تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804945018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شب به یادماندنی در مجتمع نیکوکاری رعد؛ خیران و هنرمندان بار دیگر درخشیدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شب به یادماندنی در مجتمع نیکوکاری رعد؛ خیران و هنرمندان بار دیگر درخشیدند تهران - ایرنا - وقتی صحبت از کار خیر و نیکو می شود، دیگر رنگ و مذهب و جنسیت مطرح نیست، بلکه حس نوع دوستی انسان است که تحسین برانگیز و ارزشمند است.


برگزاری مراسم افطار در مجتمع نیکوکاری رعد در روز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) که به بخشندگی مشهور است، قابل تامل است، شاید متولیان امر به این دلیل این روز را برای دعوت از خیران برگزیدند که برخی خصلت های نیکوکاران و خیران از حیث بخشندگی و یاری رساندن به انسان های نیازمند، بسیار نزدیک به این منش امام معصوم است.
همین دیشب بود که در جمع انسان هایی در مجتمع نیکوکاری رعد حاضر شدم که با عشق وعلاقه فراوان برای کمک به افراد معلول و توان یاب از یکدیگر پیشی می گرفتند و به سفارش قرآن، به کار خیر و نیکو عمل کردند.
احساسات هر انسانی برانگیخته می شود وقتی خود را در میان جمعیت زیادی از انسان های متفاوت می بیند؛ انسان هایی که بی تفاوت از کنار کودکان، نوجوانان و بزرگسالان معلول که هر یک به دلیلی توانایی خود را در انجام امور معمولی از دست داده اند، عبور نمی کنند و با فعالیت های خیرخواهانه برای آخرت خود توشه اندوخته می کنند.

** رسیدگی به مشکلات نیازمندان با حفظ کرامت انسانی آنها
رییس هیات مدیره رعد در ابتدای این مراسم با تاکید بر رسیدگی به مشکلات دیگران با حفظ کرامت انسانی می گوید: همه ما به اندازه ای معلولیت داریم و کسی نمی تواند ادعای توانایی کامل کند، بنابراین برای برخورداری از یک زندگی بهتر، تعامل با یکدیگر یک نیاز است، هر چند معلولیت یک واقعیت اجتماعی است.
«احمد میرزاخانی» با اشاره به آیات قرآن درباره روز قیامت می افزاید: آیه ای در سوره شمس وجود دارد که در روز قیامت سووال می شود، دختران به چه گناهی زنده بگور شدند؟ گرچه اکنون دختری زنده بگور نمی شود ولی وقتی فردی از تحصیل باز می ماند، یعنی یک استعداد زنده بگور شده، بنابراین این مساله مصداق بارز همان آیه است.
وی ادامه می دهد: رعد طی 30 سال خدمت به جامعه معلولان، تلاش کرده تا فرصت رشد و ایجاد انگیره حرکت در میان این افراد را فراهم آورد و توان یابان و معلولان را از درون خانه به صحنه اجتماع کشاند.
میرزاخانی با اشاره به فعالیت های آموزشی مجتمع رعد ابراز امیدواری کرد که با کمک و تلاش گروه های هم یاری و خیرین بتوان در ایجاد یک دانشگاه برای توان یابان گام های بلند برداشت و خدمتی به جامعه ارائه کرد.
وی با اشاره به جمعیت دو تا سه میلیونی معلول جسمی در کشور می افزاید: رعد تنها توانسته است، پنج هزار نفر از این افراد را تحت پوشش خود قرار دهد.
به گفته میرزاخانی، مجتمع نیکوکاری رعد در مراکز استان های کشور 22 شعبه دارد اما همچنان به تعداد بیشتری از این موسسات نیاز است.

** هدیه رضا بابک به جشن گلریزان
«رضا بابک» از بازیگران پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی با حضور در این مراسم، تابلو فرشی مزین به آیه «و ان یکاد» را به رعد اهدا کرد که با همت عالی یک خیر به مبلغ 350 میلیون ریال به نفع خیریه فروخته شد.
«مسعود فروتن» هنرمند باسابقه و کارگردان تلویزیونی مدعو در این مراسم نیز می گوید: اگر می دانستم قرار است امشب جشن گلریزان گرفته شود، حتما کتابی را که اخیرا نوشته ام با خود می آوردم که هم پز آن را می دادم و هم به نفع موسسه به فروش می رساندم.
وی با بیان اینکه جامعه به خیرین نیاز دارد، قول داد در گلریزان بعدی تعداد زیادی از کتاب خود را برای فروش به نفع رعد به همراه آورد.
«علی ضیا» مجری مراسم نیز از فروتن خواست، دستگاه پز را در میان مدعوین بچرخاند تا در صورت تمایل خیران برای کمک به مجتمع، به صورت الکترونیکی این مبالغ جمع آوری شود.

** کمک 25 میلیون ریالی علی ضیا به رعد
در ابتدای ورود به مراسم کارت های زرد رنگی در اختیار میهمانان قرار گرفت که در آن خواسته شده بود در صورتیکه خیری تمایل دارد برای آموزش توان یابان کمکی ارائه کند، مشخصات خود را با قید مبلغ اهدایی و تعداد افراد مورد نظر برای کمک ذکر کند.
به منظور حمایت آموزشی از یک توان یاب برای مدت زمان یک ماهه، مبلغ 250 هزار تومان در نظر گرفته شد.
علی ضیا با اهدای مبلغ 25 میلیون ریال، حمایت خود را از 10 توان یاب برای آموزش یک ماهه آنها عهده دار شد.
در این مراسم خیران با پشتیبانی از خدمات آموزشی رعد برای 280 نفر وجه نقد جمع آوری کردند.

** سرمایه های انسانی رعد، گنجینه ای ارزشمند
معاون مدیرعامل رعد نیز در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینکه حضور پربرکت سرمایه های انسانی مجتمع رعد گنجینه ای ارزشمند است، می افزاید: این افراد که شامل کار آموزان و کار آموختگان، حامیان و نیکوکاران، گروه های همیاری بانوان و جوانان هستند، موجب استمرار و اعتبار خیریه رعد شده اند.
«مهدیه نجفی زاده» ادامه می دهد: اوایل دهه 60 چند دانش آموخته رشته های فنی و مهندسی که از دانشگاه های مختلف فارغ التحصیل شده بودند، تصمیم گرفتند، حرکتی اجتماعی در قالب موسسه ای خیریه پایه گذاری کنند که با رجوع به قرآن کریم نام «رعد» را برای این مجتمع آموزشی نیکوکاری انتخاب کردند.
وی با بیان اینکه برای ارتقا، توانایی انسان ها هیچ ابزاری موثرتر و مفیدتر از آموزش نیست، ادامه می دهد: آموزش در مفهوم عام کلمه، محور فعالیت رعد قرار گرفت و بمنظور توانمندسازی افراد دارای معلولیت، آموزش علمی، مهارتی و هنری به صورت رایگان ارایه شد.
به گفته نجفی زاده، ایجاد فرصت های شغلی، فراهم آوردن بستر اشتغال پایدار، بهبود کیفیت زندگی و در نهایت استقلال اجتماعی افراد توان یاب از جمله اهدافی است که مجتمع رعد برای تحقق آن تلاش می کند.
وی می افزاید: بخش مهمی از هزینه های آموزش وخدمات تخصصی مددجویان رعد از طریق حق عضویت و کمک های مردم تامین می شود، هر چند برگزاری برنامه های نیکوکارانه نظیر بازارچه خیریه، جشنواره غذا و دیگر فعالیت های فرهنگی متنوع برای این منظور موثر است.
در این مراسم، گروه موسیقی سنتی رعد که از معلولان این مجتمع بودند ، اجرای برنامه کردند.

کلام آخر؛ انسان ها در قبال افراد نیازمند از جمله مددجویان رعد وظیفه دارند و باید از فرصت هایی که خداوند در زندگی برای یاری به نیازمندان به آنها داده، حداکثر بهره را جویند.
انسان مسلمان نمی تواند در مقابل همنوعان خود احساس بی مسوولیتی کند، زیرا همه عضو یک پیکر هستیم و درد و رنج یک عضو، درد عضو دیگر را در پی خواهد داشت.
خدا روزی دهنده است، اما گاهی این روزی را با واسطه های مهربان و نوع دوست به دست ما می رساند، پس از او بخواهیم به ما توان دهد تا بتوانیم نیازمندان را توانمند کنیم.
دستانمان را در این ماه خیر و برکت واسطه خیر و برکت برای بندگانی کنیم که چشم به دست یاریگری دارند و با قدم گذاشتن در کارهای خیر، آن را باقیات صالحات خود قرار دهیم.
اجتمام ** 1880 ** 1071

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن