تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820801957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرمت مقبره میرحیدر اسفندقه در جیرفت آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مرمت مقبره میرحیدر اسفندقه در جیرفت آغاز شد جیرفت - ایرنا - مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهرستان جیرفت گفت: مرمت و احیای مقبره میرحیدر مهنی واقع در دهستان اسفندقه جیرفت با یک میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار آغاز شده است.


نادر علیدادی سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنای مقبره میرحیدر مهنی از جمله ابنیه تاریخی مربوط به دوره صفوی است که در دولت آباد دهستان اسفندقه واقع شده است.
وی بیان کرد: این بنا از نوع ابنیه آرامگاهی است و گند رفیع آن بر روی پلان چهارگوش قرار گرفته است.
وی ادامه داد: پلان بنا از خارج هشت ضلعی و رواق هایی دور تا دور آن را در بر گرفته است که ضمن استحکام بخشی به نمای بنا جلوه ای خاص بخشیده است.
مدیر پایگاه میراث فرهنگی جیرفت گفت: این بنا دارای چهار ایوان ورودی است که ایوان ها، ازاره داخل بنا و زیر گنبد با نقوش زیبای هندسی شمسه و ستاره تزیین و رنگ آمیزی شده است.
وی افزود: سال 92 و در مرحله نخست با اعتبار 700 میلیون ریال بام بنا اندود و بخش هایی از ایوانچه های طبقه فوقانی نیز مرمت شد.
علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم که از روزهای نخست تیرماه آغاز شده مرمت نقوش ایوانچه ها و زیر گنبد انجام می شود و امید است تا 15 مرداد ماه سال جاری به اتمام برسد.
وی گفت: این بنا 25 متر مربع زیربنا دارد که در زیر گنبد آن آرامگاه میر حیدر مهنی از مبلغان مذهب شیعه در عصر صفوی است و علاوه بر مبلغ مذهب شیعه در بلوکات خمسه نیز حکمرانی می کرده است.
این مقبره در سنوات گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته و در و دیوار بنای آن به محلی برای نوشتن یادگاری تبدیل شده بود که مرمت آن از درخواست های مردم منطقه بود.
دهستان اسفندقه یکی از مناطق خوش آب هوای شهرستان جیرفت است که در فاصله 80 کیلومتری از مرکز شهر جیرفت واقع شده است.ک/3
7444/8154

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن