تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805859822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلکی کوچک برای انجام کاری بزرگ


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob قلکی کوچک برای انجام کاری بزرگ انزلی - ایرنا - ˈ میران بیشه بان ˈ تنها سه سال دارد اما با دستهای کوچکش از هم اکنون کارهای بزرگ می کند ، او دومین سالی است که قلک به دست به جشن گلریزان می آید تا به آزادی یک زندانی جرایم غیر عمد کمک کند .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، در میان حاضران افراد با مشاغل گوناگون از مدیر گرفته تا فرهنگی و پزشک و صاحبان صنوف با تمکنهای مالی مختلف به چشم می خورد ، اما همگی با یک هدف مشترک آمده اند تا سرپرست خانواده ای را که نه به عمد که به سهو گرفتار شده از حبس نجات داده و به آغوش خانواده اش بازگردانند .
و در این آیین فرخنده چه نیکو گفت رییس دادگستری شهرستان انزلی که ˈ زندان جای افراد بزهکار است نه بدهکار!ˈ
ˈ عسکر میرزایی ˈ خاطرنشان کرد : زندانیان جرایم غیر عمد ، جنایتکار و اراذل و اوباش نیستند بلکه شهروندانی هستند که در زندگی شکست خورده اند و باید کسی دست آنها را بگیرد .
وی تاکید کرد : کمک به دیگران موجب مسرت و آرامش خود فرد و همچنین آرامش جامعه می شود .
وی در ادامه با بیان اثرات منفی زندان برای فرد و جامعه اذعان کرد : در خصوص محکومیت های مالی باید قانون اصلاح و مجازاتهای جایگزین در نظر گرفته شود .
وی با اشاره به هزینه های بالای نگهداری زندانیان تصریح کرد : باید محکومیت به گونه ای باشد که فرد خاطی بتواند با انجام کار بخشی از بدهی های خود را بپردازد .
میرزایی متذکر شد : در این بخش خلاء قانونی داریم چرا که قانون هیچ جا متولیان را مجبور نکرده که ساز و کارهای کارآفرینی را برای این مجرمان ایجاد کنند .
وی ممنوعیت انجام معاملات برای یک مدت زمان مشخص بسته به میزان محکومیت ، منع افتتاح حساب یا دریافت دسته چک بانکی ، ممنوع الخروج بودن و انجام کار برای پرداخت بدهی را از جمله مجازاتهای جایگزین حبس خواند که اکنون در بسیاری از کشورها به جای زندانی کردن فرد به کار گرفته می شود .
* لزوم فرهنگسازی برای کاهش جرایم
دادستان شهرستان انزلی نیز در ادامه این آیین گفت : در معارف ما آمده که اثر اعمال معنوی بیش از مادی در زندگی انسان تاثیرگذار است ولی بسیاری مواقع انسان آثار معنوی اعمالش را حس نمی کند .
حجت الاسلام ˈ صادق ایران عقیده ˈ اظهار کرد : انسان باید بخشی از زندگی خود را به خداوند واگذار کند و پروردگار نیز پاداش آن را می دهد .
وی متذکر شد : خداوند تمکن دنیوی و آبرو می دهد که انسان آن را خرج کند .
وی با تاکید بر این که رحم به مجرمان جرایم عمد ، خیانت به جامعه است و قطعا باید با آن برخورد کرد افزود : در جرایم غیر عمد نظیر تصادف ، مشکلات مالی ، نفقه وضعیت فرق دارد و فرد سهوا گرفتار شده است .
دادستان انزلی با بیان این که شمار قابل توجهی از زندانیان در اثر عدم استطاعت در پرداخت نفقه در حبس بسر می برند بر لزوم فرهنگسازی برای ازدواج آسان و تعیین مهریه های معقول تاکید کرد .
وی متذکر شد : 29 زندانی غیر عمد از پارسال تاکنون به همت خیرین و عوامل زندان آزاد شده اند و امیدواریم روز بروز شاهد حضور کمتر زندانیان جرایم غیر عمد در زندانها باشیم .
* زندان انزلی دو برابر ظرفیت زندانی دارد
فرماندار انزلی نیز با اشاره به این که زندان شهرستان دو برابر ظرفیت زندانی دارد از افراد خیر خواست تا با کمک به ستاد دیه زمینه آزادی این زندانیان و بازگشت آنها نزد خانواده هایشان را فراهم آورند .
ˈ قاسم روحانی فر ˈ اظهار کرد : زندان علاوه بر اثرات نامطلوب بر فرد ، زمینه ساز مشکلات بسیاری برای وابستگان و ناهنجاری های اجتماعی می شود که باید با پیشگیری از وقوع جرم و همچنین کاستن از شمار زندانیان غیر عمد از این عوارض منفی جلوگیری کنیم .
رییس اداره زندان انزلی نیز آماری از آزادی ستاد دیه زندان شهرستان ارائه داد و گفت : از مرداد 1392 تاکنون 16 نفر از محکومان به جرایم غیر عمد از طریق پرداخت پول و 13 نفر از طریق مشاوره مددکاری از زندان آزاد شده اند .
ˈ یحیی علی نژادˈ کل محکومیت زندانیان ( جرایم غیر عمد ) زندان انزلی را 17 میلیارد و 220 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد : شاکیان از 15 میلیارد و 135 میلیون ریال از بدهی شان گذشت کرده اند .
وی پرداختی صندوق تامین خسارت های بدنی را 434 میلیون و 682 هزار ریال ، پرداختی بلاعوض ستاد دیه را یک میلیارد و 127 میلیون ریال ، تسهیلات بانکی اعطایی را 100 میلیون ریال ، نقدینگی خانواده را 132 میلیون و 630 هزار ریال، اعسار و تقسیط را 100 میلیون ریال و پرداختی بیمه را 100 میلیون و 400 هزار ریال اعلام کرد .
در این مراسم افراد مختلفی از 500 هزار ریال تا 60 میلیون ریال کمک کردند که در خاتمه 415 میلیون و 50 هزار ریال برای آزادی محکومان جرایم غیر عمد ( محکومیتهای مالی ) جمع آوری شد .
هم اکنون قریب 30 زندانی جرایم غیر عمد در زندان انزلی چشم به راه کمک نیکوکاران هستند .
با این امید که روزی زندان تنها جای مرتکبان جنایات و جرایم عمد باشد و فراتر از آن جرمی واقع نشود تا انسانی در قفس زندان گرفتار آید . ک/2
620/604

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن