تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819869019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید بنیاد عفاف و حجاب بر ضرورت برخورد با بدحجابی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تاکید بنیاد عفاف و حجاب بر ضرورت برخورد با بدحجابی تهران- ایرنا- بنیاد عفاف و حجاب در بیانیه ای به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب (21 تیر ) بر ضرورت برخورد مستمر نیروی انتظامی با بدحجابی تاکید کرد.


به گزارش ایرنا از بنیاد عفاف و حجاب، در این بیانیه آمده است:
امروز حجاب و عفاف یک مسئله صد در صد اجتماعی و فراجنسیتی و فراتر از یک رفتار دینی است که نیاز به عزم دو طرفه از سوی مسئولان و از سوی مردم دارد.
فرهنگ حجاب و عفاف بیش از قانون ، بودجه و ساختارهای دولتی و رسمی نیاز به ساختارهای غیر رسمی دارد؛ ساختارهایی برآمده از بطن مردم انقلابی، معتقد و دغدغه مند و در این میان مهمترین وظیفه نظام، حمایت از همین ساختارهای غیر رسمی است؛ ساختارهایی که در قالب نهادهای مردمی در طول این سالها مهم ترین نقطه قوت ها و بزرگترین نقطه تهدیدی علیه دشمن بوده است.
در بخشی از این بیانیه با اشاره به اینکه هم اکنون مرزی میان مردم و حاکمیت در نظام وجود ندارد، آمده است: نبود این مرز مهم ترین فرصت برای نظام اسلامی و مطالبه مردم در توسعه ارزش های دینی است که خواست مشترک حاکمیت و مردم می باشد.
بر اساس این بیانیه، امروز بر خلاف همه برنامه ریزی ها و تلقین های برخی از جوامع غربی برای توسعه بی عفتی ،گفتمان های فطرت مدار در حال بازگشت به عفاف هستند و از طرفی توسعه اسلامی در جهان رفتار دینی حجاب را بیش از پیش جهانی کرده که این امر نشان می دهد، آنان پس از آزمون و خطاهای بسیار این شیوه را برگزیده اند.
این بیانیه می افزاید: برخورد محدود کننده کشورهای لائیک با حجاب زن مسلمان نشان می دهد که غرب چیزی فراتر از یک رفتار دینی از حجاب به مشامش می رسد و آن زیر سوال بردن ساختار و حاکمیت نظام لیبرال سرمایه داری در این کشورهاست، آنان بیش از آنکه بخواهند با حجاب بستیزند از حجاب می هراسند که این جای شکر دارد که انقلاب اسلامی که با شاخص مبارزه با ظلم و فساد در ایران شکل گرفت، با پرچم حجاب در جهان صادر شده است.
در ادامه این بیانیه آمده است : ما می خواهیم که دولت جمهوی اسلامی با توجه به شعار تدبیرگرایی و عقلانیت، مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی را محور کارهای دستگاه های فرهنگی به صورت پیگیر و اثر بخش قرار دهد و نقش نظارتی خود را بر دستگاههای اجرایی تحت پوشش فراموش ننماید.
درخواست اصلاح، رفع ابهام، ایجاد ضمانت اجرایی و خلق قوانین مکمل در این حوزه توسط مجلس، درخواست هماهنگی های لازم
با نیروی انتظامی در برخورد هر چه بهتر و قاطع تر با حلقه ها و جریان هایی که با رویکرد معاند، مجرمانه و هدفمند در فضای فرهنگی کشور تخریب انجام می دهند از قوه قضاییه از مطالبات اشاره شده در این بیانیه است.
در ادامه این بیانیه از رسانه ملی خواسته شد تا رسالت اصلی اش را که تربیت انسان هاست، فراموش نکند و در این رسالت فرهنگی عظیم از ظرفیت های مردمی و غیر دولتی استفاده نماید.
همچنین از همه مراکز و نهادهای فرهنگی خصوصا روحانیت خواسته شده تا در جهت فراگیر شدن بحث عفاف و حجاب که نمایانگر جامعه دینی است، تلاش بیشتری مبذول دارند.
این بیانیه در خاتمه از نیروی انتظامی خواست تا در برخورد با پدیده بدحجابی و با تقویت فعالیت های نامحسوس خود برای پیدا کردن حلقه های معاند در جریان بدپوشی که با اندیشه مجرمانه در توسعه بی عفتی در جامعه سهیم هستند، بیش از پیش و مستمرانه پیگیر باشد.
اجتمام**1880**1436

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن