تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820297744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیست و چهارم تیر در آینه تاریخ معاصر ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیست و چهارم تیر در آینه تاریخ معاصر ایران تهران- ایرنا- امروز سه شنبه برابر با بیست و چهارم تیر 1393 هجری خورشیدی، هفدهم رمضان 1435 هجری قمری، پانزدهم جولای سال 2014 میلادی است. 108 سال پیش در چنین روزی، روحانیون و مردم تهران در اعتراض به عملی نشدن خواسته‏های شان مبنی بر تشکیل عدالت خانه و اجرای قوانین اسلامی، در حرم حضرت معصومه(س) تحصن کردند.


مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:


24 تیر 1373
سیدمحمد حسن آل ‏طیب جزایری عالم بزرگ خوزستان و صاحب آثار منظومه در حکمت، تحریر عروةالوثقی و الریاض المرضیه درگذشت.

24 تیر 1358
جمهوری اسلامی ایران حکومت انقلابی ساندینیست ها در نیکاراگوئه را به رسمیت شناخت. ساندینیست ها به رهبری دانیل اورتگا در ژوییه 1979 به حکومت 45 ساله رژیم دیکتاتوری خاندان سوموزا خاتمه داده بودند.

24 تیر 1357
محمدرضا عاملی تهرانی از قایم مقامی حزب رستاخیز استعفا کرد و دلیل استعفای خود را توجه نکردن حزب به خواسته های مردم عنوان کرد.

24 تیر 1356
50 هزار دلار به دستور امیراسدالله علم وزیر دربار به «لسلی بلانک» نویسنده زن انگلیسی که در حال نگارش کتابی متملقانه در شرح زندگی فرح پهلوی بود، پرداخت شد.

24 تیر 1335
اسکندر میرزا رییس جمهوری پاکستان به همراه همسر ایرانی خود ناهید امیرتیمور کلالی از مرز زمینی وارد ایران شدند. او نخستین رییس جمهوری این کشور پس از اعلام حکومت جمهوری بود.

24 تیر 1313
آیت اللَه سید موسی زرآبادی قزوینی حکیم و زاهد فرزانه و صاحب آثار حاشیه برمنظومه سبزواری، حاشیه بر شرح اشارات و رساله اصول دین در 58 سالگی درگذشت.

24 تیر 1303
وزیر و رییس مالیه در بخشنامه یی تبدیل اسم اداره تفتیش کل به اداره پرسنل و محاکمات را به تمام اداره های مرکزی و ایالتی و ولایتی وزارت مالیه اعلام کردند.

24 تیر 1289
آیت الله سیدعبدالله بهبهانی از رهبران مشروطه در خانه خود به ضرب گلوله چهارتن مسلح که گفته می شد از گروه تندرو مجلس دوم پیروی می کردند به قتل رسید.

24 تیر 1285
روحانیون و مردم تهران در اعتراض به عملی نشدن خواسته‏هایشان مبنی بر تاسیس عدالت خانه و اجرای قوانین اسلام در جریان نهضت مشروطه، تصمیم به هجرت گرفته و در حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم متحصن شدند. از این رویداد در تاریخ به عنوان مهاجرت کبری نام می برند.

برگرفته از: آرشیو خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)

گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**9165**9131

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن