تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803041369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دست‌ نوشته‌ ها و بیانات مقام معظم رهبری درباره کتب برتر ادبیات دفاع مقدس (۱)


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



دست‌ نوشته‌ ها و بیانات مقام معظم رهبری درباره کتب برتر ادبیات دفاع مقدس (۱)
دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به‌ صورت چند رسانه‌ ای اقدام به باز نشر کتاب‌ های تقریظی معظم‌ له با عنوان «دستخط مقاومت» کرده است.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز، دوران دفاع مقدس که به پایان رسید تعدادی از نویسندگان برای بازروایی آنچه در آن دوران بر رزمندگان گذشت، کتاب هایی را به رشته تحریر در آوردند و مقام معظم رهبری نیز بر تعدادی از این کتاب ها تقریظ هایی را برای این قبیل کتاب ها نوشتند به همین خاطر دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به صورت چند رسانه ای اقدام به باز نشر کتاب های تقریظی ایشان با عنوان «دستخط مقاومت» کرده است.   بر این اساس آنچه در ادامه آمده باز نشر کتاب های تقریظی مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس است که توسط پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای منتشر شده است.  

 من زنده‌ ام  نویسنده: معصومه آباد کتاب شرح خاطرات خانم معصومه آباد از چهار سال اسارت در  زندان‌های رژیم بعث عراق است. کتاب از دوران کودکی آغاز می‌شود و تا روزهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و اسارت ادامه می‌یابد. خانم آباد در این کتاب با صراحت بیان و توصیف‌هایی دقیق از شکنجه‌ها و سختی‌های روزهای اسارت سخن می‌گوید و در همان مقدمه کتاب با خودش عهد می‌بندد که بدون ذره‌ای اغراق هر جا هر رخداد و حالتی داشت را به نگارش درآورد.   مقام معظم رهبری در تقریظ این کتاب عنوان می کنند: کتاب را با احساس دوگانه‌ اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده‌ اشک، خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا، و بر این هنرمندی در مجسّم کردن زیبایی ها و زشتی ها و رنج ها و شادی ها آفرین گفتم. گنجینه‌ یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، ذخیره‌ عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درس ها و آموختنی‌ها را پرشمار می کند. خدمت بزرگی است آنها را از ذهن ها و حافظه‌ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن. این نیز از نوشته‌هایی است که ترجمه‌اش لازم است. به چهار بانوی قهرمان این کتاب بویژه نویسنده و راوی هنرمند آن سلام می فرستم. ۹۲/۷/۵    

 آتش به اختیار  نویسنده: حجت ایروانی
مجموعه ۱۳ خاطره از رزمندگان دیده‌بانی است که در روزهای دفاع مقدس با مهارت خود خوش درخشیدند. کار دیده‌بانی کار حساس و خطرناکی است و یک دیده‌بان نفوذی گاه باید یک تنه تا عمق خاک دشمن پیش برود.
همین ویژگی این کتاب را هیجان انگیز و خواندنی می‌کند.   «در نوشته حجت ایروانی کوشش پرمرارت و تحمل طلب نیروهای دیدبان به خوبی تشریح شده است. نمی دانم کدام یک از شما آن کتاب مربوط به امدادگران را نوشته اید. من دیدم که این کتاب واقعاً چقدر لازم است.معلوم بود که این فرد خودش امدادگر بوده است. بدون اینکه آدم امدادگر باشد، نمی تواند مطلبی بنویسد. یا آن کس که کتاب آتش به اختیار را نوشته است، پیدا بود که قاعدتاً باید دیده بانی را ... حس کرده باشد.»    

 اردوگاه عنبر  نویسنده: حسین فرهنگ اصلاحی، مهدی گلابی، غلامحسین کهن در این کتاب سه خاطراه از آزادگان هوانیروز را که در بند ارتش بعثی اسیر بودند را می‌خوانیم، اسرایی که در اردوگاه‌های «عنبر» و «الرشید» در بدترین شرایط روحی و جسمی قرار داشتند. تحمل و صبر این رزمندگان آزادگان در برابر شکنجه‌های کشنده بعثی‌ها، ارتباطات اسیران با هم و با زندان‌بانان خواندنی است.   «تدوین و انتشار خاطرات آزادگان، کاری ماندنی و در شکل ‌بخشیدن به تاریخ ما در آینده دارای تأثیری مخصوص خود است. بعضی از نوشته‌‌ها از لطف و رقت هم برخوردار است (در این جزوه، قصه‌ی اول و آخر) نکته‌ جالب، همخوانی ماجراهایی است که در اردوگاه های دور از هم و بر سر آدم‌های جدا و نا آشنا با هم، آمده است و این است یکی از ثمرات حکومت ظالمانه و جابرانه‌ حزب ـ‌ و در نهایت، فرد - ی که جز به حفظ خود، به هیچ چیز دیگر ـ و از جمله به ارزش‌های انسانی‌ ـ ذره‌ای و لحظه‌ ای نمی‌اندیشد.» آبان ‌ماه ۱۳۷۰  

 از الوند تا قراویز  نویسنده: حسین بهزاد، گلعلی بابایی این کتاب، کارنامه تاریخی استان همدان در انقلاب اسلامی، نبردهای کردستان و جنگ تحمیلی از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۶۷ است. در بخش مهمی از این کتاب حوادث کودتای ۱۸ تیر سال ۱۳۵۹ معروف به کودتای نوژه، چگونگی شکل گیری گروهک‌های ضد انقلاب در خارج از ایران و نقش مبارزان همدان در دستگیری و خنثی کردن کودتا بیان شده است.   «به این دو برادر بلند همت آفرین می گویم و از زحمات با ارزش ایشان تقدیر می کنم و به فتوحات آینده شان دل می بندم.»  

 بابا نظر  نویسنده: سید حسین بیضایی
کتاب خاطرات بابانظر، حاصل ۳۶ ساعت گفت‌وگوی سیدحسین بیضایی با محمدحسن نظرنژاد است. مصاحبه‌هایی که سال ۱۳۷۴ انجام شد و مصطفی رحیمی چند سال بعد آن را در هجده فصل تدوین کرده است. شخصیت بابانظر واجد ویژگی‌های جالبی است که با حفظ لحن بابانظر جذابیت بیشتری یافته است.   «بابانظر که یک جوان کم سوادی بوده رفته جنگ، فرماندهی کرده و سال‌ها در جنگ بوده و بعد هم جانباز شده و شهید شده است، شرح حال را خودش گفته؛ این کتاب شد. یک داستان مفصل شد.»
 

پا به پای باران  نویسنده: هدایت الله بهبودی، مرتضی سرهنگی کتاب مشتمل بر دو گزارش مشترک از شهر خرمشهر در سال‌هاى ۱۳۶۷ و ۱۳۶۸ و پاره‌ای رخدادهای جنگ ایران و عراق‏ است. نویسندگان به شرح حضور خود در مناطق جنگى و جنگ زده‏ خرمشهر، اهواز، شلمچه، دهلاویه، آبادان و کوى ذوالفقارى پرداخته‏ و از خاطرات عملیات‌هاى فتح ‏المبین و بیت‏ المقدس مواردى را نقل‏ کرده و از شهدایى چون جهان‏ آرا، محسن صفوى، بهروز مرادى... ودکتر چمران یاد نموده ‏اند.
«این هر دو نوشته، گویا، پر سوز، دردمندانه و هنرمندانه است. دست این عزیزان درد نکند که درد دل غریبانهٔ یک شهر، ‌ بلکه یک ملت را چنین پرمهر و دلسوز، ‌ روایت می‌‌کنند ـ‌ تاریخ ما بعد‌ها نه فقط خرمشهر و جوان‌ها و پدر و مادرهای مقاوم آن را، که این دل‌ها و وجدانهای بیدار و حقجو و حقگو را نیز، ستایش خواهد کرد که نگذاشتند قصّهٔ جهادی به آن عظمت در لابه لای یاوه‌گوئی‌ها و هرزه درائیهای زمانه گم شود. درود بر بهبودی‌ها و سرهنگی‌ها..»
سوم رمضان ۱۴۱۲
۱۸ اسفند ۷۰  

 پایی  که جا ما ند نویسنده: سید ناصر حسینی‌ پور سید ناصر حسینی‌پور کتاب «پایی که جا ماند» را به ولید فرحان، شکنجه‌گری که از هیچ فرصتی برای آزار و اذیت او غافل نمی‌ماند تقدیم کرده است. شکنجه‌گری که او را مجبور به دویدن بر روی یک پا می‌کند، او را مجبور به ساعت‌ها خیره شدن به آفتاب می‌کند و برای بیرون کشیدن اطلاعات از ناصر با کابل به جان او می‌افتد.   بسمه‌ تعالی تا کنون هیچ کتابی نخوانده و هیچ سخنی نشنیده‌ام که صحنه‌های اسارت مردان ما در چنگال نامردمانِ بعثی عراق را، آن چنان که در این کتاب است به تصویر کشیده باشد. این یک روایتِ استثنائی از حوادث تکان‌دهنده‌ئی است که از سوئی صبر و پایداری و عظمت روحیِ جوانمردانِ ما را، و از سوئی دیگر پَستی و خباثت و قساوت نظامیان و گماشتگان صدام را، جزء به جزء و کلمه به کلمه در برابر چشم و دل خواننده میگذارد و او را مبهوت میکند . . احساس خواننده، از یک سو: شگفتی و تحسین و احساس عزت است، و از سوی دیگر: غم و خشم و نفرت. ۹۱/۶/۲ کارهای لازم: - ترجمه‌ سلیس به زبان های عربی و انگلیسی. - درود و سلام به خانواده‌ مجاهد و مقاوم حسینی  

پرواز شماره ۲۲ نویسنده: عصام عبدالوهاب الزبیدی
اولین کتاب خاطرات از یک خلبان عراقی به نام «عصام عبدالوهاب الزبیدی» است که در دوران اسارتش به نگارش درآورده است. این کتاب را «محمدحسین زوار کعبه» به فارسی برگردانده و انتشارات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برای نخستین بار در سال ۱۳۷۰ آن را چاپ کرده است. خلبان عراقی دزفول را با العماره اشتباه می‌گیرد و ماجراهایی که بعد از آن بوجود می‌آید.
بسم الله الرحمن الرحیم
در ۷۱/۳/۲۷ مطالعه شد. این کتاب از جهت ارائهٔ اطلاعاتی دربارهٔ نیروی هوائی عراق و برخی مسائل جنبی خالی از فایده نیست. اشتباه گرفتن دزفول بجای العماره نقطهٔ شیرین و جالب داستان است.     دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت العظمی الله خامنه ای    




۱۸/۰۴/۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن