تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819906251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید گاز در بزرگترین فاز پارس جنوبی افزایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > انرژی
تولید گاز در بزرگترین فاز پارس جنوبی افزایش یافت
یک مقام مسئول در شرکت ملی نفت از افزایش ظرفیت تولید گاز در بزرگترین فاز پارس جنوبی به 25 میلیون مترمکعب در روز خبر داد و اعلام کرد: با این افزایش تولید گاز بخشی از عقب ماندگی‌ها در طرح توسعه میدان مشترک پارس جنوبی در رقابت با قطر جبران شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، سيد هادي ميرباقري درباره آخرين وضعيت افزایش تولید گاز در بزرگترین فاز پارس جنوبی با بيان اينكه رديف اول پالايشگاه خشكي فاز 12 پارس جنوبي از بهمن ماه سال گذشته آغاز به كار كرد، گفت: دومين رديف پالايشگاه خشكي فاز 12 پارس جنوبي راه اندازي و توليد گاز به حدود 25 ميليون متر مكعب رسيده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه پیش بینی می شود تا پايان تير ماه سالجاری امکان فرآورش يك ميليارد فوت مكعب گاز در فاز 12 پارس جنوبی محقق شود، تصریح کرد: فاز 12 بعد از فازهای 4 و 5، اولین فاز پارس جنوبی بوده که مستقیما با گاز سكوي خود راه اندازي شده و اين گاز را به خط سراسري تزريق کرده است.

مدير پيگيري پروژه‌هاي پتروپارس با اشاره به جبران بخشی از عقب ماندگی‌ها در طرح توسعه میدان مشترک پارس جنوبی در رقابت با قطر، تصریح کرد: همزمان با توليد اوليه از فاز 12 پارس جنوبي، توليد ميعانات گازي نيز از هفتم بهمن ماه سال گذشته آغاز و در مخازن مربوطه ذخيره شده است.

وی از صادرات حدود 950 هزار بشکه میعانات گازی تولیدی فاز 12 پارس جنوی خبر داد و افزود: تاكنون بيش از 130 ميليون نفر ساعت در اين پروژه كار انجام شده است.

میرباقری با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پیش از فرا رسیدن فصل سرما ظرفیت تولید 60 میلیون مترمکعب گاز در بزرگترین فاز پارس جنوبی فراهم شود، تاکید کرد: فاز 12 پارس جنوبی به عنوان بزرگترین پروژه صنعت نفت به تنهایی معادل سه فاز استاندارد پارس جنوبی از ظرفیت تولید گاز برخوردار است.


۱۳۹۳/۴/۲۲ - ۱۵:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن