تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826168264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار یابی و تبلیغات گیم ایرانی تخصصی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تولید کننده بازی رایانه‌ای:
بازار یابی و تبلیغات گیم ایرانی تخصصی نیست
تولید کننده بازی رایانه ای "عصرپادشاهان" بر توجه جدی به بخش تولید بازی از سوی دست اندرکاران این عرصه تاکید کرد و گفت: بازاریابی و تبلیغات گیم ایرانی باید به صورت تخصصی انجام شود.


به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، "مهدی انجیدنی" به ضرورت تجاری سازی صنعت گیم در کشور اشاره کرد وافزود: قوانین و قانون گذاران، مجریان قوانین ، مواد اولیه، تولید کنندگان، تبلیغ و توزیع کنندگان و مصرف کننده   ارکان  چرخه اقتصادی این صنعت را تشکیل می دهند ، در صورتی که خللی در این چرخه بوجود آید،  نمی توان به  نتیجه قابل قبولی دست یافت.

به عقیده وی،  مشکل اساسی در این زمینه به  قوانین ، تفسیر قانون و نوع اجرا  قوانین  مربوط می شود ، به طور مثال وقتی برای گرفتن یک مجوز که شش ماه و یا یک سال اعتبار دارد، تولیدکننده مجبور است چند ماه درگیر باشد و هنوز مدرک را نگرفته دوباره  درگیر تمدید آن  شود بنابراین دیگر نمی تواند تمرکزی  روی کار داشته باشد. 

به گفته این تولید کننده بازی رایانه ای ، مشکل عمیق تر در حوزه گیم وجود مراجع مختلف برای صدور مجوز در  است .به طور مثال برای تولید یک بازی ابتدا باید مجوز ساخت از بنیاد ملی بازیهای رایانه ای  گرفت و بعد مجوز نشر و سپس از وزارت ارشاد مجوز نشردیجیتال و این مساله باز منوط به ثبت موسسه و یا شرکت و بعد از آن به دلیل کار اقتصادی مجبور به ثبت شرکت و اخذ مجوز از صنف رایانه و بعد از آن شورای عالی انفورماتیک و همچنین نظام صنفی رایانه خواهد بود. این مجوز ها همه دارای تاریخ بسیار کوتاهی هستند و تولید کنندها هر سال درگیر تمدید مواردیادشده می‌شوند. 

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات توسعه سامان، بازاریابی ،تبلیغات و توزیع مناسب را از بخش های مهم در عرصه گیم دانست و گفت:بهتر است بازاریابی و تبیلغات  در کشور به صورت تخصصی انجام و گروههای  تولیدکننده این مرحله را انجام ندهند.

تولید کننده بازی رایانه ای عصر پادشاهان  به حضور نیافتن  و ترس سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گیم اشاره کرد و گفت : مهمترین  مشکل، قوانین  پیچیده و دست و پا گیر بوده که تولیدکننده ملزم به رعایت آن است. یک تیم تولید کننده بازی رایانه ای  نمی تواند تمام وقت خود را برای دریافت مجوزها ، آیین نامه و سایر مسایل صرف کند  و در مقابل از آن انتظار درآمدزایی نیز داشت .

به گفته این تولید کننده بازی رایانه ای ، فرآیند فرسایشی یادشده و بورکراسی اداری مانع از حضور جدی و مستمر بخش خصوصی برای انجام سرمایه گذاری در عرصه گیم می‌شود.

 وی از نبود ضمانت اجرایی برای قانون کپی رایت در کشور  به عنوان مشکل دیگر در این عرصه یاد کرد و ادامه داد: به طور مثال از ایده های هنری و بخشی از تصاویر یکی از بازی های ما توسط شرکت دیگری استفاده شد.  ما به هیچ وجه راهی برای شکایت و پیگیری از آن فرد نتوانستیم  بیابیم.

انجیدنی افزود: مشکل سوم حمایت تک‌جانبه دستگاه های ذیربط از یکسری از شرکت های نزدیک ، دوست و آشنا و صرف شدن بودجه ها در چند پروژه خاص، و تمرکز رسانه ای و تبلیغاتی روی آنهاست این مسئله سبب می شود که شرکت های تولیدکننده دیگر ( مخصوصا شهرستانی ها ) در تاریکی رسانه ای قرار گیرند و بدون دسترسی به تریبون های رسمی از دور تولید خارج شوند.
 
 
 
 
انتهای پیام / اس







تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن