تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798254080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت 21 گروه تکفیری در سوریه/ حمایت سید حسن نصرالله از ابتکار یک مرجع تقلید


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت الاسلام علیزاده موسوی مطرح کرد؛
فعالیت 21 گروه تکفیری در سوریه/ حمایت سید حسن نصرالله از ابتکار یک مرجع تقلید خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی کنگره خطر جریان های تکفیری از فعالیت 21 گروه تکفیری تروریستی در سوریه خبر داد و این اندیشه را تهدیدی برای جهان اسلام و بشریت دانست.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی دبیر اجرایی کنگره خطر جریان های تکفیری، شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری این کنگره با حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با تاکید بر این که متاسفانه اندیشه تکفیر روز به روز در حال گسترش است، گفت: جهان اسلام باید برای مقابله با این اندیشه خطرناک چاره جویی کند.
 
وی از فعالیت21 گروه تکفیری در سوریه خبر داد و گفت: با توجه به مرزهای مشترک بسیاری که با کشور عراق و دیگر کشورهای منطقه داریم باید مراقب باشیم.
 
وی اندیشه تکفیر را تهدیدی برای جهان اسلام و بشریت دانست و افزود: با توجه به این تهدیدات جدی، حضرت آیت الله مکارم تصمیم گرفتند کنگره ای را برگزار و ابعاد مساله را تبیین کنند و با دعوت از اندیشمندان اجماعی علیه اندیشه تکفیر ایجاد کنند.
 
حجت الاسلام علیزاده موسوی با بیان این که دبیرخانه کنگره خطر جریان های تکفیری از یکسال قبل تاسیس شده است، تصریح کرد: این دبیرخانه در چهار محور تبار شناسی ریشه تکفیر، ریشه یابی و مبانی اعتقادی تکفیر، جریان های تکفیری و مباحث سیاسی و راه های برون رفت از این وضعیت کار و فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
حجت الاسلام علیزاده موسوی خاطرنشان کرد: در کنار این چهار محور ما طرح های تحقیقاتی را نیز پیگیری کردیم که موسوعه تمام کلمات و گفته های متکملین و علمای اسلام ضد تکفیری در هفتصد صفحه جمع آوری و همزمان با برگزاری کنگره ارائه خواهد شد.
 
وی با اشاره به تخریب آثار اسلامی از سوی جریان های تکفیری، گفت: این مساله در یک مجموعه جمع آموری و ارائه می شود، محور دیگر این که اینها دارای فتاوای سخیفی هستند که اگر جمع آوری شود ماهیت آنها را نشان خواهد داد و این مجموعه نیز در حال آماده شدن است.
 
دبیر اجرایی کنگره خطر جریان های تکفیری یادآورشد: کار دیگری که ما به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم این است که تمام کتاب ها و آثاری که بر ضد تکفیر نوشته شده اعم از نویسندگان شیعه و سنی گردآوری و ارائه خواهد شد.
 
وی از ارسال 529 مقاله تاکنون به دبیرخانه کنگره خبر داد و گفت: همچنین سیصد عنوان کتاب در بحث کتاب شناسی تکفیر آماده شده که ارائه خواهد شد.
 
وی بیان کرد: در هر کمیته کنگره خطر جریان های تکفیری سی ارزیاب کار ارزیابی مقالات را انجام می دهند و هیات علمی نیز در چهار گروه فعالیت می کنند.
 
حجت الاسلام علیزاده موسوی یادآورشد: بعد از تحولات و فعالیت هایی که صورت گرفت مساله تکفیر به یکی از دغدغه های مهم مراکز مختلف تبدیل شده و خوشبختانه تمام دستگاه های کشور نیز با برگزاری این کنگره همراه شدند و در خارج از کشور نیز این شرایط بوجود آمده است.
 
دبیر اجرایی کنگره خطر جریان های تکفیری اضافه کرد: در بخش بین الملل کنگره نیز اسامی مدعوان از مراکز مختلف گرفته و300 چهره درجه یک جهان اسلام شناسایی شده اند و چهره هایی که از خارج در همایش حضور می یابند افراد شاخص و درجه یک خواهند بود.
 
وی افزود: برنامه دیگر ما در حوزه بین الملل برگزاری پیش نشست های مختلف در کشورهای گوناگون بوده است، یکی از این همایش ها در سوریه برگزار شد و جالب این که در زمان برگزاری این همایش و در صد متری محل برگزاری نشست صدای انفجارهای گروه های تروریستی و تکفیری به گوش می رسید.
 
حجت الاسلام علیزاده موسوی با بیان این که 120 عالم شیعه و سنی در این پیش نشست علمی شرکت کردند، یادآورشد: برخی از افرادی که در این همایش حضور داشتند تصریح می کردند که ما از دولت ناراضی هستیم اما با تکفیر و این جریان های تروریستی مخالف هستیم.
 
دبیر اجرایی کنگره خطر جریان های تکفیری افزود: در زمان برگزاری این نشست در دمشق با سید حسن نصرالله نیز دیداری داشتیم و ایشان ضمن تشکر از ابتکار حضرت آیت الله مکارم شیرازی در برگزاری این کنگره و ابلاغ سلام به محضر ایشان، تاکید کردند اگر کنگره را دو سال قبل برگزار می کردید شاید اهل سنت با شما همراه نمی شدند اما امروز زمینه فراهم است و ایشان اعلام کرد آمادگی داریم که در این کنگره مشارکت کنیم.
 
وی اضافه کرد: یک پیش نشست علمی نیز در کشور پاکستان برگزار شد که 200 میهمان در آن حضور داشتند، حاضران از مذاهب و گروه های مختلف بالاتفاق تکفیر را نقد کردند و حتی نماینده طالبان نیز در همایش حضور داشت و یکی از علمای آنها که تفکر تندی هم داشت می گفت ما هم از تکفیر خسته شده ایم اما نمی توانیم آن را صریحا بیان کنیم.
 
وی با اشاره به فعالیت داعش در عراق، گفت: علمای عراق اعم از شیعه و سنی و حتی مسیحیت تصمیم دارند در بیست روز آینده همایشی را برگزار کنند و از دبیرخانه کنگره جریان های تکفیری نیز برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمده است.
 
حجت الاسلام موسوی نسب در پایان به زمان برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری اشاره و تاکید کرد: این کنگره بین المللی آذرماه سال جاری با حضور اندیشمندان جهان اسلام در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد./924/پ202/ج




۱۳۹۳/۴/۲۳






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن