تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820795382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز طرح مسجد محوری در شیراز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز خبر داد: آغاز طرح مسجد محوری در شیراز خبرگزاری پانا: فرخ زاده گفت: از مهمترین برنامه های فرهنگی شهرداری شیراز بحث اجرایی کردن طرح مسجد محوری است.
۱۳۹۳ شنبه ۲۱ تير ساعت 13:15



به گزارش خبرگزاری پانا، محمد فرخ زاده صبح امروز در نشست مشترک خبری مجموعه فرهنگی شورا و شهرداری شیراز، اظهار داشت:
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز از اجرای طرح بزرگ مسجد محوری در شیراز خبر داد و گفت: از مهمترین برنامه های  فرهنگی شهرداری شیراز بحث اجرایی کردن طرح مسجد محوری است.
وی تصریح کرد: این طرح در 50 مسجد با هفت محور به مدت یکسال از تیر ماه سال جاری در شیراز اجرایی می شود.
فرخ زاده با بیان اینکه در تلاشیم که تعداد مساجد این طرح را با 60 برسانیم تاکید کرد: 59 سخنرانی، 59 مسابقه فرهنگی و دو نمایشگاه در طول یکسال اجرای این طرح در مساجد اجرایی می شود.
وی ادامه داد: در کل شش هزار و 750 برنامه در مساجد مشخص شده است.
در ادامه این نشست رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز نیز با اشاره به اینکه کمک به مساجد را در دستور کار شورای شهر شیراز قرار داده ایم، گفت: 500 میلیون تومان برای حفظ و نگهداری قطعه ای از مسجد جامع عتیق مصوب شده است.
محمد رضا هاجری افزود: برای بهبود فضای مسجد می توان از مسجد جامع عتیق به عنوان موزه شهدای روحانیت استفاده کرد و یا اینکه نمایشگاه دائمی قرآن و نسخ خطی آن در دارالمصف این مسجد برپا شود.
وی ادامه داد: ما این آمادگی را داریم که از فضای این مسجد استفاده کنیم و در صورتی متولیان این مسجد اجازه دهند یکی از این طرح‌ها را در آن اجرایی خواهیم کرد.
هاجری عنوان کرد: علاوه بر این 500 میلیون تومان نیز برای تعمیر و نگهداری مسجد خان شیراز در شورای شیراز اختصاص پیدا کرده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: در سراسر کشور بیش از 70 درصد فعالیت‌های هنری و اجتماعی در کانون‌های مساجد صورت می‌گیرد یعنی تمام سازمانها و ادارات دولتی و مؤسسات مردم نهاد خارج از محوریت محوریت مسجد، شاید کمتر از 30 درصد فعالیت می‌کنند لذا اگر ما کانون‌های فرهنگی مساجد که وابسته به سپاه و بسیج و دبیرخانه کانون‌های مساجد و هیئات مذهبی هستند، را به عنوان محور قرار دهیم می‌توانیم تحول بسیار گسترده‌ای صورت دهیم.
وی، از انعقاد تفاهم‌نامه شورای شهر شیراز با آموزش و پرورش جهت این موارد خبر داد و گفت: اگر آموزش و پرورش و مساجد را در تمام رشته‌های مختلف و تمام سلایق و تنوع‌ها را در نظر بگیریم قادر خواهیم بود تحول ایجاد کنیم.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن