تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798254069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به نخستین گفتمان بخش خصوصی استان کرمانشاه با دولتی ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی به نخستین گفتمان بخش خصوصی استان کرمانشاه با دولتی ها کرمانشاه - ایرنا - نخستین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی عصر روز شنبه در اتاق بازرگانی و با حضور استاندار و مدیران دولتی و نیز فعالان بخش خصوصی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست مسوولان اتحادیه دام و صادرکنندگان دام حضور داشتند و نخستین دستور کار به مساله ممنوعیت صدور دام زنده از استان و البته مشکلاتی که دامداران کوچرو استان در سایر استان ها با آن مواجه هستند، اختصاص داشت.
ˈایرج نوریˈ که رییس اتحادیه دام استان کرمانشاه است در سخنانی از تملک مراتع در استان های ایلام و خوزستان که معمولا در فصل سرد سال عشایر استان به آنجا کوچ می کنند خبر داد و گفت: افرادی که این مراتع را در اختیار دارند بهای گزافی از عشایر ما می ستانند که برای ما مشکلاتی پیش آورده است.
وی همچنین هزینه های سنگین حمل و نقل دام، علوفه و کارگر را در شرایط تورم بالای کشور از دیگر مشکلات بخش دامداری استان برشمرد و همچنین از مدیریت ارشد استان خواست تا برخی آیین نامه ها و بخشنامه هایی که به گفته او برای حوزه دامداری استان مشکلاتی ایجاد کرده است را تعدیل کند.
در همین رابطه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد که کوچروهای استان کرمانشاه در سایراستان ها فقط حق علف چری دارند ولی برای رفع مشکلاتی که به آنها اشاره شد، در آینده نشستی با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان های ایلام و خوزستان برگزار و در مورد مراتع تصمیم گیری می شود.
علی اشرف منصوری همچنین افزایش قیمت ها را طبیعی دانست و افزود: با اینکه نرخ جو و حتی گوشت افزایش یافته اما به عقیده ما هزینه های تولید در بخش های دامی و عشایری بالاست و نیاز به کمک و مساعدت دارد.
وی آبرسانی به عشایر و تامین علوفه یارانه ای و جو را از جمله کمک های انجام شده به عشایر استان عنوان کرد.

** مساله قاچاق دام و احتمال آزاد شدن صادرات دام زنده تا دو هفته دیگر

در ادامه رییس اتحادیه دام استان از آنچه که امنیتی کردن فضای استان در سال های گذشته و ایجاد محدودیت برای تردد و انتقال دام تحت عنوان قاچاق نام برد، انتقاد کرد.
وی گفت: قاچاق دام همچنان ادامه دارد و بهترین راه حل آن است که صادرات دام زنده از مرزهای استان آزاد شود.
در واکنش به این صحبت ها، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال های 90 و 91 شاهد خروج فزاینده دام زنده از کشور بصورت قاچاق بودیم و این مساله هم باعث تشدید بیماری های دامی شده بود به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا هر گونه خروج دام از مرزها تنها با مجوز دامپزشکی و طی فرآیندهای بهداشتی و قرنطینه ای انجام شود.
وی ادامه داد: در استان کرمانشاه صدور دام زنده تا پایان سال 90 آزاد بود و حتی 125 هزار راس دام سبک و سنگین نیز صادر شده بود اما با تصمیم ستاد تدابیر ویژه در سال های 91 و 92 صادرات دام ممنوع اعلام شد.
منصوری گفت: در اواخر سال 92 مجوز صدور 100 هزار راس گوساله پرواری را صادر کردیم اما تنها 48 هزار راس صادر شدند به این دلیل که نزدیکی قیمت گوشت در بازار عراق، توجیه این کار را کاهش داده بود.
وی در پایان گفت: با رایزنی هایی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است، به احتمال زیاد صادرات دام زنده از استان کرمانشاه تا دو هفته آینده آزاد خواهد شد.
ˈعلی اصغر میرزاییˈ معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه نیز گفت: استانداری با صادرات دام مخالفتی ندارد ولی عرضه بهداشتی فرآورده های گوشتی برای ما نیز مهم است و به همین دلیل برنامه داریم تا در روزهای آینده افزایشی که در نرخ گوشت در شهر کرمانشاه نسبت به سایر نقاط وجود دارد را برطرف کنیم.

** سرنوشت صدور سوخت پالایشگاهی بخش خصوصی و واکنش قابل تامل استاندار

در این نشست موضوع درخواست واحدهای پالایشگاهی سوخت وابسته به بخش خصوصی که تمایل به اظهار تولیدات شان برای صادرات در گمرک استان هستند، مطرح شد.
مدیرکل گمرک استان کرمانشاه در این مورد گفت: برنامه ریزی برای رفع این مشکل را به بعد از ماه رمضان موکول کرده ایم.
این گفته محسن مصطفایی باعث واکنش استاندار شد و رضایی بابادی با بیان اینکه حمایت از تولید وظیفه ای بر روی دوش همه مسوولان است، تاکید کرد که هیچ مدیری به لحاظ قانونی و به بهانه اینکه در ماه رمضان روزه دار است، حق ندارد کارها را به عقب اندازد بهتر است مدیران ما کار خلق الله را انجام دهند که همین نیز عبادت است.

** شاکی از مالیاتی ها!

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه مساله اخذ مالیات از صادرکنندگان کالا در سال های 90 و 91 را که موفق به دریافت اظهارنامه نشده اند،؛ مطرح کرد.
ˈکیوان کاشفیˈ اظهار کرد که سایت اداره مالیاتی تا زمانی که پول واریز نشود، اظهار نامه را تحویل نمی دهد و این مساله باعث ایجاد مشکلاتی برای تجار استان شده زیرا بیشتر آنها هنوز پول شان را وصول نکرده اند و از آنجایی که بیشتر معاملات ما در استان (افزون بر 70 درصد) با چک و بصورت غیرنقدی است لذا هر بار بر حجم مالیات ما افزوده می شود.
در واکنش به این اظهارات، رییس سازمان امور مالیاتی استان کرمانشاه مالیات بر ارزش افزوده را نوعی مالیات تکلیفی عنوان کرد و گفت: از مجموع مالیات 27 میلیارد ریالی سه ماه زمستان سال گذشته که در فروردین امسال اظهار شده، تنها هفت میلیارد ریال آن وصول شده است.
ˈ علی ورواییˈ افزود: ما برای برخی پیمانکاران دولتی و واحدهای تولیدی که دچار مشکلاتی هستند، مبلغ مالیات را تقسیط کرده ایم و اینکه یک فروشنده یا صادرکننده کالایش را نسیه می فروشد، دلیل و توجیهی برای دولت ایجاد نمی کند که او هم مالیاتش را نسیه بدهد!
استاندار کرمانشاه در این مورد، گفت: از آنجایی که مراقبت از تولید برای ما بسیار اهمیت دارد لذا از روسای امور مالیاتی و اتاق بازرگانی استان می خواهیم تا در نشستی از افرادی که در این بخش مشکلاتی دارند، موضوع را بررسی و به راهکاری مشترک برسند.
رضایی بابادی افزود: گرچه تولید برای ما حائز اهمیت است اما درآمدهای مالباتی دولت است که مملکت را می چرخاند و با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت اقتصاد بدون نفت، باید راهبردهایی مثل افزایش درآمدهای مالیاتی را محقق کنیم بنابراین پای بندی تولید کنندگان و اصناف به پرداخت به موقع مالیات امری ضروریست.
همچنین میرزایی معاون برنامه ریزی استانداری نیز گفت: متاسفانه بیشتر اصناف ما از قوانین و مقررات به صورت کامل مطلع نیستند و باید برای آگاهی بخشی به آنان از سوی مجمع امور صنفی تلاش بیشتری شود تا عدم اگاهی به قانون باعث نشود برخی اصناف آن را جدی نگیرند.
وی همچنین خواستار آن شد تا اصناف به محض اینکه با مشکلاتی روبرو شدند، همان زمان آن را پیگیری کنند و زمان را از دست ندهند.

** تغییر کاربری زمین های کشاورزی برای طرح های صنعتی و هزینه های هنگفت؛

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از هزینه های سنگین برای تغییر کاربری زمین های کشاورزی مورد نیاز بخش صنعت انتقاد کرد.
کاشفی گفت: این هزینه ها آنچنان بالاست که گاه توجیه طرح های اقتصادی را از بین می برد در حالی که در شهرک های صنعتی یک متر زمین که دارای آب و برق و سایر امکانات است با قیمت 48 هزار تومان عرضه می شود، دلیلی ندارد که زمین های کشاورزی با چنین قیمت های بالایی به بخش صنعت داده شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز گفت: ما با هرگونه تغییر کاربری زمین های کشاورزی مخالفیم اما برای اینکه با ضدیت با صنعت متهم نشویم، با این مساله موافقت داریم.
در این راستا و به دستور استاندار قرار شد سازمان صنعت معدن و تجارت و نیز جهاد کشاورزی همراه با اداره دارایی در نشستی به این مساله رسیدگی کنند.
571/567

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن