تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819426222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادگاه امريكايي تقاضاي فرجام‌خواهي بانك مركزي ايران را رد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دادگاه امريكايي تقاضاي فرجام‌خواهي بانك مركزي ايران را رد كرد
يك دادگاه فرجام‌خواهي در امريكا با رد درخواست استيناف ايران، حكم پرداخت 75/1 ميليارد دلار از دارايي‌هاي دولت ايران به خانواده‌هاي كشته‌شدگان بمب‌گذاري سال ۱۹۸۳ پايگاه نظاميان امريكايي در بيروت را تأييد كرد.


يك دادگاه فرجام‌خواهي در امريكا با رد درخواست استيناف ايران، حكم پرداخت 75/1 ميليارد دلار از دارايي‌هاي دولت ايران به خانواده‌هاي كشته‌شدگان بمب‌گذاري سال ۱۹۸۳ پايگاه نظاميان امريكايي در بيروت را تأييد كرد.
به گزارش تسنيم به نقل از رويترز، يك دادگاه فرجام‌خواهي در امريكا روز چهارشنبه حكم داد كه 75/1 ميليارد دلار از دارايي‌هاي دولت ايران به خانواده‌هاي كشته‌شدگان بمب‌گذاري سال 1983 پايگاه نظاميان امريكايي در بيروت پرداخت شود.
دادگاه دوم فرجام‌خواهي در نيويورك، حكم صادره از سوي قاضي كاترين فورست در سال 2013 را ابرام كرد كه بر اساس آن پولي كه هم‌اكنون در حساب سيتي‌بانك نيويورك سپرده‌گذاري شده است، بايد براي اجراي بخشي از حكم پرداخت خسارت 56/2 ميليون دلاري به خانواده‌هاي كشته‌شدگان اين حادثه اختصاص يابد.
اين خانواده‌ها، ايران را به فراهم كردن مواد لازم و حمايت از حزب‌الله لبنان در انجام اين حمله متهم مي‌كنند كه منجر به كشته شدن 241‌عضو ارتش امريكا شد.  شاكيان، ايران و چند بانك شامل سيتي بانك، بانك مركزي ايران، واحد بانكي كلير استريم شركت داچ بورس و بانكا يو بي‌اي‌اي در رم را به عنوان خوانده در دادخواست خود ذكر كرده بودند.  سيتي بانك با اين درخواست مخالفت نكرد، اما بانك‌هاي ديگر تلاش‌هايي را براي رفع اين اتهام از خود انجام داده‌اند. قاضي فورست در فوريه 2013 به نفع شاكيان اين پرونده رأي داده بود.
كلير استريم و بانكا يو بي‌اي‌اي، سال گذشته با شاكيان مصالحه كردند اما بانك مركزي ايران عليه حكم صادر شده فرجام‌خواهي كرد و تأكيد كرد كه قانون فدرالي كه به طور ويژه به اين منظور تصويب شده كه اجازه مصادره دارايي‌هاي سپرده‌گذاري شده ايران در سيتي بانك را بدهد، ناقض يك معاهده منعقده بين دو دولت ايران و امريكا است.
بانك مركزي ايران همچنان مي‌تواند يك تقاضاي فرجام خواهي به هيئت كامل قضات دادگاه دوم فرجام خواهي يا دادگاه عالي امريكا ارائه دهد.  اگر اين دارايي‌ها به خانواده‌هاي كشته شدگان انفجار سال 1983 بيروت تسليم شود، نمونه‌اي نادر خواهد بود كه در آن قربانيان يك حمله خارجي توانسته‌اند از طريق سيستم قضايي امريكا از يك دولت ديگر خسارت بگيرند. معمولاً اجراي چنين احكامي عليه دولت‌هاي خارجي با موفقيت چنداني مواجه نبوده است.
در ماه ژانويه، در پرونده‌اي جداگانه، كلير استريم با پرداخت 152 ميليون دلار جريمه با دولت امريكا مصالحه كرد. اتهام اين بانك آلماني ايران بود كه حدود 8/2 ميليارد دلار به صورت وثيقه در امريكا براي بانك مركزي ايران نگهداري كرده است.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن