تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803618214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارهرمزگان: یقه بدهکاران دانه درشت را بگیریم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندارهرمزگان: یقه بدهکاران دانه درشت را بگیریم بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه سرمایه بانک ها متعلق به جمعیت 70میلیونی است اظهارداشت: معتقدم باید دنبال بدهکاران دانه درشت برویم و یقه آنها را بگیریم چراکه هرچه می کشیم از اینهاست.


به گزارش ایرنا جاسم جادری شنبه شب در نشست بررسی معوقه های بانکی هرمزگان افزود: بخش اعظم سرمایه های بانکی متعلق به مردم ودولت است وبانک ها موظف هستند این مطالبات را وصول کنند.
وی با بیان اینکه بدهکاران بانکی بایستی دسته بندی شود، گفت: بانک ها این آمار را پس از دسته بندی برای پیگیری معوقه ها در اختیار دستگاه های اجرایی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری هرمزگان قرار دهند.
استاندار هرمزگان بیان داشت: اگردست بانک ها برای پیگیری مطالبه های معوقه بسته است اداره ها و دستگاه های اجرایی موظفند که بروند و این موارد را انجام دهند تا دست بانک ها برای پرداخت مجدد تسهیلات باز شود.
جادری بیان کرد: اولویت برای توجیه بدهکاران بانکی و رسیدگی به این موضوع و ارائه راهکار متوجه مسوولان دستگاه های اجرایی است و دستگاه های اجرایی بدهکاران را دعوت و برای بازپرداخت معوقه های بانکی توجیه و مسائل مربوط به دیون را برایشان روشن کنند.
وی اضافه کرد: سیاست دولت جلوگیری از تعطیلی کارگاه هاست و کارگاه هایی که فعالند تعطیل نکنیم و بلکه باید آنهایی که تعطیل هستند با پرداخت تسهیلات مجدد سرمایه در گردش احیا شوند.
بنا به اظهاراستاندارهرمزگان، سهم 15 درصدی قرض الحسنه یا سهم 25 درصدی صنایع از معوقه های بانکی رقم اندکی نیست باید راه کارهای بازپرداخت این تسهیلات مورد به مورد بررسی شود.
جادری ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود بیش از 46 درصد بدهکاران بانکی در استان تهران می باشد و استان های مانند اصفهان و فارس در رده های بعدی قرار دارند بنابراین معضل اصلی هرمزگان معوقه های بانکی نیست.
وی بیان داشت: هرمزگان مانند بقیه رده بندی ها در رده های آخر معوقه های بانکی قرار دارد و یعنی آن اندازه آدم های مظلومی هستیم که بلد نیستیم سوء استفاده کنیم و از بانک ها هم چیزی برداشت نکرده ایم و آنهایی هم که گرفته اند از جاهای دیگر آمده اند.
استاندار هرمزگان بیان داشت: موظفیم تا جایی که می توانیم نسبت به استیفای حقوق اقدام کنیم و اگر کسانی در این استان هستند که حق دولت را خورده اند باید نسبت به دریافت حقوق مردم و دولت از آنها اقدام کنیم.
وی با اشاره به پیشنهاد بانک ها برای ایجاد دایره تخصصی رسیدگی به معوقه های بانکی در دادگستری بیان کرد: در آینده به جایی می رسیم که یک دایره مستقلی در دادگستری برای این موضوع ها تشکیل شود.
استاندار هرمزگان بیان داشت: دستگاه ها سفارش کننده نگرفتن معوقه بانکی از بدهکاران به بانک ها نباشند و صاحبان قدرت نیز به بانک ها فشار وارد نکنند که این رویه خوبی نیست.
جادری ابراز داشت: به معاونان و دفترم تاکید کرده ام که بدهکاران بانکی و آنهایی را که بد حساب هستند تحت هیچ عنوانی سفارش نکنند، اگر هم مجبور شدند بنویسند طبق قانون عمل شود.
وی بیان داشت: دولت از ابتدای فعالیتش تا کنون اجازه نداده به اموال بانک ها و سرمایه های بانکی تعرضی صورت بگیرد.
حداقل در این مدت هیچ کس نمی تواند ادعا کند که گفته باشم به کسی وام بدهید یا وصول نکنید واگر هم هست بگویید تا برخورد کنم.
وی با اشاره به وضعیت موجود شهرک های صنعتی هرمزگان بیان داشت: شهرک های صنعتی به یک آرامستان و گورستان آهن و ساختمان و سیمان تبدیل شده اند بدون اینکه چیزی از آن بیرون آید.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های هرمزگان نیز در این نشست گفت: معرقه های بانکی استان حدود هفت هزار میلیارد ریال در بخش های مختلف کشاورزی، خدمات، صنایع، وام های قرض الحسنه و غیره می باشد.
محمد قاسم قاسم نژاد افزود: بر اساس برآوردهای اولیه از این میزان معوقه بانکی حدود 15 درصد سهم قرض الحسنه، 15 درصد کشاورزی، 12 درصد مسکن، خدمات و صنایع به ترتیب 20 و 25درصد می باشد و 57 درصد بقیه ارقام ریزی است که پیگیری آنها برای بانک هزینه بسیاری دارد.
وی بیان کرد: درصورت بازپرداخت شدن این معوقه ها که از راه های مختلف حضوری و غیرحضوری مانند استفاده از عابر بانک ها و نرم افزار های موبایلی قابل پرداخت می باشد می توان برای 15 هزار نفر ایجاد شغل کرد و یا یک هزار کارگاه صنعتی متوسط راه اندازی کرد.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های هرمزگان اشاره کرد: هدف بانک ها از پیگیری معوقه های بانکی ارائه مجدد تسهیلات و ایجاد فعالیت اقتصادی و کمک به تولید و اشتغال می باشد.
وی با بیان اینکه مشکل معوقه های بانکی در گذر زمان ایجاد شده، اضافه کرد: بدهی هایی وجود دارد که از زمان سررسید آنها تا کنون 10 سال می گذرد.
قاسم نژاد گفت: سال گذشته 75 درصد از 19 هزار میلیارد ریال مبلغی که بانک ها باید وصول می کردیم، وصول شد.ک/2
8144/668 /675

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن