تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821057110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ˈاشرف غنی احمد زیˈ میزبان ˈعبدالله عبداللهˈ


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob ˈاشرف غنی احمد زیˈ میزبان ˈعبدالله عبداللهˈ کابل – ایرنا – ˈاشرف غنی احمدزیˈ کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان امروز (سه شنبه) میزان رقیب انتخاباتی خود عبدالله عبدالله است تا دو کاندیدا در خصوص چگونگی تشکیل دولت وحدت ملی تبادل نظر کنند.


به گزارش ایرنا، اشرف غنی احمد زی به رسانه ها گفته است که روز سه شنبه در منزل شخصی خود میزبان عبدالله عبدالله خواهد بود تا دو طرف در خصوص ابعاد تشکیل دولت وحدت ملی گفت وگو کنند.
اشرف غنی احمد زی تامین ثبات در کشور را از اهداف اصلی دو نامزد ریاست جمهوری دانست و گفت تشکیل دولت وحدت ملی می تواند افغان ها را از منازعات سیاسی در امان نگه دارد.
بر اساس گزارش ها، دور بعدی این گفتگوها در منزل عبدالله عبدالله برگزار خواهد شد.
طرح تشکیل دولت وحدت ملی پس از آن مطرح شد که عبدالله عبدالله به نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در 24 خرداد ماه برگزار شد، اعتراض کرد و این نتیجه را ناشی از تقلب گسترده دانست و تهدید کرد دولت موازی تشکیل خواهد داد.
در پی چندین روز مذاکرات فشرده بین ستادهای انتخاباتی دو نامزد با پا درمیانی دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان ˈیوناماˈ و ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا، اشرف غنی احمد زی و عبدالله عبدالله موافقت کردند برای شکستن بن بست انتخاباتی، صد درصد آرا بازشماری و بازرسی شود و دولت وحدت ملی تشکیل گردد.
محمد محقق معاون عبدالله عبدالله در اولین واکنش به چگونگی تشکیل دولت وحدت ملی اعلام کرده است که برنده انتخابات ریاست جمهوری پس از بازشماری و بازسازی صد درصد آرای به صندوق ریخته شده، رییس جمهور خواهد شد و در همین حال نامزد بازنده ریاست اجرایی دولت آینده را بر عهده خواهد گرفت.
محقق گفت بر اساس این طرح قرار است پس از یکسال با تغییر قانون اساسی، سمت نخست وزیر در دولت آینده ایجاد و نامزد بازنده نخست وزیر افغانستان شود.
هر چند جزئیات بیشتری از چگونگی تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان اعلام نشده است اما مقامهای دو ستاد انتخاباتی اعلام کرده اند، گفت وگو ها در خصوص چگونگی تشکیل دولت وحدت ملی آغاز شده است.
در همین حال ˈحامد کرزیˈ رییس جمهور افغانستان درخواست دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان را برای تعویق یک ماهه برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهور جدید که قرار بود 11 مرداد ماه برگزار شود، پذیرفت.
آساق/1501

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن