تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814686614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي ادراک مشتريان از واحد پولي و تاثير آن بر حساسيت قيمتي مشتريان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۳ (۱:۵۴ق.ظ)
بررسي ادراک مشتريان از واحد پولي و تاثير آن بر حساسيت قيمتي مشتريان در دهه هاي اخير مشتريان بطور فزاينده ايي با بازارهاي خارجي چه از طريق اينترنت و چه از طريق سفرهاي خارجي روبرو شده اند.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين شرايط چالشي براي مشتريان پيش خواهد آمد که شامل ارزيابي قيمت هايي است، که مبتني بر واحدهاي مختلف پولي هستند. مشتريان معمولا با قيمت هاي محصولات آشنا هستند اما با اين حال، يک فرايند ادراکي براي آن ها در هنگام ارزيابي محصولاتي که با واحدهاي پولي متفاوت با پول ملي آن ها قيمت گذاري شده اند، شکل مي گيرد.
در اين پژوهش ادراک مشتريان از واحدهاي پولي متفاوت و تاثير آن بر حساسيت قيمتي آن ها مورد بررسي قرار گرفت. با استفاده از يک مدل قيمت گذاري، ميزان حساسيت قيمتي مشتريان در قيمت هاي مبتني بر ارزهاي مختلف سنجيده شد. از پرسش نامه به عنوان ابزار گردآوري داده هاي پژوهش بهره گرفته شده است.
نتايج نشان داد که مشتريان در زمان ارزيابي قيمت هايي که از نظر ارزش واقعي يکسان و از نظر ارزش عددي متفاوت هستند، دچار انحراف ادراکي مي شوند و ارزش ظاهري قيمت ها بر رفتار خريد مشتريان تاثير مي گذارد. اين انحراف به گونه ايي نمايان مي شود که مشتريان براي قيمت هاي مبتني بر واحد هاي پولي با ارزش بيشتر، از حساسيت قيمتي کمتري برخوردار مي باشند.
نتايج و يافته هاي پژوهش نکات کاربردي مهم و قابل توجهي براي قيمت گذاري در بازارهاي منطقه ايي، بازاريابي بين الملل، بازارهاي اينترنتي و هم چنين در صنعت گردشگري براي مشتريان و شرکت هاي بين المللي ارائه مي دهد.
نويسندگان: دکتر محسن نظري، احمد قدس الهي، شهرزاد شهريوري.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن