تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804384856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرری روزی ام البلاد بوده حالا مورد تعرض و تخریب از سوی تهران قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جمالي پور خبرداد:
شهرری روزی ام البلاد بوده حالا مورد تعرض و تخریب از سوی تهران قرار دارد
معاون استاندار تهران گفت: شهرستان ری با پیشینه تاریخی 7000 ساله درسه دوره تاریخی پایتخت ایران بوده و این نشان می دهد شهر ری جایگاه بارزی در تاریخ و تمدن ایران دارد و افتخار تاریخ و تمدن ایران هست.
به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هدايت اله جمالي پور، معاون استاندار تهران گفت: در این شهر، بزرگان و عالمان زیادی یا متولد شدن و یا زندگی کردند و به دیار باقی شتافتند ودر این شهر مدفون هستند که همچون نگین درخشان در تاریخ علمی و فرهنگی ایران می درخشند. زکریای رازی ، آیت الله شهابادی،دهخدا،تختی و.. و ازهمه مهمتر شهر ری پایگاه تشیع و اسلام بوده حضور و زندگی جمع کثیری از امامزادگان معظم در این شهر که در همین شهر نیز مدفون هستند از قبیل حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت امامزاده حمزه وحضرت امامزاده طاهر (ع) و حضرت امامزاده ابولحسن (ع) و ...  به این شهر اعتبار و جایگاه ویژه ای در بعد مذهبی نیز بخشیده است.

معاون استاندار تهران  افزود: به خاطر همین  اهمیت تاریخی و مذهبی و اصالت شهر ري، مقام معظم رهبري، شهر ری را قبله تهران نام نهاده اند.

وی ادامه داد: به نظر اینجانب این نامگذاری  لفظی نیست بلکه در راستای توجه مسولین برای ارائه خدمات شایسته تر به این شهر و صیانت از تاریخ و تمدن این شهر است.
 
جمالی پور بیان داشت: شهر ری بعنوان شناسنامه تاریخی ایران سالهاست مورد تعرض شهر تهران قرار گرفته و هویت شهر ری به علت بی توجهی و ساختار نامناسب اداری در معرض تهدید و تخریب است که باید فکری اساسی در جهت صیانت از آن بعمل آید.

معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ري با اشاره به مشكلات و عوارضي كه از سوي شهر تهران به شهرستان ري تحميل گرديده گفت: ما هر روز شاهد انتقال آلاينده ها و معظلات شهر تهران مانند زباله، فاضلاب ،اموات و ... به  و شهرري هست حال انکه به ازای این معظلات هیچ خدمت بارزی به این شهر داده نشده و نمی شود و هرچه هست فقط در حد شعار هست.مثلا تصفيه خانه فاضلاب  تهران را در ری احداث کردند اما آب تصفیه شده آن را به ورامین می فرستند از 8 متر مکعب آب تصفیه شده تنها 2 متر مكعب به ری داده شده آن هم با دعوا در حالی که بوی تعفن فاضلاب را مردم ری تحمل می کنند.

 فرماندار ويژه شهرستان ري متذکر شد: انتظار مردم از نمايندگان محترم ومسئولين استاني اين است كه به اين شهر توجه بیشتر و عنايت خاص و ويژه اي داشته باشند و از تاریخ و هویت این شهر دفاع کنند .

وي افزود: ساختار اداري شهرستان با شرايط خاص روبرور است ناهماهنگی ونامناسب بودن ساختار اداري شهرستان ري موجب اخلال در ارائه خدمات دستگاههاي اجرائي به مردم شده است.

معاون استاندار تهران افزود: عدم استقلال ادارات شهرستان ری از شهر تهران موجب شده تا در روند ارائه خدمات به مردم در اكثر زمينه ها خصوصاً  تامین امنيت،آموزشي وغیره با مشكل مواجه باشيم و اين امر نارضايتي مردم را در پي داشته  و دارد که ضرورت دارد با حمایت شما نمایندگان محترم سریعا این معضل که فقط خاص شهرستان ری هست مرتفع شود.

جمالي پور خاطر نشان كرد: رییس جمهور عنایت خاصی به شهر ری دارند و تا کنون دوسفر غیر رسمی کوتاه مدت به شهر ری داشته اند. در سفر دوم رییس جمهور به شهر ری که باهدف دیدار خانواده شهدا انجام شد به صورت مختصر و کوتاه مشکلات امنیتی شهرستان ری و درخواست مکرر مردم از اینجانب  در خصوص ارتقاء امنیت در شهرستان و نیز متناسب نبودن ساختار نیروی انتظامی با سطح خدماتی که باید به مردم ارائه شود مطرح کردم  و وی گفت حتما باید سطح نیروی انتظامی برابر قانون و ظرفیت شهرستان ارتقاء یابد.

 معاون استاندار تهران افزود: در این دیدار رییس جمهور امر فرمودند گزارشی از وضعیت امنیتی شهرستان و سطح خدمات نیروی انتظامی در شهر ری را خدمت ایشان ارسال نمایم تا ایشان دستور لازم را در راستاي ارتقاء نيروي انتظامي شهرستان  صادر فرمایند که این کار برای امضاء استاندار محترم برای ارسال محضر رییس جمهور آماده شده است. اميدواریم با همكاري  شما نمایندگان محترم ومسئولين ذيربط در نیروی انتظامی هرچه سريعتر شاهد ارتقاء سطح خدمات نیروی انتظامي در شهرستان ری باشيم .

جمالي پور در بحث بهداشت و درمان با اشاره به قدمت بسیار زیاد بيمارستانها و مراکز درمانی  شهرستان اظهار داشت: متاسفانه می توان به جرأت گفت اکثر مستحدثات درمانی شهر ری به قبل از انقلاب برمی گردد و بعد از انقلاب از حيث مسائل درماني توجه خاصي به ري نشده اين در حاليست كه مراكز درماني موجود در شهر ری به دليل موقعيت جغرافيايي خاص شهرستان روزانه با حجم عظيمي بیماران مواجه هستند.که خرج از ظرفیت آنها است و مردم سرگردان، معترض و ناراضی هستند.
فرماندار ويژه شهرستان ري ارتقاء کیفیت آب شرب شهروندان ري را از جمله اولويت هاي مهم برشمرد و گفت:" هم کیفیت آب شرب شهرستان ری بسيار نامناسب است و هم فشار آب که این امر موجب نارضایتی شدید مردم شده است.اميدواريم با انتقال آب سد ماملو به شبکه آب شرب شهرستان هم مشکل کیفیت و هم مشکل کمیت مرتفع شود.
 
معاون استاندار تهران در خصوص آب كشاورزي نيز اظهار داشت: ما در تامين آب  سالم اراضي كشاورزي با مشكل جدی مواجه هستيم .متاسفانه در حوزه تامین آب کشاورزی در شهرستان ری هیچ کار مفیدی تا کنون انجام نشده است و هرچه هست سنتی و از قدیم برجای مانده امروزه حتی قنوات کشاورزان هم به علت گسترش شهر نشینی از بین رفته به همین علت بخشی زیادی از زمین های کشاورزی این شهرستان که زرخیز محسوب می شوند بعلت نبود آب روی آنها کشاورزی انجام نمی شود مورد توجه و تعرض سودجویان ساخت و سازها قرار گرفته است.تعدادی ازکشاورزان هم که  با کمبود آب سالم مواجه هستند بالااجبار یا به تمع از آب های آلوده در کشاورزی  استفاده می کنند که سلامت مردم را تهدید می کند.
 
وی افزود :برخورد با متخلفینی که سلامت مردم را تهدید می کنند در دستور کار شهرستان هست و تاکنون نیز با تعدادی از این افراد برخورد شده است اما اشتغال این کشاورزان هم مهم هست و سازمان جهاد کشاورزی باید فکری اساسی برای کشت جایگزین این کشاورزان بنماید. وآلا بیکاری این افراد باعث ایجاد معضلات اجتماعی برای شهرستان و کشور می شود.

معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ري حفاظت از حريم  شهرري و جلوگيري از ساخت وساز غيرمجاز ، تامين آب بزرگترين شهرك صنعتي خاورميانه ، وضعیت نامناسب راه های شهرستان ، رسيدگي به وضعيت مركز بازيافت زباله كهريزك و جلوگيري از گسترش دریاچه  شيرابه ی ناشي از زباله ها را از جمله ديگر مسائل و مشكلات شهرستان ري برشمرد و خاطرنشان كرد: شهرستان ري بعنوان شناسنامه تاريخي كشور با تقديم 6500 شهيد ، جانباز و آزاده به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دین خود را به مملکت اداء کرده و امروز نيازمند توجه خاص و ويژه مجلس و مسئولين است كه اميدواريم اين نشست منشاء خير و بركت براي شهروندان شهيد پرور ، مومن و نجيب ري باشد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن