تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819971592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 60 درصد تراکتورهای کشاورزی لرستان فرسوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob بیش از 60 درصد تراکتورهای کشاورزی لرستان فرسوده است خرم آباد - ایرنا- رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از 60 درصد تراکتورهایی که در اختیار کشاورزان استان قرار دارد فرسوده است.


به گزاشر خبرنگار ایرنا، بهرام نظری روز سه شنبه در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خرم آباد افزود: با اشاره به فرسودگی ناوگان ماشین آلات کشاورزی استان افزود: بزرگترین مشکل در حوزه برداشت محصولات کشاورزی استان مربوط به بخش حبوبات است .
وی با اشاره به خریداری شش دستگاه کمباین برنج در استان اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید در خصوص افزایش ضریب مکانیزاسیون اقدام کند.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز گفت: درصد بهره برداری اقتصادی در لرستان پایین بوده و حجم بسیار بالایی از کشاورزی استان معیشتی است.
عظیم دادگر با تاکید بر اجرای کشاورزی اقتصادی در استان افزود: در کشاورزی اقتصادی بر اساس میانگین جهانی ، هر کشاورز برای 40 نفر محصول تولید می کند اما در لرستان این میزان برای هر 5 نفر است.
وی در مورد سرعت تغییر کاربری زمین های کشاورزی هشدار داد و گفت: چنانچه اقدامات اساسی در این خصوص صورت نگیرد با تغییر کاربری های گسترده ای که در حال انجام است، زمین های کشاورزی استان از بین رفته و کشاورزی رو به اضمحلال می رود.
وی ادامه داد: درحال حاضر 90 درصد کشت گندم آبی و 65 درصد کشت گندم دیم استان به صورت مکانیزه انجام می شود، این در حالی است که در کشت چغندر این رقم به 98 درصد و ذرت به 100 درصد رسیده است.
7269/630

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن