تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798270176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرکت لاک پشتی، وعده های عملی نشده/ این سقف را امیدی هست؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob حرکت لاک پشتی، وعده های عملی نشده/ این سقف را امیدی هست؟ سنندج - ایرنا - شورای مسکن کردستان پنجم خرداد با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد و به صورت ویژه به مسکن مهر این استان و رفع مشکلات این حوزه پرداخت اما تاکنون نتیجه ای از این نشست بدست نیامده است.


مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در این باره گفت: نماینده قائم مقام وزیر و کارشناسانی دیگر برای بازدید به کردستان آمدند و قول دادند در کوتاه مدت، حتما مصوبات شورای مسکن عملیاتی شده و منابعی در اختیار این استان قرار گیرد.
این در حالی است که حدود یک ماه و نیم از جلسه خرداد شورای مسکن که در آن قائم مقام وزیر قول کمک هایی به مسکن مهر کردستان را داد، می گذرد.
در این نشست که به ریاست احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی برگزار شد با تایید وی مصوب شد 300سه میلیارد ریال به طرح های مسکن مهر شهرستان قروه برای آماده سازی تامین برق آنها پرداخت شود.
همچنین مصوب شد برای احداث چهار مدرسه در طرح های مسکن مهر استان، هشت میلیارد ریال پرداخت شود.
در این جلسه به منظور ساخت مسجد در طرح های مسکن مهر سنندج، قروه و دیواندره که عملیات ساخت آنها آغاز شده، در مجموع تنها سه میلیارد ریال کمک مصوب شد.
همچنین با تایید مهرآبادی مقرر شد 15 میلیارد ریال برای آماده سازی دو پروژه مسکن مهر بهاران و دگایران سنندج کمک شود، این دو پروژه در مجموع برای آماده سازی به 40 میلیارد ریال نیاز دارند.
در این نشست قادری معاون عمرانی استاندار کردستان نیز اتمام پروژه های مسکن مهر کردستان را نیازمند 700 میلیارد ریال اعتبار دانست که این اعتبار سوای اعتبارات لازم برای تامین تسیهلات مسکن مهر است.
در حالی که کمک های مصوب این نشست به طرح های مسکن مهر کردستان به سختی سه درصد این 700میلیارد ریال را پوشش می دهد.
مهرآبادی در رابطه با نحوه کمک های بعدی دولت در این نشست گفت: متناسب با پیشرفت طرح ها، کمک های بعدی نیز انجام می شود.
با تزریق قطره چکانی اعتبارات ، به نظر نمی رسد وعده تحویل مسکن مهر در شهریور سال آینده نیز محقق شود.
مشکلات مختلف پروژه های مسکن مهر کردستان همچنان پابرجاست، کمک های وعده داده شده نیز پرداخت نشده،و مسکن مهر کردستان پیشرفتی لاک پشتی را تجربه می کند.
مسکن مهر کردستان با مشکلات دیگری چون کمبود توقفگاه،فضای سبز، فضای آموزشی و بهداشتی ،روبه رو است که آن مسایل بیشتر مورد بی توجهی قرار گرفته اند.
مسکن مهر خبرنگاران در فاز دوم نیز همچون دیگر پروژه های مسکن مهر کردستان سرعت کندی داشته است؛ این پروژه با مشکلات جدی تری نیز روبه رو است که پس از اتمام کار ساخت آن نمایان می شود.
یکی از این مشکلات، نحوه تامین آب شرب این مجموعه در دگایران سنندج است؛ به دلیل قرار داشتن در ارتفاع برای رساندن آب به این مجموعه نیاز به ایجاد منبع آب وجود دارد.
علاوه بر اینکه تامین اعتبارات ساخت این منبع توسط آبفا خود چندین ماه به طول خواهد انجامید، ساخت آن نیز نزدیک به یک سال زمان می برد و نشانه هایی از سوی مسوولان برای تعجیل در انجام این امور دیده نمی شود.
ارایه نشدن تسهیلات یکی دیگر از مشکلاتی است که بانک ها به بهانه های مختلف از پرداخت آن طفره می روند.
به طور نمونه مدیرعامل تعاونی مسکن مهر خبرنگاران و هنرمندان (فاز یک) در نشست شورای مسکن از پرداخت نشدن تسهیلات توسط بانک مسکن انتقاد کرد و گفت: در حالی که میزان تسهیلات به 250 میلیون ریال افزایش یافته،اما بانک مسکن حتی از 200 میلیون ریال قبلی نیز تاکنون تنها 140 میلیون ریال تسهیلات را پرداخت کرده است.
نماینده بانک مسکن نیز دلیل پرداخت نشدن این تسهیلات را ثبت نشدن تغییرات در تعاونی مسکن مهر خبرنگاران و هنرمندان بیان کرد که مهرآبادی قائم مقام وزیر با بیان اینکه افزایش تسهیلات مصوب شده و باید پرداخت شود این دلیل بانک مسکن را قابل قبول ندانست.
اما در عمل، بانک ها توجهی به مصوبات و دستورات داده شده نمی کنند و پروژه های مسکن مهر را معطل تسهیلاتی که موظف به پرداخت آن هستند کرده اند.
به نظر می رسد دولت باید به جای وعده و ارایه تاریخ برای اتمام پروژه های مسکن مهر، در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، یک اقدام جهادی برای به بهره برداری رسیدن پروژه های مسکن مهر صورت دهد.
دولت باید نظارت خود بر پروژه ها را افزایش دهد، به جای تزریق اعتبارات قطره چکانی کمک های موثری به این طرح ها بکند، مشکلاتی از جمله همراهی نکردن بانک ها در ارایه تسهیلات و همکاری نکردن سازمان ها و شرکت های خدمات رسان از جمله گاز و برق و آب را نیز رفع کند تا بیش از این بهره برداری از طرح های مسکن مهر عقب نیفتد.ک/4
/ 640/570/533
امید بهمنی

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن