تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820285813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يک قلاده توله خرس قهوه اي بر اثر عبور از جاده و برخورد اتومبيل تلف شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ تير ۱۳۹۳ (۱۵:۲۶ب.ظ)
يک قلاده توله خرس قهوه اي بر اثر عبور از جاده و برخورد اتومبيل تلف شد يک قلاده توله خرس قهوه اي در منطقه حفاظت شده قلاجه هنگام عبور از جاده براثر برحورد با اتومبيل تلف شد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ شاهرخ سبزي رئيس اداره محيط زيست شهرستان گيلانغرب با اعلام اين خبر گفت :بنابرگزارشات مردمي مبني بر تلف شدن يک قلاده توله خرس قهوه اي در حاشيه جاده اين شهرستان ، محيطبانان اين اداره بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند امامتاسفانه توله خرس مذکور تلف شده بود.
وي افزود : لاشه اين توله خرس با هماهنگي اداره پايش نسبت به انتقال ودفن آن اقدام گرديد.
سبزي در ادامه گفت : اين اداره طي نامه اي از اداره راه وشهرسازي شهرستان خواست تا با نصب تابلوها وعلائم هشدار دهنده در مسير گردنه قلاجه ، مبني بر عبور حيوانات وحشي ، تامردم را از عبور و مرور اين حيوانات آگاه سازند وخودرو هاي عبوري سرعت مطمئنه را رعايت کنند تااز بروز چنين حوادثي جلوگيري شود و امنيت زيستگاهي براي حيات وحش تامين گردد.
لازم به يادآوري است که خرس قهوه‌اي حيواني است بزرگ و تنومند که طول بدن بالغ اين حيوان ممکن است به 2 متر و وزن آنها به 480 کيلوگرم برسد. سر پهن و پوزه کوتاه و گوش نسبتا کوچک و راست و چشمها نسبتا کوچک و گردن کوتاه و کلفت است.
دستها و پاها بلند و کلفت و هرکدام با پنج چنگال و پاها از دستها بلندتر هستند. دم خيلي کوچک و تقريبا در زير موها مخفي شده است.
خرس قهوه‌اي در ايران در نواحي جنگلي کوههاي البرز و کوههاي زاگرس زندگي مي‌کند. تعداد آنها در سالهاي اخير بسيار کم شده است.
خرسها از غذاهاي مختلف گياهي و حيواني تغذيه مي‌کنند. غذاي اصلي آنها از قسمت سبز گياهان و ميوه‌ها و حشرات و مهره‌داران کوچک تشکيل مي‌شود. به لانه‌هاي زنبور عسل و کندوهاي آنها دستبرد زده و عسل آنها را مي‌خورند. خرسها ممکن است با شکستن شاخه درختها و خراب کردن کشتزارها خساراتي به بار آورند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن