تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815349709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناباروری رنج زندگی یک پنجم زوج ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ناباروری رنج زندگی یک پنجم زوج ها همدان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مشکل ناباروری هم اکنون به رنج زندگی یک پنجم از زوج ها تبدیل شده است.


دکترˈحسین عرفانیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای کنترل جمعیت و حفظ تعداد افراد سالمند و جوان در حالت نرمال باروری به ازای هر والدین باید 2.1 فرزند باشد تا جمعیت به حالت جایگزین برسد.
وی با بیان اینکه هم اکنون باروری به ازای هر زوج به 1.8 کاهش یافته عنوان کرد: متاسفانه 21 درصد ازدواج های امروزی با مشکل ناباروری مواجه هستند که باید روی این امر و دلایل به وجود آورنده آنها مطالعات بیشتری انجام شود.
وی ادامه داد: افزایش سن ازدواج، افزایش تعداد طلاق ها و کاهش تمایل زوجین به فرزند آوری از جمله علت های کاهش نرخ باروری در جامعه است.
دکتر عرفانی بیان کرد: هم اکنون سن ازدواج در کشور به 30 سال نزدیک شده و با توجه به اینکه بارداری در سن بالای 35 جز بارداری های پر خطر برای مادر و جنین به شمار می رود زوجین فرصت زیادی برای بچه دار شدن ندارند.
وی عنوان کرد: فاصله گذاری مناسب بین فرزندان حداقل سه سال است که زوجین بالای 30 سال فرصت زیادی برای رعایت این فاصله گذاری ها نداشته و نمی توانند فرزندان خود را در سن مناسب به دنیا بیاورند.
وی اضافه کرد: اگر آموزش های لازم به افراد برای ازدواج در سن مناسب که حداقل 20 سال است داده شود اولین بارداری ها در سن مناسب اتفاق افتاده و ازدیاد جمعیت خانواده ها با مشکل مواجه نخواهد شد.
وی عنوان کرد: آموزش پرسنل در رابطه با ارایه آموزش های لازم در زمینه سلامت باروری، ارتقای کیفیت خدمات مشاوره، کاهش میانگین فاصله زمانی بین فرزندان و افزایش بارداری های ارادی و برنامه ریزی شده و کاهش سقط غیر قانونی و غیر شرعی از اهداف مراکز بهداشتی در ارتقا باروری سالم در جامعه است.
وی عنوان کرد: افزایش فاصله بین فرزندان نیز از دیگر معضلات مهم در این بخش است که این فاصله گذاری ها هم اکنون بسیار زیاد شده است که این نشانگر ضعف آموزشی به خانواده ها است.
بهترین سن برای فرزند آوری 20 تا 34 سال تعریف شده است و سن بالاتر و یا پایین تر از این سنین می تواند در کنار تهدید کردن جان مادران مشکلات متعددی را برای فرزندان نیز رقم بزند.
7530/2624

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن