تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820303940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانواده مهمترین نهاد در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد: خانواده مهمترین نهاد در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است یزد - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: خانواده مهمترین نهاد در ترویج فرهنگ اصیل اسلامی – ایرانی عفاف و حجاب است.


ˈفخر السادات خامسی هامانهˈ روز دوشنبه به مناسبت هفته عفاف و حجاب (21 تا 27 مردادماه) افزود: کاشتن و بارآوری درخت حجاب و عفاف از خانه و خانواده سرچشمه می گیرد میوه و نتیجه آن هم به خانواده برمی گردد.
وی اظهار کرد: در حقیقت ساده ترین و هموارترین راه برای فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب از آغوش مادر آغاز می شود.
این مسوول خاطرنشان کرد: متاسفانه گرایش خانواده ها به تجمل و رفاه و زرق و برق های مادی، آنها را به سمت و سوی فرهنگ غربی سوق می دهد و زیر ساخت های فرهنگی و دینی غرب کاملا با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما متفاوت است.
خامسی هامانه با بیان اینکه خانواده ها باید نسبت به این امر احساس دغدغه و نگرانی داشته باشند، اضافه کرد: همچنین باید نسبت به استفاده صحیح فرزندانشان از وسایل الکترونیکی، پیشرفته و مدرن امروزی مثل ماهواره، اینترنت و غیره نظارت و کنترل داشته باشند.
وی ادامه داد: حجاب به عنوان پوشش بیرونی و عفاف به معنی پوشش درونی و خودنگهداری و بازداشتن نفس از محرمات و خواهش های نفسانی دو امر بسیار مهم و از توصیه های دینی و مذهبی است که باید مورد توجه همگان قرارگیرد.
خامسی هامانه با بیان اینکه عفت، حیا و پاکدامنی امری فطری است و انسان فطرتا عفت و پاکدامنی را دوست دارد گفت: حفظ و رعایت و توجه به دو اصل مهم عفاف و حجاب در کشور ما هم ریشه های ملی و بومی و میهنی و هم پیشینه مذهبی و دینی و اسلامی دارد.
وی ادامه داد: موضوع عفاف و حجاب را نباید به زنان محدود کرد و در حقیقت یکی از آسیب های موجود در این زمینه جنسیتی و زنانه کردن بحث عفاف و حجاب و غفلت از نقش مهم مردان در این بخش است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد اضافه کرد: حجاب مورد نظر در این زمینه تنها حجاب شکلی نیست بلکه حجاب محتوایی یعنی حجابی مبتنی بر اصول تربیتی مثل عفاف، متانت ، وقار ، زیباییهای معنوی و غیره است.
این مسوول خاطرنشان کرد: برای حفظ و ترویج اصل مهم عفاف و حجاب در جامعه تمام نهادها و ارگان ها دخیل هستند در واقع این مهم امری فرابخشی است و نیاز به همکاری های بین بخشی دارد.
خامسی هامانه اظهار کرد: نهادینه کردن و ترویج عفاف و حجاب صحیح بر طبق موازین شرع اسلام در جامعه، نیاز به عزم و اتحاد اندیشه همگانی دارد و همگرایی، همفکری و هم اندیشی تمام ارگان ها و نهادهای مرتبط را می طلبد.ک/3
7546/616

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن