تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802986793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح اکرام ایتام در رودان آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همزمان با میلاد خجسته کریم اهل بیت (ع) طرح اکرام ایتام در رودان آغاز شد رودان- ایرنا- همزمان با میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) طرح اکرام ایتام شامگاه یکشنبه در شهرستان رودان آغاز شد.


به گزارش ایرناˈ همزمان با ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و بندگی و با هدف پاسداشت و احیای ارزش های دینی و رفع مشکلات و نیازمندی های فراروی نیازمندان، طرح اکرام ایتام با مشارکت خیران و کمیته امداد امام خمینی (ره)، شامگاه یکشنبه در شهرستان رودان آغاز شد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) رودان در گفت و گو با ایرنا افزود: ماه پرفضیلت رمضان یادآور یتیم نوازی های دستگیر و حامی گمنام یتیمان کوفه حضرت علی (ع) است و این ماه فرصت مناسبی است برای مریدان و پیروان آن حضرت تا با حمایت های مادی و معنوی یتیم نوازانه خود غبار غم و اندوه را از دل های پاک و آسمانی ایتام بزدایند.
محمد صحرایی اضافه کرد: در این طرح که تا پایان ماه ضیافت الهی ادامه دارد، همنوعان مستمند و نیازمند با همکاری و مشارکت خیران و کمیته امداد امام خمینی (ره)، اطعام و اکرام می شوند.
وی ادامه داد: نخستین ضیافت افطار و اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد سراسر نور حضرت امام حسن مجتبی (ع) با همکاری و مشارکت خیران، کمیته امداد و هیئت امنای امامزاده شاه قطب الدین حیدر (ع) در جوار تربت پاک و مطهر این سلاله پاک رسول الله (ص) برپا شد.
صحرایی یادآور شد: طرح اطعام و اکرام ایتام و نیازمندان تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و در این طرح 70 هزار نفر از ایتام و همنوعان نیازمند و مستمند شهرستان در مناطق شهری و روستایی بصورت ضیافت افطار، توزیع سبدهای کالا، سبدهای غذایی و یا غذای گرم اطعام می شوند.
وی در ادامه از اجرای طرح مفتاح الجنة در این شهرستان خبر داد و افزود: با آغاز ماه ضیافت الهی، طرح معنوی و سراسر نور مفتاح الجنة در رودان کلید خورده است.
صحرایی اظهار کرد: در این طرح معنوی کمیته امداد امام خمینی (ره) با همراهی و همدلی مسوولان و خیران با حضور در منازل مددجویان با آنان دیدار و این خانواده ها را مورد تفقد و دلجویی قرار می دهد.
وی بهره مندی از فضای معنوی ماه رمضان برای دستگیری بیشتر از نیازمندان، همنشینی با فقرا و تکریم نیازمندان، دلجویی از آنان و ایجاد زمینه لازم برای آشنایی مسوولان با این خانواده ها و مشکلات فراروی آنان را از مهم ترین اهداف اجرای این طرح معنوی برشمرد.
صحرایی اضافه کرد: مسوولان و خیران شهرستان رودان در این روزها با غنیمت شمردن لحظات سراسر نور و معنویت ماه مبارک و پر فضیلت رمضان و با قلب هایی سرشار از عشق و عاطفه با اجرای طرح مفتاح الجنة به یاری نیازمندان و محرومان شتافته و آنان را مورد حمایت قرار می دهند.
این مسوول در ادامه از آمادگی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جذب حامی برای دو هزار و 400 نفر از ایتام در رودان خبر داد و اظهار کرد: برای شناسایی و جذب حامیان ایتام 10 پایگاه ثابت شهری و روستایی در این شهرستان پیش بینی شده است.
صحرایی با اشاره به فضیلت های ماه ضیافت الهی و اجر معنوی حمایت از ایتام و نیازمندان، ماه رمضان را ماه نیکوکاری، احسان، ایثار و بخشش دانست و خاطر نشان کرد: کمیته امداد با ایجاد زمینه و بستر مناسب، فضا را برای حمایت افراد نیکوکار و خیر از ایتام نیازمند، فراهم کرده است.
وی ادامه داد: اگر چه پر کردن جالی خالی محبت پدرانه و عشق مادرانه ممکن نیست اما اقدام خیر نیکوکاری به نام ˈحامیˈ بخشی از این کمبود محبت و نیازهای مادی و معنوی زندگی کودکان بی سرپرست را جبران می کند.
صحرایی از طرح اکرام ایتام بعنوان یکی از شاخص ترین و برجسته ترین طرح های مشارکتی کمیته امداد امام خمینی (ره) یاد کرد و با بیان اینکه دستگیری از مستمندان یک تکلیف و عمل پسندیده و نوعدوستانه است، خواستار مشارکت گسترده مردم خیر و نیکوکار در حمایت از نیازمندان جامعه شد.
وی دستگیری از نیازمندان را یک وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی دانست و با اشاره به اهمیت این مهم از دیدگاه آیات و روایات، از مردم خیر و نوعدوست شهرستان رودان خواست با توسعه حمایت های مادی و معنوی و کمک های نقدی و غیرنقدی خود، بار دیگر یاریگر نیازمندان و مستمندان باشند.
صحرایی در پایان خواستار مشارکت گسترده و پرشور افراد خیر، نیکوکار و متمکن در اجرای طرح مفتاح الجنة، اکرام ایتام و جذب حامی ایتام در این شهرستان شد.
طرح اکرام برنامه ای انسان دوستانه است که برای یاری و حمایت کودکان بی سرپرست طراحی و به اجرا در آمده است، براساس این طرح هر فرد حقیقی یا حقوقی کفالت مادی و معنوی یک یا چند نفر از ایتام واجد شرایط، فرزندان یتیم بی سرپرست دختر (تا زمان ازدواج) و پسر(زیر 18 سال) را بر عهده می گیرد.
هم اکنون 21 هزار نفر در قالب هشت هزار خانوار مددجو، زیر پوشش و حمایت کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان رودان قرار دارند که چهار هزار خانوار زیر پوشش این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
شهرستان رودان در فاصله 90 کیلومتری بندرعباس قرار دارد، براساس آمار سال 1390 جمعیت این شهرستان 118 هزار و 547 نفر اعلام شده است.
رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و هم اکنون 80 درصد از جمعیت این شهرستان بطور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند. ک/3
7196/668

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن