تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815585063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابوترابی فرد: مجلس و دولت تکلیفی به سازمان تامین اجتماعی تحمیل نکنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ابوترابی فرد: مجلس و دولت تکلیفی به سازمان تامین اجتماعی تحمیل نکنند تهران - ایرنا - نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تامین اجتماعی با تکیه بر درآمدهای خود به افراد تحت پوشش خدمات می دهد و مجلس و دولت نباید تکالیفی را به این سازمان تحمیل کند.


به گزارش ایرنا از خانه ملت، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمد حسن ابوترابی فرد» روز یکشنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی در مجلس افزود: سازمان تامین اجتماعی یکی از سازمان های مردمی است که خدمات کلیدی به مردم ارایه می دهد و بیش از 39 میلیون و 200 هزار نفر از مردم تحت پوشش این سازمان هستند.
وی افزود: بودجه این سازمان در سال 1393 حدود 46 هزار میلیارد تومان و معادل یک سوم از کل بودجه عمومی کشور بود که این منابع را سازمان تامین اجتماعی از طریق بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاری هایی که داشته، تامین می کند.
نایب رییس اول مجلس ادامه داد: در حالی که سال گذشته کل بودجه سازمان تامین بودجه حدود 33 هزار میلیارد تومان بود و این افزایش بیانگر رشد خدمات برای افراد تحت پوشش است.
ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: یکی از مسایل مهم که در پویایی سازمان تامین اجتماعی نقش کلیدی دارد، تحمیل نشدن تکلیف از سوی مجلس و دولت است چرا که سازمان تامین اجتماعی با تکیه بر درآمدها به افراد تحت پوشش خدمات ارایه می دهد و اگر هم بنا به ضرورت تکلیفی برای سازمان پیش بینی شد حتما محل تامین منابع برای آن باید پیش بینی شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه میزان بدهی دولت بابت تکالیف صادره و تعهدات بیش از 60 هزار میلیارد تومان است و به طور حتم اگر این بدهی پرداخت شود سازمان در جایگاه فاخری از ارایه خدمات قرار خواهد گرفت.
وی، سازمان تامین اجتماعی را یک نهاد قدرتمند اقتصادی و یک سازمان کارآمد اجتماعی دانست و اظهارداشت: مدیران کنونی در دوران کوتاه حضور خود در این نهاد یک اعتمادسازی شایسته در مجموعه کارکنان خلق کرده اند که باید از این اقدام تقدیر کرد.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد سازمان تامین اجتماعی گفت: ارزش خدمات این سازمان در سال 93 بیش از 13 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 92 افزایش یافته است از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی بدون فروش سرمایه و با افزایش بهره وری از تمام ظرفیت برای تامین این منابع استفاده کرده است.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: امروز حدود یک سوم خدمات درمانی مستمری بگیران و افراد تحت پوشش را بیمارستان ها و واحدهای درمانی سازمان تامین اجتماعی مستقیماً ارایه و دو سوم را نیز خریداری می کنند که این اقدام قابل قبول است.
ابوترابی فرد تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی نمونه ای موفق از یک سازمان غیر دولتی است و امیدواریم با کوچک کردن دولت تمام حوزه های غیر حاکمیتی در اختیار نهادهای غیر دولتی قرار گیرد و با حمایت از این سازمان ها زمینه افزایش رضایتمندی مردم فراهم شود.

** خانواده 39 میلیون و 200 هزار نفری تامین اجتماعی
محمدتقی نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: به مناسبت هفته تامین اجتماعی با برگزاری نمایشگاهی در مجلس شورای اسلامی سعی کردیم با ابزار هنر مشکلات و برنامه های پیش روی این سازمان را به نمایش بگذاریم.
وی، سازمان تامین اجتماعی را یک سازمان بیمه اجتماعی خواند و افزود: در حال حاضر 39 میلیون و 200 هزار نفر شامل 9 میلیون بیمه شده اجباری، 4 میلیون بیمه شده خاص، مشاغل آزاد و اختیاری، به همراه خانواده و همچنین 2 میلیون و 200 هزار نفر مستمری بگیر به همراه خانواده تحت پوشش این سازمان هستند.
رییس سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: این سازمان سعی دارد با تامین و تجهیز منابع مالی در راستای ارتقاء رضایتمندی بیمه شدگان حرکت کند.
رییس سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: در ابتدای دولت یازدهم مطالبات طرف های قرارداد با 10 تا 11 ماه تاخیر پرداخت می شد اما اکنون در حال پرداخت مطالبات اردیبهشت ماه داروخانه ها هستیم و تمامی بدهی های سال 92 نیز تسویه شده است.
نوربخش تصریح کرد: همچنین برای کمک به طرح تحول سلامت، سرانه امسال 44 درصد افزایش یافته و افزایش مستمری ها نیز با هدف رفع مشکلات مردم به میزان 25 درصد و از ابتدای سال انجام شده است.
وی با یادآوری این که منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی از سال 88 برابر و از آن پس با کسری مواجه شده است، گفت: سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته با کسری بودجه 5 هزار و 100 میلیارد تومانی مواجه شد که خوشبختانه با همکاری های لازم این کسری جبران شد. نمایندگان نیز در زمان تصویب قوانین باید منابع آن را مشخص کنند تا از وقوع چنین اتفاقاتی پیشگیری شود.
نمایشگاه دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی به مناسبت هفته تامین اجتماعی و با هدف آشنایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اهداف و برنامه های این سازمان در محل نمایشگاه های مجلس آغاز به کار کرد و به مدت سه روز برپا است.
سیام**2025**1336

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن