تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803506410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي هشت تفاهم نامه با بخش خصوصي در شهرستان رفسنجان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ تير ۱۳۹۳ (۲۰:۲۴ب.ظ)
با حضور استاندار کرمان صورت گرفت؛ امضاي هشت تفاهم نامه با بخش خصوصي در شهرستان رفسنجان در سفر رزم حسيني به شهرستان رفسنجان، هشت تفاهم نامه همکاري با بخش خصوصي در زمينه هاي صنعت، گردشگري و کشاورزي، منعقد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، رزم حسيني استاندار کرمان در نشست مثلث توسعه ي شهرستان رفسنجان، با اشاره به اين که تفاهم نامه هاي ياد شده با افراد کاربلد امضا شده است، گفت: مثلث توسعه دو هدف مهم شامل رفع مشکلات سرمايه گذاران و تسهيل روند سرمايه گذاري در استان و همچنين رفع قوانين مزاحم توسعه را دنبال مي کند.
رزم حسيني با بيان اين که بخش عمده اي از مشکلات کشور مربوط به قوانين مزاحمي است که توسط دولت و مجلس تعيين شده است، اظهار داشت: رفع اين قوانين مزاحم مورد تاکيد مقام معظم رهبري است و استان کرمان در اين راستا کتابچه اي را تهيه و به دولت و مجلس جهت رفع قوانين مزاحم توسعه ارائه کرده است.
استاندار کرمان، اظهار اميدواري کرد: با پي گيري هاي نمايندگان مجلس اين قوانين به زودي اصلاح شود.
وي ادامه داد: وجود دستگاه هاي موازي در کشور نيز يکي از دلايل عدم توسعه يافتگي است که براي اين مشکل نيز چاره انديشي شود.
رزم حسيني با اشاره به اين که امامان جمعه يکي از ارکان مثلث توسعه و ناظر بر کار اين مثلث در استان هستند، خاطرنشان کرد: اين براي اولين بار است که امام جمعه پاي يک سند اقتصادي را امضا مي کند و اين امر نشان دهنده ي نقش مهم امامان جمعه در آبادگري استان است.
استاندار کرمان به 85 هزار ميليارد تومان معوقات بانکي در کشور اشاره کردو گفت: سرمايه گذاران نبايد توقع داشته باشند که بانک ها بدون وثيقه به آن ها تسهيلات دهند.
وي فضاي کشور براي سرمايه گذاري را مطلوب ارزيابي و خاطرنشان کرد: 42 هزار ميليارد تومان تفاهم نامه با سرمايه گذاران بخش خصوصي در استان منعقد شده است که تاييد کننده ي اين فضاي خوب است، ضمن اين که تحقق 10 درصد از اين ميزان تفاهم نامه، معادل بودجه ي 10 سال استان است.
رزم حسيني اقتصاد مقاومتي را اقتصادي مردمي دانست و افزود: درآمد شهرستان رفسنجان رقمي بالغ بر 4000 ميليارد تومان است، بنابراين بايد از اين درآمد براي آباداني رفسنجان استفاده و مردم را براي انجام کار اقتصادي تشويق کرد.
وي امضاي هشت تفاهم نامه با بخش خصوصي در شهرستان رفسنجان را نشان دهنده ي اقدامات خوب امام جمعه، نماينده ي مردم رفسنجان در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار اين شهرستان دانست و تصريح کرد: رفسنجان ظرفيت هاي خوبي دارد که مسئولان اين شهرستان بايد با همدلي از اين ظرفيت ها براي خلق ثروت در اين شهرستان استفاده کنند.
وي با بيان اين در راه توسعه ي رفسنجان در حدود اختياراتي که داريم تلاش مي کنيم، خاطرنشان کرد: دولت تدبير و اميد مي خواهد آهنگ مجدد توسعه و پيشرفت را در کشور بزند و در اين راستا اقدامات خوبي را در زمينه ي رفع تحريم ها انجام داده است.
استاندار کرمان ترويج اقتصاد فرهنگي و فرهنگ اقتصادي را براي توسعه ي استان لازم دانست و گفت: در اين رابطه موافقت نامه اي با سازمان تبليغات اسلامي استان امضا شده است و قرار است پژوهش هاي علمي و اجرايي براساس آموزه هاي اسلامي توسط اين سازمان انجام شود.
وي اظهار داشت: در راستاي ترويج فرهنگ کسب و کار در ميان جوانان نيز، کلاس هاي آموزشي توسط استانداري کرمان در حال برگزاري است که در مرحله ي اول براي 300 فرزند شهيد برگزار مي شود.
استاندار کرمان، در خصوص حمايت از توليد کنندگان، گفت: لايحه حمايت از توليد کنندگان تصويب شده و به زودي ابلاغ مي شود، ضمن اين که سياست انقباضي بانک ها در پرداخت تسهيلات نيز در نيمه دوم سال جاري برداشته مي شود.
حجت الاسلام رمضاني امام جمعه ي رفسنجان نيز در اين جلسه با اشاره به اين که فضاي همگرايي و همدلي در استان نمونه است، اظهار داشت: مسئولان بايد با هم انديشي، مشکلات مردم و سرمايه گذاران را حل کنند و نگذارند آن ها در روند هاي اداري سرگردان شوند.
وي با اظهار خشنودي از حضور سرمايه گذاران بومي در رفسنجان، گفت: همه بايد همکاري کنيم حضور سرمايه گذاران در رفسنجان افزايش يابد و از فرصت خوبي که براي سرمايه گذاري در استان فراهم شده استفاده کرد.
وي تاکيد کرد: با پول هايي که در دست مردم رفسنجان است، مي توان کارهاي بزرگي براي پيشرفت آن انجام داد که از مردم دعوت مي کنيم، سرمايه خود را در رفسنجان هزينه کنند.
دکترآذين نماينده ي مردم رفسنجان در مجلس شوراي اسلامي نيز، گفت: امروز فرصت مغتنمي در استان ايجاد شده است که به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اقتصاد مقاومتي جامه عمل بپوشانيم.
وي آرامش سياسي و همدلي و همگرايي را در شهرستان مطلوب ارزيابي و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتي را بايد جدي گرفت و براي تحقق آن از پول هاي سرگرداني که در دست مردم شهرستان است، استفاده نمود.
وي تمرکز روي بخش هاي صنعت و گردشگري را براي شهرستان رفسنجان مفيد دانست، افزود: بايد تغيير الگوي کشت کشاورزي نيز در شهرستان محقق شود، ضمن اين که بانک ها نيز بايد نقش خودشان در توسعه ي شهرستان را ايفا کنند.
آذين با تاکيد بر اي که براي برون رفت از مشکلات اقتصادي بايد بر روي ظرفيت هاي داخلي تمرکز نمود، تصريح کرد: ابتکار عمل استاندار کرمان در اين راستا خوب بوده است که اميدواريم در راستاي اين ابتکار عمل آمار بي کاري در شهرستان را کاهش دهيم.
فرماندار رفسنجان نيز در اين نشست با بيان اين که شهرستان رفسنجان 300 هزار نفر جمعيت دارد، گفت: اين شهرستان داراي 88 هزار هکتار باغات، و 240 هکتار زمين زراعي است، ضمن اين که 37 واحد مرغداري، 45 واحد دام داري در اين شهرستان فعاليت مي کنند.
حميد ملانوري با اشاره به اين که جمعيت بيکاران اين شهرستان به 34 هزار نفر مي رسد، اظهار داشت: اشتغال در بخش کشاورزي اين شهرستان بيشتر مربوط به افاغنه است که اين امر يکي از مشکلات مهم شهرستان رفسنجان مي باشد.
وي به کاهش توليد محصول پسته از سه تن در هکتار به 600 کيلو در هکتار را از معضلات کشاورزي اين منطقه در اثر خشک سالي دانست و افزود: در نظر داريم در راستاي اجراي طرح مثلث توسعه در شهرستان رفسنجان اقتصاد اين شهرستان را از تک محصولي بودن خارج کنيم.
وي به اتحاد و همدلي که در ميان گروه هاي سياسي در استان وجود دارد اشاره کرد و افزود: اين اتحاد که ثمره ي تلاش استاندار کرمان است، به توسعه ي اقتصادي استان کمک مي کند.
فرماندار رفسنجان ايجاد 5000 فرصت شغلي، کاهش نرخ مهاجرت، ايجاد روحيه کار و نشاط و شادابي در ميان مردم، خروج شهرستان از تک محصولي بودن و تقويت صنعت گردشگري شهرستان را از جمله اهداف خود در شهرستان رفسنجان دانست.
وي فعال سازي 11 مرکز رشد دانشگاه هاي اين شهرستان با عضويت 25 هزار دانشجو را در کمک به توسعه ي شهرستان رفسنجان موثر دانست و گفت: شرکت گردشگري نيز براي رونق محور گردشگري رفسنجان، انار و شهربابک، تاسيس خواهد شد، ضمن اين که براي ايجاد اشتغال در شهرستان بايد به طرح هاي کوچک نيز اعطاي تسهيلات از سوي بانک ها صورت گيرد.
وي به معرفي 152 طرح داراي توجيه اقتصادي در زمينه هاي مختلف در شهرستان پرداخت و گفت: اين طرح ها از 4 تا 700 ميليون ريال آغاز مي شود، ضمن اين که طرح هايي با 12 هزار ميليون ريال را نيز داريم.
گفتني است؛ در اين جلسه سرمايه گذاران طرح هاي توليد کپسول هاي گياهي و دم نوش، توليد مشتقات پسته (حلوا، کره، شکلات و شير پسته)، ژئوپارک راگه، کشتارگاه دام هاي سبک و سنگين، توليد شيشه فلوت، هليوس خاورميانه (توليد پنل هاي خورشيدي) و نيروگاه انرژي خورشيدي به بيان مشکلات خود با استاندار کرمان پرداختند و پس از ارائه راه کارهايي براي حل مشکلات اين سرمايه گذاران، تفاهم نامه هاي اجراي اين طرح ها، امضا شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن