تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798991132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امنیت در لبنان/ بازداشت عضو داعش و عامل حمله موشکی به فلسطین اشغالی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امنیت در لبنان/ بازداشت عضو داعش و عامل حمله موشکی به فلسطین اشغالی بیروت – ایرنا – درحالیکه بین مقامات رسمی و حتی غیررسمی لبنانی در باره شرایط امنیتی این کشور اختلاف نظر وجود دارد اما همه به موفقیت های نیروهای امنیتی و ارتش لبنان در تنگ کردن فضا برای گروه های تروریستی تکفیری و بازداشت اعضای خطرناک این گروه ها و عناصر انتحاری اعتراف کرده اند.


به گزارش ایرنا، « تمام سلام» نخست وزیر، « نهاد المشنوق» و « سمیر المقبل» وزیران کشور و دفاع وحتی ژنرال« جان قهوجی» فرمانده ارتش نسبت به امنیت لبنان نگاهی خوشبینانه دارند و معتقدند رسانه ها تهدیدات امیتی را بزرگ نمایی می کنند و مردم نباید نگران باشند.
این مقامات رسمی و ذیربط لبنانی درعین حال بر حفظ هوشیاری و رعایت موارد احتیاطی امنیتی بویژه آماده باش کامل نیروهای امنیتی و ارتش لبنان تاکید دارند.
اما سفارت خانه های آمریکا و انگلیس نگاه دیگری به امنیت در لبنان دارند و پیوسته به اتباع کشورهای خود برای سفر به لبنان و یا تردد های غیرضرور هشدار می دهند.
سفارت آمریکا به نیروهای امنیتی خود دستور آماده باش داده و سفارت انگلیس نیز نقشه مناطق خطرناک لبنان را ترسیم و در میان اتباع این کشور توزیع کرده است.
درهمین حال نیروهای ارتش لبنان موفق شدند «رافت الخطیب» عضو گروه تروریستی تکفیری داعش را در یک ایست و بازرسی در بلندی های شهرک عرسال به همراه « هورالدین حمد» تبعه سوریه بازداشت کنند.
این دو عضو داعش هنگام بازداشت مسلح بوده و مقدار زیادی ماده مخدر حشیش همراه داشته اند.
نیروهای ارتش لبنان در مرزهای سوریه و لبنان حضوری قوی و گسترده یافته و خود را برای هرگونه اتفاق پیش بینی نشده آماده کرده اند بویژه اینکه گفته می شود بین 3500 تا 5000عضو داعش در کوه های شرقی در مرزهای با سوریه مخفی شده اند.
براساس این گزارش ارتش لبنان همچنین موفق شد عوامل شلیک سه موشک از جنوب لبنان به داخل فلسطین اشغالی را شناسایی و بازداشت کند.
روزنامه لبنانی الاخبار در شماره روز شنبه خود نوشت که اهالی شهرک « الماری» لبنان ساعت یک و ده دقیقه بامداد جمعه با شنیدن صدای شلیک موشک ها از خواب برخاستند و این در حالی بود که اهالی شهرک ساعتی قبل دو خودرو را که عازم محل پرتاب موشک های بودند، مشاهده کرده بودند.
ساعتی بعدازشلیک موشک ها و کشف محل پرتاب، نیروهای امنیتی « سمیر حسین ابوقیس» را که اطلاعات حاکی از مشارکت او در این عملیات بود، در منزلش در شهرک الهباریه در جنوب لبنان بازداشت کردند.
یک منبع امنیتی به الاخبارگفته است که یکی از خودروها متعلق به ابوقیس بوده است.
در خودرو ابوقیس نیروهای امنیتی با لکه های خون برخورد کرده و برهمین اساس بیمارستان های منطقه و مطب پزشکان خصوصی را جست وجو کرده و موفق شدند، « حسین عزت عطوی» (46 ساله از اهالی الهباریه) را که بشدت مجروج شده است، شناسایی کنند.
براساس اظهارات منابع امنیتی لبنانی ، عطوی اعتراف کرده که موشک ها را با همکاری دو فلسطینی که تاکنون هویت آنها شناسایی نشده ، پرتاب کرده است.
در محل پرتاب موشک ها ، قطب نما ، تجهیزات پرتاب موشک ، دو موشک آماده پرتاب ، نقشه های نظامی و منطقه کشف و ضبط شده است.
روزنامه لبنانی « النهار» مدعی شده است که دو فلسطینی احتمالا عضو گروه جهاد اسلامی هستند اما منابع رسمی این خبر را تایید نکرده اند.
عطوی که به علت انفجار یک موشک در محل شلیک بشدت زخمی شده است، اکنون در بیمارستان و تحت نظارت نیروهای امنیتی بسر می برد.
وی و تیم همراهش سه موشک به شمال فلسطین اشغالی شلیک کردند ، یک موشک به علت مشکل فنی در محل پرتاب منفجر و دو موشک آماده شلیک را هم نیروهای ارتش لبنان از کار انداختند.
ارتش رژیم صهیونیستی درپاسخ به این حمله موشکی اطراف و بلندی های چندین شهرک لبنانی در مناطق آزاد شده کفرشوبا و کشتزارهای شبعا را زیر آتش توپخانه قرار داد.
از دیروز نیروهای ارتش صهیونیستی درمرزهای با لبنان در آماده باش کامل بسر می برند و هواپیماهای بدون سرنشین آن برفرار منطقه بطور مستمر پرواز می کنند.
شب گذشته ارتش صهیونیستی با پرتاب منورها و بالون های حراراتی تلاش داشت تا منطقه را تحت رصد و کنترل خود در آورد.
الاخبار نوشت:اطلاعات حاکی است که ابوقیس سالها عضو ارتش مزدور رژیم صهیونیستی موسوم به « ارتش آنتوان لحد» بوده است.
نیروهای امنیت کشور لبنان اخیرا ابوقیس را به اتهام مشارکت در قاچاق سلاح به سوریه برای گروه های مسلح بازداشت اما بعداز مدتی او را رها کرده اند.
اما حسین عطوی از نیروهای نزدیک به گروه « الجماعه الاسلامیه» و عضو « هیات علمای مسلمان» لبنان است.
این دو گروه لبنانی مخالف نظام سوریه و خواستار بازگشت حزب الله از سوریه و دست کشیدن از مبارزه با گروه های تروریستی تکفیری و خلع سلاح مقاومت لبنان هستند.
شیخ « عبدالحکیم عطوی» امام مسجد شهرک الهباریه و مسئول گروه الجماعه الاسلامیه در این شهرک برادر حسن عطوی است.
منابعی در شهرک الهباریه گفته اند که برادر حسین عطوی اخیرا سخنان آتشین تحریک آمیزی علیه حزب الله بویژه در خطبه های نماز جمعه و حتی در مسجد شهرک ایراد کرده و همواره با گروه های مسلح در داخل سوریه در تماس بوده است.
پدر حسین عطوی در جریان بمباران های لنبان توسط ارتش صهیونیستی در سال 1978 شهید شده است.
الاخبار نوشت که الجماعه الاسلامیه تا شب گذشته اظهار نظری نکرده بود اما « بسام حمود» مسئول سیاسی این گروه و مسئول گروه در شهر صیدا در جنوب لبنان در صفحه خود در فیسبوک نوشت که « برادر شیخ حسین از برادران ما و قهرمانی از قهرمانان است و به او افتخار می کنیم».
شب گذشته بعداز اقامه نماز تراویح در مسجد الهباریه در جنوب لبنان، نمازگزاران در صحن مسجد تجمع کرده و بعداز راهپیمایی بسوی بیمارستان دست به اعتصاب زده و خواستار آزادی عطوی هستند.
شهرک الهباریه درسالهای گذشته دهها شهید تقدیم مبارزه با رژیم صهیونیستی کرده است اما اقدام دیروز جمعه مشکوک ارزیابی شده بویژه اینکه یکی از عوامل آن از مزدوران رژیم صهیونیستی بوده است.
براساس این گزارش دیروز دو موشک هم از کوه های شرقی لبنان در شهرک بریتال فرود آمدند که خسارتی برجای نگذاشتند.
اوضاع امنیتی در شهر طرابلس در پایتخت لبنان نیز بویژه بعدازانتشار تصاویر فرماندهان محورهای درگیری در منطقه التبانه در زندان رومیه که در اثر اعتصاب غذا وضعیتی نامناسب دارند و همچنین انتشار گسترده پیام های صوتی آنها خطرناک شده است.
قاضی ابوغیدا همچنین برای« رفعت عید» یک فعال در منطقه جبل محسن شهر طرابلس و سه تن دیگر درخواست حکم اعدام کرده است.
گفته می شود که رفعت عید فراری است.
دادگاه نظامی لبنان هم سرهنگ « انتوان ابوجوده» به جرم همکاری با دشمن صهیونیستی به 7 سال زندان با اعمال شاقه محکوم کرد.
خاورم ** 1324

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن