تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815453896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازسازی صحنه جرم با اسکنر سه بعدی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بازسازی صحنه جرم با اسکنر سه بعدی


اسکنر سه بعدی برای کمک به تحقیق پلیس در بازسازی صحنه جرم ساخته شد. از آنجا که تهیه نقشه صحنه جرم چند روز به طول می انجامد، اما این اسکنر می تواند این کار را در چند دقیقه صورت دهد. این اسکنر سه بعدی، قابل حمل و دارای ویژگی های خاصی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پژوهشگران استرالیایی اسکنر سه بعدی جدیدی، برای کمک به تحقیق پلیس در بازسازی صحنه جرم طراحی کردند. معمولا تهیه نقشه صحنه جرم چند روز به طول می انجامد اما این اسکنر می تواند این کار را در چند دقیقه صورت دهد.    این اسکنر سه بعدی، قابل حمل و دارای ویژگی های خاصی است که به گفته طراحان آن می تواند در نقشه برداری میراث فرهنگی و تحقیقات پلیس، انقلاب بزرگی به وجود بیاورد.
تا پیش از این، تهیه تصاویر چندبعدی برای اسکن چندبعدی، نیازمند صرف زمان و تجهیزات زیاد بود اما این اسکنر جدید، مشکلات مذکور را مرتفع کرده است. با استفاده از این اسکنر کوچک که می توان در دست گرفت، در کمتر از ده دقیقه همه این کارها انجام می شود.   این اسکنر زبدی zebedee نام گرفته است و در سازمان ملی علوم استرالیا طراحی وساخته شده است. مکانیزم ساخت آن براساس فناوری به کار رفته در ساخت روبات ها است زیرا روبات ها نیز با حرکت و پردازش داده های دریافتی از بیرون، می توانند برنامه های خود را پیش ببرند.
بر اساس این گزارش، اسکنرهای قبلی باید روی سه پایه نصب می شدند تا امکان نقشه برداری از مکان های باستانی یا صحنه جرم فراهم شود، اما این اسکنر دستی کوچک، این اشکال را ندارد.   این اسکنر از لیزر مادون قرمز برای تشخیص فاصله ها استفاده می کند. برای تهیه نقشه و اسکن مکان مدنظر، باید کاربر درحالیکه اسکنر را در دست دارد، در محوطه حرکت کند.
این اسکنر میلیون ها نقشه را درباره فضای سه بعدی مدنظر ضبط می کند. می توان داده های ضبط شده را به شیوه های مختلف به برون داد تبدیل کرد و تصاویری دوبعدی یا سه بعدی یا الگوهایی سه بعدی از آن تهیه کرد. این اسکنر به گونه ای طراحی شده است که می تواند اطلاعات خود را در مدت چنددقیقه به لپ تاپ منتقل کند تا کار تجزیه و تحلیل و بقیه مراحل انجام شود.
از این اسکنر می توان در مکان های باریک که امکان استفاده از اسکنرهای معمولی برای تصویربرداری وجود ندارد، استفاده کرد. معدن ها و بناهای تاریخی در معرض خطر نابودی، از جمله کاربردهای این اسکنر در این زمینه است.
دانلود

 

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن