تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813007260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمام گمانه‌ها پیرامون حضور «حسین فریدون» در وین


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



تمام گمانه‌ها پیرامون حضور «حسین فریدون» در وین
برخی از ناظران احتمال می‌دهند که حسین فریدون حامل پیام‌های محرمانه‌ی ایران برای کشورهای غربی باشد. این گمانه‌زنی با تو به سابقه گفتگوها و توافق‌های محرمانه میان دو طرف پربیراه به نظر نمی‌رسد.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، دویچه وله (DW) رسانه برون مرزی آلمان، در گزارشی به حواشی حضور "حسین فریدون" برادر و مشاور رئیس جمهور پرداخت.
  وب سایت دویچه وله نوشت: «روز گذشته (۲۲ تیر) تصویرهایی در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شد که نشان می‌داد حسین فریدون، برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور به جمع مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران اضافه شده است.»   رسانه برون مرزی آلمان افزود: «حضور حسین فریدون در وین از این جهت بیشتر جلب توجه کرده که پیش از این خبر آن منتشر نشده بود و توضیح‌های مقام‌های دولتی ایران درباره علت این سفر مبهم و متناقض به نظر می‌رسد.»   این وب سایت آلمانی نوشت: «افزون بر این، برادر حسن روحانی همزمان با پیوستن وزیران خارجه آلمان، بریتانیا، فرانسه و امریکا به جمع مذاکراه‌کنندگان به وین سفر کرد و این همزمانی بازار گمانه‌زنی‌ها را داغ‌تر کرده است.»
    خاطر نشان می سازیم که تا کنون درباره حضور احتمالی برادر رئیس جمهور در گفتگوهای ظریف با همتای امریکایی‌اش، جان کری گزارشی منتشر نشده است. دور دوم گفت‌وگوی دوجانبه‌ی وزیران خارجه ایران و امریکا ظهر امروز، دوشنبه ۲۳ تیرماه برگزار شد.   دویچه وله درباره حضور حسین فریدون در مذاکرات هسته‌ای که حساس‌ترین مرحله خود را می‌گذراند، گفت: «این حضور می‌تواند از نظر تحلیلگران غربی به تضعیف تیم مذاکره‌کننده ایران و وجود یک "رئیس سایه" در کنار رئیس هیئت ایرانی (محمد جواد ظریف) تعبیر شود.»   بر پایه تحلیل دویچه وله، برخی از ناظران احتمال می‌دهند که حسین فریدون حامل پیام‌های محرمانه‌ی ایران برای کشورهای غربی باشد. این گمانه‌زنی با تو به سابقه گفتگوها و توافق‌های محرمانه میان دو طرف پربیراه به نظر نمی‌رسد.   دویچه وله در پایان گزارش خود مدعی شد: «مطابق گزارش‌هایی که مقام‌های ایرانی و غربی آنها را تلویحا یا آشکار تائید کرده‌اند توافق مقدماتی هسته‌ای در آذرماه سال گذشته در پی چند دور مذاکره محرمانه میان ایران و امریکا حاصل شده است.»


پایگاه خبری "بلومبرگ" (Bloomberg) در گزارشی پیوستن برادر رئیس جمهور به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران را نشانه اهمیت این دور از گفتگوها ارزیابی کرده است.  
خبرگزاری فارس با استناد به این گزارش نوشت: «ایران برای اولین بار برادر حسن روحانی، رئیس‌جمهور را به عنوان ناظر ویژه به مذاکرات هسته‌ای در وین اعزام کرده که این نشانه اهمیت هفته آخر مذاکرات پیش از ضرب‌الاجل ۲۰ ژوئیه است.»  
"بلومبرگ" از قول یک تحلیلگر گروه بحران بین‌الملل، حسین فریدون را "چشم و گوش رئیس‌جمهور ایران" خوانده و سفر او به وین را نشانه احتمالی تمایل بیشتر ایران برای دستیابی به توافق توصیف کرده است.   تا کنون درباره حضور احتمالی برادر رئیس جمهور در گفتگوهای ظریف با همتای آمریکایی‌اش، جان کری گزارشی منتشر نشده است. دور دوم گفت‌وگوی دوجانبه‌ی وزیران خارجه ایران و آمریکا ظهر دوشنبه، ۲۳ تیرماه برگزار شد.  
بر پایه تحلیل دویچه وله از حضور حسین فریدون در مذاکرات هسته‌ای که حساس‌ترین مرحله خود را می‌گذراند، می‌تواند از نظر تحلیلگران غربی به تضعیف تیم مذاکره‌کننده ایران و وجود یک "رئیس سایه" در کنار رئیس هیئت ایرانی (محمد جواد ظریف) تعبیر شود.
دویچه وله در ادامه گزارش خود می گوید که رسانه های ایران از دولت می‌پرسند: «آیا این اقدام آن هم در این مقطع حساس ضرورتی داشت و کمکی به پیشبرد مذاکرات می‌کند؟»   بر اساس ادعای دویچه وله، برخی از ناظران احتمال می‌دهند که حسین فریدون حامل پیام‌های محرمانه‌ی ایران برای کشورهای غربی باشد. این گمانه‌زنی با تو به سابقه گفتگوها و توافق‌های محرمانه میان دو طرف پربیراه به نظر نمی‌رسد.     مطابق گزارش‌هایی که مقام‌های ایرانی و غربی آنها را تلویحا یا آشکار تائید کرده‌اند توافق مقدماتی هسته‌ای در آذرماه سال گذشته در پی چند دور مذاکره محرمانه میان ایران و آمریکا حاصل شده است.
  شایان ذکر است که دور ششم مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵ از یازدهم تیرماه در وین آغاز شد و با توجه به آنچه که "شکاف عمیق" از طرف ایران و غرب خوانده می شود، مشخص نیست تا پایان مهلت تعیین شده (۲۹ تیر) به نتیجه برسد.
      104  




۲۳/۰۴/۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن