تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819908780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همفکری با ذینفعان ضامن بهبود صادرات فرش


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت: همفکری با ذینفعان ضامن بهبود صادرات فرش تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است: همفکری با ذینفعان ضامن دستیابی به راهبردی مناسب برای بهبود و توسعه صادرات فرش محسوب می شود.


به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجتبی خسروتاج در نشست همفکری درباره بهبود روند صادرات فرش دستباف ایران و شناخت چالش ها و موانع این حوزه با تاکید بر تنوع مشکلات و چالش های تولید و تجارت فرش دستباف، برگزیدن برنامه های عملیاتی مطلوب را نیازمند همفکری با دست اندرکاران فرش دانست.
وی اضافه کرد: چنانچه مساله اولویت بندی و انتخاب مهمترین پروژه ها مورد نظر باشد، در این تصمیم گیری نیاز به اخذ نظرات ذینفعان هنر صنعت فرش نیز وجود دارد تا به مرکز ملی فرش ایران انتقال دهند.
در این نشست حمید کارگر سرپرست مرکز ملی فرش ایران، کاهش شدید صادرات فرش در سال های اخیر را یادآور شد و گفت: این کاهش متاثر از عواملی مانند کاهش تقاضای جهانی فرش دستباف، افزایش کالاهای جانشین و مکمل، تحریم واردات مستقیم فرش ایران به آمریکا، افزایش هزینه های صادرات در پی تحریم های عمومی ایران و اشباع شدن برخی از بازارهای سنتی است.
وی اضافه کرد: وقوع رکود اقتصادی در اروپا در کنار انقلاب های عربی در خاورمیانه نیز در روند کاهشی صادرات فرش ایران موثر بوده و ناآگاهی تولیدکنندگان فرش ایران از سلایق بازار و عدم تطبیق با نیاز مصرف کنندگان را نیز وجود دارد.
کارگر، برنامه های مرکز ملی فرش ایران برای توسعه بازارهای داخلی و خارجی فرش دستباف را تشریح کرد.
همچنین برخی از فعالان تولید و صادرات فرش دستباف به مساله ضرورت تامین مواد اولیه با بهای مناسب و بهنگام، اهمیت تبلیغات گسترده و مستمر در خارج از کشور، تلاش برای افزایش تقاضای جهانی فرش دستباف، لزوم تولید براساس نیاز بازار، تامین نقدینگی برای تولیدکنندگان، لزوم نوآوری در طرح و نقش برپایه ریشه ها و اصالت ها و ضابطه مند شدن حضور تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه های برون مرزی پرداختند.
اقتصام(1)1559**1558

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن