تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820950665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی توجهی دولت‎مردان در زمینه عفاف و حجاب با راه امام و شهدا سازگار نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:
بی توجهی دولت‎مردان در زمینه عفاف و حجاب با راه امام و شهدا سازگار نیست خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: کم کاری ها و بی توجهی مسؤولان و دولت مردان در زمینه فرهنگی به ویژه عفاف و حجاب با نهضت امام(ره) و راه شهدا سازگار نیست.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار با جمعی از بانوان این استان به مناسبت روز عفاف و حجاب، اظهار داشت: حجاب یکی از کرامت های انسانی است که باید پایبند اخلاق اسلامی باشد.
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که باید به مسأله عفاف و حجاب توجه بسیار کرد؛ چرا که دشمن همواره اعتقادات را هدف گرفته است و در حوزه حجاب و عفاف برای ضربه زدن به نظام و کشور تلاش بسیار می کند، تصریح کرد: عفاف و حجاب سیره حضرت زهرا(س) است و حجاب مسأله ای نیست که کسی بتواند آن را به چیزی تبدیل کند که در آن شک و تردید وجود داشته باشد؛ مرد و زن هر کدام در نوع خودشان ملزم به رعایت آن هستند و کسی نمی تواند در اصالت این حکم خدشه ای وارد کند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تبیین مرز بین زن و مرد به سلامت جامعه کمک می کند و اگر سلامت جامعه به خطر بیفتد، به یقین هم دین و هم نسل آینده متزلزل می شود.
این مقام مسؤول با اشاره به این که اگر در جامعه ای انسان های نامشروع وجود داشته باشند، نسل ناپاک به وجود می آید که آتش به سلامت جامعه می زند، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام از همین طریق به جامعه اسلامی نفوذ می کنند تا جامعه را به انحطاط بکشند و پایه های دین را متزلزل کنند؛ چرا که دشمن به خوبی می داند جامعه سالم زیر بار استکبار نمی رود و به منافع آن ها پشت پا خواهد زد و این همان جامعه است که به سوی الهی شدن پیش می رود.
وی ادامه داد: ما شاهد هستیم دشمنان اسلام از حجاب وحشت دارند و از راه های گوناگون به ترویج بی بندوباری با یک هدف مشخص که آن هم متزلزل کردن پایه های جامعه است، می پردازند.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: مواظب باشید که آینده جامعه و خانواده بر اثر بی حجابی متزلزل نشود و این یکی از نیازهای امروز جامعه ما است که همگان باید نسبت به آن هوشیار باشند.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه به حادثه مسجد گوهرشاد و زنده نگه داشتن یاد و خاطره افرادی که در اعتراض به کشف حجاب از سوی رضاخان ملعون به شهادت رسیدند، اشاره کرد و گفت: دولت‎مردان باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، کم کاری و کوتاهی خیانت به نسل جامعه است، آن ها نمی توانند بی خیال بنشینند تا افراد با ظاهر نامتعارف در جامعه حاضر شوند و هنجار شکنی کنند.
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری افزود: این کم کاری ها و بی خیالی های مسؤولان و دولت مردان در زمینه فرهنگی به ویژه عفاف و حجاب با نهضت امام(ره) و راه شهدا سازگار نیست.
امام جمعه شهرکرد حجاب را از اصالت های جامعه با فرهنگ اسلامی دانست و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال فرهنگ نامیده اند که یکی از ارکان مهم فرهنگ، عفت، حیا عمومی و پاکدامنی است و این گونه اصالت ها است که لازمه جامعه اسلامی می شود.
وی تصریح کرد: نباید این گونه مطالبات را از افراد خاصی داشته باشیم؛  از آن جایی که حوزه عفاف و حجاب یک مطالبه عمومی است؛ بنابراین ورود همه دستگاه های مرتبط و انسجام و هماهنگی بین آن ها از ضروریات است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که دولت‎مردان ما در این زمینه به خوبی عمل نکرده اند و نتوانسته اند به درستی به وظیفه خود جامعه عمل بپوشند و اجرای قانون در این زمینه را در اولویت خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: هر کس به نوبه خود باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشد و به یقین تا چنین نشود، حجاب نیز فراگیر و مطالبه عمومی نخواهد شد./9457/پ202/ب2




۱۳۹۳/۴/۲۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن