مرکز درمانی به اندازه یک درمانگاه است در حالیکه به طور میانگین میزان بروز سوانح رانندگی در مسیرهای شهرستان فامنین بیشتر از دیگر مناطق است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نیز آمار درصدی محل فوت مجروحان سوانح رانندگی را به ترتیب 20 درصد در محل تصادف، هشت درصد در زمان انتقال و 72 درصد در مراکز درمانی ذکر کرد.
سرهنگ ˈحسین طلاییˈ افزود: 25 نفر در سه ماهه نخست امسال بر اثر سوانح رانندگی درون شهری جان خود را از دست دادند که پنج نفر از انها در محل بروز سانحه، دو نفر در حین انتقال و 18 نفر در مراکز درمانی شهر همدان جان باختند.
کارشناس فوریت های پزشکی استان همدان نیز با انتقاد به آمارهای ارایه شده در این نشست، ارایه این آمار ها را به نوعی زیر سوال بردن خدمات فعالان در مجموعه بهداشت و درمان دانست و اظهار داشت: طبق قانون تکنسین های فوریت های پزشکی حق اعلام مرگ مجروح سانحه دیده را نداشته و تنها ملزم به انتقال آن به مراکز درمانی هستند.
وی گفت: در هیج جای کشور پزشک به همراه آمبولانس به محل اعزام نمی شود و تکنسین فوریت های پزشکی نیز مجاز به صدور گواهی فوت نیست بر همین اساس انتقال فرد متوفی به مراکز درمانی به معنای فوت در حین انتقال نیست.
وی افزود: بررسی و تحلیل آماری با استناد به آمارهای صحیح و بی عیب و نقص ضروری است تا مخاطبان فکر نکنند فعالان در این مجموعه کم کاری می کنند.
معاون امور عمرانی استانداری همدان نیز گفت: مطرح کردن مشکلات در چنین نشست هایی به معنای زیر سوال بردن خدمات دیگر مجموعه ها نیست بلکه بررسی راهکارهای مناسب و علمی برای رفع مشکلات موجود است.
ˈمحمود رضا عراقیˈ بررسی و احصای مشکلات در این نشست ها را به نفع ارگان های مسوول دانست افزود: این امر زمینه ای برای اختصاص اعتبار بیشتر برای تامین نیروی انسانی متخصص و تجهیزات پیشرفته به منظور کمک به سانحه دیدگان و جلوگیری از مرگ حتی یک شهروند را مهیا می سازد.
وی اقدامات صورت گرفته در بخش بهداشت و درمان در دولت یازدهم را شایسته تقدیر دانست و گفت: طرح نظام سلامت ویترینی از خدمات دولت است که با اجرایی شدن آن بخش اعظمی از دغدغه بیماران و همراهان آنها کاسته شد.
دومین شورای ترافیک استان همدان در سالجاری با دستور کار بررسی وضعیت خدمات رسانی به مجروحان سوانح رانندگی در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد.
7525/576/

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن