تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816844916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فروش نقدی متفاوت دو خودروساز


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



فروش نقدی متفاوت دو خودروساز
در هیاهوی اعتراضات مطرح شده در مورد قیمت‌گذاری جدید خودروها، این روزها فروش فوری شرکت‌های خودروساز بر خلاف ماه‌های قبل در عرض یک یا چند ساعت به اتمام نرسیده و عرضه نقدی خودرو از طریق فروش اینترنتی همچنان ادامه دارد.



به این مطلب امتیاز دهید

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، در حالی که فروش فوری شرکت‌های خودروساز در ماه‌های گذشته تنها چند ساعت امکان‌پذیر بود و البته این مدت در تهران به چند دقیقه محدود می‌شد، اخیراً و با افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها، ظاهراً محدودیت خاصی در مورد این عرضه‌های جدید اعمال نمی‌شود.

در حال حاضر فروش فوری خودروهایی مانند پراید، تیبا، سمند، پژو 206 معمولی و صندوق‌دار، پژو 405 و پژو پارس توسط سایپا و ایران خودرو انجام می شود.

طی دو روز گذشته ایران خودرو و سایپا اقدام به عرضه نقدی برخی از محصولاتشان کرده‌اند که هرچند در سایت اینترنتی این شرکت‌ها، مقابل هر کدام از خودروهای عرضه شده عنوان «محدود» ذکر شده است، اما ظاهراً این عرضه چندان هم محدود نبوده است.

این اتفاق در حالی افتاده که شرکت سایپا طی ماه‌های گذشته فروش فوری نداشته و عرضه نقدی محصولات شرکت ایران خودرو نیز هر بار با سرعت باد به اتمام می‌رسید.

ادامه‌دار بودن فروش فوری خودروسازان دو معنی می‌تواند داشته باشد، یکی اینکه تعداد خودروهای عرضه شده از سوی این شرکت‌ها نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است و دیگری اینکه با افزایش قیمت خودرو، تمایل مردم به خرید آن کمتر شده است که البته با توجه به وجود اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه و سود حاصل از فروش خودرو در بازار آزاد، نباید این فرضیه چندان محکم باشد.

هرچند ممکن است خودروسازان علت این موضوع را افزایش تیراژ تولید عنوان کنند اما باید گفت که میزان تولید تغییر چشمگیری نسبت به ماه قبل نداشته و این موضوع نیز نمی‌تواند عامل بزرگی برای رشد میزان عرضه خودرو باشد.

با توجه به عدم ارائه آمار از میزان فروش فوری خودرو از طریق عرضه اینترنتی نمی‌توان گفت که خودروسازان تا چه حد به تعهد خود در این بخش عمل می‌کنند. زیرا بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو، شرکت‌های خودروساز موظفند هر ماه 20 درصد از تولیداتشان را به روش فروش فوری عرضه کنند.

هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو پیشتر در این مورد در واکنش به خبرنگار فارس که خواستار اعلام آمار فروش فوری ایران خودرو شده بود، بدون ارائه آمار، گفته بود: فقط می‌توانیم آمار فروش از طریق نمایندگی‌ها را اعلام کنیم.

به هر حال اتمام سریع فروش نقدی خودروها قبل از مصوبه افزایش قیمت توسط شورای رقابت و ادامه‌دار بودن این فروش در شرایطی که دولت با افزایش قیمت خودرو موافقت کرده، قابل تأمل است.

از سوی دیگر، اظهار نظر ضد و نقیض مسئولان دولتی در مورد قیمت‌گذاری جدید خودروها، مردم و مشتریان بازار خودرو را با سردرگمی و بلاتکلیفی روبرو کرده و ضروری است تا دولت در این مورد اقدام موثر و عاجلی انجام دهد./فارس/110
 




۲۴/۰۴/۱۳۹۳ - ۰۶:۵۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن