تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818780054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش اعتراض ها به جریان المستقبل لبنان/ واکنش یاران « سعد حریری»


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افزایش اعتراض ها به جریان المستقبل لبنان/ واکنش یاران « سعد حریری» بیروت – ایرنا – « اشرف ریفی» عضو حزب جریان المستقبل به ریاست « سعد حریری» نخست وزیر اسبق لبنان در واکنش به افزایش انتقادها و اعتراض ها بویژه در طرابلس پایتخت شمال لبنان به « سیاست ها و مواضع فریبکارانه» این حزب، با توسل به سیاست فرافکنی خواستار خویشتنداری معترضان شد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، اشرف ریفی که قبلا سال ها مسئولیت های امنیتی و انتظامی در لبنان داشته و اکنون وزیر دادگستری این کشور است، با صدور بیانیه ای خطاب به خانواده بازداشت شدگان درگیری های مسلحانه خونین اخیر شهر طرابلس گفت که پیام آنها را دریافت کرده است.
سرکردگان محورهای درگیری های مسلحانه طرابلس بویژه منطقه باب التبانه با انتشار پیام های صوتی ، حزب جریان المستقبل را متهم کرده اند با فریبکاری، آنها را وارد این درگیری ها و با وعده های دروغین آزادی سریع در زندان مرکزی بیروت (رومیه) محبوس کرده اند.
بازداشت شدگان در اعتراض به حزب جریان المستقبل در زندان دست به اعتصاب غذا زده و حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.
خانواده بازداشت شدگان درگیری های مسلحانه خونین سه سال گذشته طرابلس هم حزب جریان المستقبل را عامل اصلی این درگیری ها و ناامنی های در لبنان دانسته و اعضای این حزب را متهم به فریب سرکردگان محورهای درگیری ها کرده اند.
خانواده بازداشت شدگان که چند روزی است در اعتراض به فریبکاری های جریان المستقبل به خیابان ها بازگشته و خواستار تحقق وعده های این حزب برای آزادی فوری زندانیان خود هستند، مسئولان ارشد جریان المستقبل را متهم کرده اند از وجود فرزندانشان برای دستیابی به قدرت و تحقق اهداف سیاسی و اقتصادی خود سوء استفاده کرده اند.
براساس این گزارش در بیانیه اشرف ریفی آمده است: اکنون که اهالی ما در غزه بهای گرانی می پردازند و جان و امنیت آنها درخطر و دشمن مجرم به خاک ومقدسات ما تجاوز کرده است، برخی کشورهای عربی مانند عراق ، سوریه و یمن با حوادث امنیتی بزرگ مواجه هستند و شهرما طرابلس بعداز سه سال درگیری های بیهوده و خونین از این وضعیت خارج شده و همگی شادمان هستیم، ناگهان با اعتراض ها و مسدود شدن راه ها مواجه شده ایم.
در ادامه این بیانیه ادعا شده است: این شرایط موجب بهره برداری برخی گروه های سیاسی لبنانی و دستگاه های امنیتی خارجی می شود و همه اهالی طرابلس از لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید بهای آن را بپردازند.
وزیر دادگستری لبنان با درخواست از خانواده های بازداشت شدگان که دست به اعتصاب زده اند، خواستار گشودن راه ها و بازگشت به خانه ها شد و گفت: پیام شما دریافت شد و همچنان درخواست به حق شما را پیگیری می کنیم تا انصاف در خصوص بازداشت شدگان رعایت شود.
وی افزود: تعدادی وکیل را برای پیگیری پرونده بازداشت شدگان بکار گرفته ایم و به تعهدات خود برای ایستادن در کنار آنها پایبند هستیم.
اشرف ریفی تاکید کرد: به حقیقت قضیه ایمان داریم و از خانواده بازداشت شدگان تمنا می کنیم ابزار دست کسانی که تلاش می کنند خشونت و بحران را به طرابلس بازگردانند ، نشوند، آنها مصحلت ما را نمی خواهند.
عضو حزب جریان المستقبل تاکید کرد که قضیه بازداشت شدگان را فراموش نکرده و تمام تلاش خود را برای کمک به آنها بکار می گیرد.

** حمله تلویحی نخست وزیر سابق لبنان به جریان المستقبل
در همین حال « نجیب میقاتی» نخست وزیر سابق لبنان و از نیروهای بارز و موثر در طرابلس لبنان در حمله تلویحی به حزب جریان المستقبل هشدار داد که برخی تلاش می کنند تا طرابلس دوباره صحنه ناامنی ها و درگیری های خونین مسلحانه شود.
وی با تاکید به اینکه اهداف ، مجریان و حامیان درگیری های مسلحانه خونین سه سال گذشته طرابلس شناخته شده هستند، خاطرنشان کرد: پیامدهای این درگیری ها و بازداشت های صورت گرفته اکنون گریبانگیر عاملان ایجاد ناامنی ها در طرابلس شده است.
نخست وزیر سابق لبنان با اشاره به اوضاع نگران کننده این کشورناشی از بحران سیاسی بی سابقه و شرایط ناپایدار امنیتی ناشی از پیامدهای حوادث پیرامون لبنان، گفت: برغم همه تلاش ها برای حل بحران لبنان ، برخی بدون توجه به اقدامات گذشته خود باردیگر به سیاست فریبکاری ، فرافکنی و تحریک روی آورده اند و با هدف خارج شدن از تنگنا، ماشین رسانه ای خود را برای اتهام زنی به دیگران و دگرگون کردن حقایق فعال کرده اند.
نجیب میقاتی افزود: امروز آنها گلوگاه های اصلی امنیتی و قضایی ( وزارتخانه های کشور و دادگستری) را در اختیار دارند و مسئول پیامد همه درگیری ها و بحران ها و نتایج آنها هستند.
میقاتی که نماینده پارلمان لبنان است، تاکید کرد که این گروه ( حزب جریان المستقبل) باید مسئولیت پیامدهای معطل ماندن تصویب دو قانون افزایش حقوق کارکنان دولت و دانشگاه لبنان در مجلس، پرونده زندان رومیه و پیامدهای انفجارهای تروریستی انتحاری و بازداشت شدگان و بازگشت ناامنی ها به لبنان را برعهده بگیرد.
وی اظهارداشت: کسانی که لبنان و طرابلس را به این روز انداخته و با وعده هایی سرکردگان محورهای سه سال درگیری های مسلحانه خونین را روانه زندان کردند بار دیگر با سیاست دروغ و داستان پردازی های خیالی تلاش می کنند توپ را به زمین دیگران بیاندازند تا مسئولیت را از دوش خود بردارند.
نخست وزیر سابق لبنان تاکید کرد: مسببان ناامنی ها و اوضاع نگران کننده لبنان باید بدانند ، مردم طرابلس هوشیار و بیدار هستند و هدف همه این اتهام زنی ها و قهرمان بازی های ساختگی و خیالی را درک می کنند.

** شیخ فراری هم به صف مخالفان جریان المستقبل پیوست
شیخ فراری « احمد الاسیر» هم با انتشار یک پیام صوتی مشکوک به صف مخالفان حزب جریان المستقبل پیوست و به این حزب و بویژه « سعد حریری» رییس آن بشدت حمله کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روزنامه النهار، با اعلام دادگاه نظامی برای بررسی حوادث خونین عبرا در روز سه شنبه آینده، شیخ تکفیری الاسیر دراین پیام صوتی خطاب به مردم لبنان بویژه اهل سنت و طرفداران حزب جریان المستقبل گفت: کسانی درصدد سوء استفاده از طایفه سنی برای پیروزی در انتخابات و توجیه طرح های خود هستند.
وی دراین پیام همچنین به حزب الله و جنبش امل حمله و ادعا کرده که منافع حزب سکولار جریان المستقبل با این دو حزب لبنانی یکی شده است.
شیخ فراری که با افزایش فشارها و اعتراض ها به حزب جریان المستقبل باردیگر در رسانه ها ظاهر شده ، یک سال قبل از شهر صیدا در جنوب لبنان و بعداز معرکه موسوم به « عبرا» فرار کرد و همچنان در مخفیگاه بسر می برد.
برخی منابع احتمال داده اند که وی در اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا در جنوب لبنان بسر می برد.
در این معرکه که بین نیروهای تروریستی تکفیری وابسته به الاسیر و ارتش لبنان در منطقه ای به نام عبرا در نزدیکی شهر صیدا رخ داد، حدود20 افسر و سرباز ارتش لبنان کشته شدند و یازده تروریست تکفیری به هلاکت رسیدند.
در این درگیری همچنین بیش از یکصد نیروی ارتش لبنان و شهروند غیرنظامی و بیش از 50 عنصر تروریست مسلح عضو گروه های تکفیری تحت رهبری الاسیر زخمی شدند.
در پایان این درگیری حدود 180 تن بازداشت شدند که بتدریج برخی از آنها آزاد شدند اما الاسیر به همراه رفیقش و خواننده لبنانی « فضل عبدالرحمن شمندر» معروف به « فضل شاکر» متواری شدند.
« ریاض ابوغیدا» قاضی نظامی لبنان اخیرا با صدور کیفرخواست، احمد الاسیر و فضل شاکر را به همراه 55 تن دیگر به اتهام جنایات تروریستی به اعدام محکوم و برای 19 تن دیگر درخواست زندان کرد.
خاورم ** 1324

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن