تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 25 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799877112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فوتبال یعنی وقتی ژرمن ها برزیلی ها را در آغوش گرفتند/عکس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بغض مانشافت، مثله شدن رویای سلسائو
فوتبال یعنی وقتی ژرمن ها برزیلی ها را در آغوش گرفتند/عکس
تاریخ دنیای فوتبال بازنویسی شد و به دو قسمت متفاوت تقسیم گردید: قبل از جام جهانی 2014 برزیل و بعد از آن.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانآن روزها به خاطر ستارگان سلسائو طرفدار برزیل بودم، پسر بچه های هم سن و سال من در آن زمان برزیل را با رونالدو، ریوالدو، کارلوس و کافویش دوست داشتند و خالصانه می پرستیدندش. آن شب رونالدو به تنهایی نسخه آلمان را پیچید. هنوز هم تکیه زدن اولی کان بزرگ به تیرک دروازه در ذهن من و هم سن و سالانم باقی مانده است، درست مثل مدل موی عجیب و غریب پدیده آن روزهای دنیای فوتبال، درست مثل بوسه های رونالدو و ریوالدو بر جام زرین، درست مثل خنده های دلنشین کافو وقتی جام را بالای سر می برد، درست مثل اشک های شوق دنیلسون در پایان بازی و خنده های فراموش نشدنی رونالدینیو.


ژرمن ها آن شب را هیچ گاه فراموش نکردند. تکیه زدن کان به تیرک دروازه را نیز. رویای بالابردن جام زرین رفته رفته در رگ های تک تک آلمانی ها رشد کرد و دیشب... . بله دیشب تنها بازمانده آن بازی به همراه هم تیمی هایش به اندازه کافی برزیل را تحقیر کرد. میرو کلوزه نه تنها رکورد رونالدوی برزیلی را شکست بلکه پس از آن روی نیمکت نشست، آبی سرد نوشید، نفسی راحت کشید و به انتقام گرفتنی تاریخی خیره شد. دیشب مانوئل نویر، اولی کان جدید فوتبال آلمان، نژادش را به رخ حریف کشید.






آلمانی که چهارمین حضور متوالی خود را در نیمه نهایی جام جهانی تجربه می کرد وقت خوبی را برای انتقام انتخاب کرده بود. از یک طرف برزیل بدون نیمار و تیاگو سیلوا شکننده ترین تیم تاریخ به نظر می رسید و از سوی دیگر ضیافت در خانه حریف برپا بود. مربی هم همان فیل بزرگی بود که شاگردانش را در ورزشگاه اینترنشنال شهر یوکوهاما به قهرمانی رسانده بود. اما میهمان، میزبان را در خانه اش شکنجه کرد و زد و کشت و مثله کرد و در نهایت ”چه رویایی که پرپر شد."

تاریخ این بار برای همیشه بازنویسی شد. دیگر هیچ کس در مورد فینال جام جهانی 1950 برزیل، فینال جام جهانی 1954 سوئیس (معجزه برن)، فینال جام جهانی 1970 مکزیک و یا فینال جام های جهانی 1990 ایتالیا و 1994 آمریکا و 2002 کره و ژاپن صحبت نخواهد کرد.  تا قرن ها صحبت از دیدار دیشب برزیل و آلمان خواهد بود، صحبت از شطرنج ضعیف اسکولاری و انتقام سخت یوآخیم لو. تا قرن ها پسرها از پدرها درباره دیشب خواهند پرسید و تا قرن ها پدرها در جواب پسرها و نوه ها سکوت خواهند کرد. تاریخ دنیای فوتبال بازنویسی شد و به دو قسمت متفاوت تقسیم گردید: قبل از جام جهانی 2014 برزیل و بعد از آن.


 فارغ از تعصب و هواداری، نهایت زیبایی فوتبال روی خود را نمایان کرد، آن آینده ای که نمی توانید پیش بینی اش کنید، آن ویژگی منحصر به فرد محبوب ترین ورزش کره خاکی، آن هفت تایی شدن قهرمان ترین تیم ملی در خاکش، آن انتقام، آن شب هولناک برزیل.





این زیبایی را گوشه ذهن مان جاودانه کنیم، برای اشک ها و لبخندها کلاه از سر برداریم، دست ها را روی گردن دوستان مان بگذاریم و از این طبیعت بی نظیر فوتبال لذت ببریم. فوتبال یعنی دوستی، احترام و لذت بردن از با هم بودن، فوتبال یعنی وقتی ژرمن ها برزیلی ها را در آغوش گرفتند.



منبع: مشرق نيوز




تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن