تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820285121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نواحی منفصل شهری در برزخ تصمیصم مسوولان برای خدمات رسانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نواحی منفصل شهری در برزخ تصمیصم مسوولان برای خدمات رسانی سنندج – ایرنا – نواحی منفصل شهری سنندج که اکثریت ساختمان های آن به شکلی غیرقانونی ساخته شده اند در برزخ تصمیصم مسوولین برای خدمات رسانی قرار دارند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دو سال عدم گازرسانی و دیگر خدمات، مانعی برای گسترش این مناطق در حواشی شهر سنندج نشد و تقاضای زیاد برای ساخت مسکن در نواحی منفصل سنندج، همچنان قوی تر از هر مانع دیگر عمل می کرد.
حال که شورای اسلامی شهر سنندج در برابر عمل انجام شده قرار گرفته قصد دارد با کمک بخش های دیگر برخی از حداقل نیازهای این نواحی را رفع کند، یکی از نیازهای ضروری این نواحی آب آشامیدنی است که ناحیه ایی همچون نایسر با کمبود آن مواجه است.
شورای اسلامی شهر سنندج، تامین آب این مناطق را با توجه به اینکه مستقیما با امور بهداشتی و سلامت مردم مربوط است در اولویت قرار داده است.
عضو شورای شهر سنندج در نشست کمیسیون عمران شورای شهر سنندج در روز یکشنبه در این زمینه گفت: سکونتگاه های غیرقانونی امروز یک معضلی است که با آن مواجه ایم و به نظر می رسد دولت در گذشته در این زمینه تنها دنباله رو مردم بوده است و نتوانسته است با برنامه ریزی و کنترل این سکونتگاه ها از مردم پیش بیافتد.
جلال شریعتی افزود: تامین مسکن و کنترل قیمت آن وظیفه دولت است که با ناتوانی دولت های قبلی در این بخش، شاهد افزایش سکونتگاه های غیرقانونی بوده ایم.
وی قریب به اتفاق مردم ساکن در نواحی منفصل شهری را مردمی از قشر ضعیف جامعه دانست و گفت: حال که این مردم در سکونتگاه های غیرقانونی زندگی می کنند قرار نیست از حداقل امکانات هم محروم باشند.
اما معاون دفتر امور شهری استانداری کردستان نظری کمابیش متفاوت دارد، وی ارائه خدمات کامل به این نواحی را موجب تشویق دیگر افراد برای ساخت و ساز بیشتر می داند.
امید معصومی اظهار کرد: نمی خواهیم حاشیه نشینی گسترش پیدا کند بنابراین لازم است که اجرای هرگونه طرحی در این نواحی با مشورت و معاونت های استانداری صورت گیرد.
وی افزود: اگر در نایسر و آساوله کنترل گسترش حاشیه نشینی صورت نگیرد شاهد ایجاد نواحی دیگری در اطراف سنندج خواهیم بود.
وی بر ضرورت درمان این مشکل تاکید کرد و گفت: دلالان زیادی نیز با سواستفاده از شرایط موجود به سودجویی می پردازند.
شریعتی عضو شورا اما چنین ایده ایی را گیر کردن در چهارچوبی تئوریک می داند که با وضعیت موجود بر روی زمین جور در نمی آید.
وی گفت: در حال حاضر اگر به مردم آب آشامیدنی سالم ندهیم از طریق چاه آن را تامین می کنند که با چاه های فاضلاب فاصله چندانی ندارد لذا هر لحظه بیماری های مختلف آنها را تهدید می کند.
شورای شهر از طریق شرکت عمران مسکن و شهرسازان در نظر دارد تا منبع آب جدیدی در ناحیه منفصل شهری نایسر بسازد.
کلامی نماینده این شرکت خبر از آغاز ساخت این منبع از اواخر شهریور می دهد و می گوید: در مجموع با تامین یک میلیارد و 800 میلیون تومان، ساخت این منبع هشت ماه تا یک سال، به طول می انجامد و می تواند آب آشامیدنی جمعیت کنونی نایسر را تامین کند.
به نظر می رسد تنها ابزار زور و عدم ارائه خدمات به نواحی منفصل شهری نمی تواند مانع گسترش حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیرقانونی شود و مسوولین امر به جای دوگانگی در تصمیم گیری، بهتر است برای کاهش حاشیه نشینی، در کنار ایجاد شرایط زندگی مناسب تر در روستاها، با رفع تقاضای مردم برای مسکن قانونی و پیگیری برنامه ریزی های مختلف شهری مانع از ایجاد حاشیه های جدید در شهر و مانع گسترش نواحی کنونی شوند.ک/4
570/533

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن