تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814674052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرد و خاک برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور را فراگرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گرد و خاک برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور را فراگرفت اخبار استانها - ایرنا- ورود گرد و خاک از کشور عراق به برخی مناطق غربی و جنوب غربی کشور، روز دوشنبه هوای این مناطق را آلوده، پرواز هواپیماها و فعالیت دستگاه های اجرایی برخی شهرستان ها را نیز متوقف کرد.


** ستاد بحران استانداری ایلام در اطلاعیه ای اعلام کرد: به علت ورود گرد و خاک غلیظ به استان ، فعالیت دستگاه های اجرایی شهرستان های مهران و دهلران روز دوشنبه است.
بروز این پدیده همچنین باعث شد امروز کار ادارات شهر ایلام مرکز استان با یک ساعت تاخیر آغاز شود.
گرد و خاک که از عصر یکشنبه آسمان استان ایلام را در برگرفته باعث کاهش شدید دید و بروز مشکل تنفسی برای بیماران شده است.
غلظت گرد و خاک در شهرستان های مرزی مهران و دهلران به اندازه ای است که لایه ای از خاک سطح معابر و خیابان های این شهرها را پوشانده است.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام به خبرنگار ایرنا گفت: دراثر شرایط نامساعد جوی و گرد و خاک ، پروازهای رفت و برگشت مسیر تهران - ایلام صبح امروز (دوشنبه) لغو شد.
مجتبی بیاتی، آسمان غبار آلود، نبود دید کافی و کاهش دید خلبان را از عوامل اصلی لغو این پروازها اعلام کرد.

** مسوول ایستگاه سنجش آلودگی هوای اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه نیز گفت: هوای کرمانشاه صبح دوشنبه به لحاظ وجود ذرات معلق، در وضعیت اضطرار قرار دارد.
سعید دزفولی نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان کنونی غلظت آلودگی هوا در شهر کرمانشاه حدود 390 میکروگرم بر مترمکعب و در حالت عادی 150 است.
وی ادامه داد: از ساعت یک بامداد تا هشت امروز به لحاظ ذرات معلق، هوای کرمانشاه در وضعیت بحران قرار داشته اما اکنون روند نزولی غلظت ریزگردها آغاز شده است.
ورود ریزگردها از عراق به استان کرمانشاه در سال های اخیر افزایش یافته و موجب شده که هوای شهرهای این استان بویژه مناطق مرزی در بیشتر روزهای سال آلوده باشد.
در قصر شیرین در استان کرمانشاه نیز ورود گردوغبار برای دومین روز متوالی میزان دید افقی را در این شهرستان مرزی به 500 متر کاهش داد.
میزان دید افقی در قصرشیرین اکنون 9 هزار و 500 متر از میزان استاندارد هوای پاک و سالم که 10 هزار متر است، کمتر است، که نشان از آلودگی شدید هوا در این منطقه دارد.
در دیگر شهرهای استان همچون سرپل ذهاب نیز دید افقی اینک یک هزار متر و در گیلانغرب 500 متر گزارش شده است.
** گرد و خاک برخاسته از سمت کشور عراق، از نیمه شب گذشته چهره بیشتر نقاط استان خوزستان را پوشانده است.
کارشناس هواشناسی خوزستان ˈزهره پاشنه سازˈ به خبرنگار ایرنا گفت: پیش بینی می شود این وضعیت از اواسط امروز دوشنبه رو به بهبود برود.
وی افزود: اکنون یک توده گرد و خاک دیگر نیز در کشور عراق تشکیل شده که در دست بررسی بوده و در صورت ضرورت اطلاع رسانی خواهد شد.
میزان دید در اهواز روز دوشنبه 800 متر و در مناطق مختلف استان متغیر است.
شوشتر با 200 متر و مسجد سلیمان با سه هزار متر بیشترین و کمترین میزان دید را دارند.
به علت گسترش گرد و خاک در استان خوزستان پروازها به سختی صورت می گیرد اما برقراری آنها به نوع هواپیما و نظر خلبان بستگی دارد.
شبکه های بهداشت و درمان این استانها ب صدور اطلاعیه هایی از شهروندان بویژه افراد سالمند، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی خواسته اند به دلیل آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

684

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن