تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803635693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت بهداشت در تولید مواد غذایی کشور نابهنجار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وضعیت بهداشت در تولید مواد غذایی کشور نابهنجار است تهران - ایرنا - مدیر گروه دکتری بهداشت دانشکده دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات، وضعیت تولید مواد غذایی در کشور به لحاظ بهداشتی و منابع آب و خاک را ناهنجار توصیف کرد.


به گزارش ایرنا از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ودود رضویلر در رابطه با آخرین وضعیت بهداشت مواد غذایی گفت: هم اکنون تولید مواد غذایی کشور هم از منظر منبع خاک ( مزارع) با آلودگی های خطرناک فاضلاب ها و سموم کشاورزی غیر استاندارد روبرو است و هم از منظر منبع آب آشامیدنی (وجود نیترات و دیگر مواد آلاینده) و آبهای دریایی همچون دریای خزر که با معضلات فاضلاب های سه استان ساحلی، مازاد نفتی آذربایجان، مازاد اتمی ترکمنستان و مازاد کارخانجات روسیه مواجه است در وضع ناهنجاری قرار دارد.
رییس سابق کمیته بهداشت مواد غذایی نظام دامپزشکی کل کشور ادامه داد: تولید غیر مجاز و تقلبی مواد غذایی توسط سودجویان و کیفیت پایین بعضی اقلام تولیدی و وارداتی موادغذایی نیز یکی دیگر از معضلات تولید مواد غذایی کشور است.
وی به تأثیرات بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و روانی بیماری های ناشی از مواد غذایی در جامعه اشاره کرد و از سازمان های متولی بهداشت کشور خواست برای بررسی و کنترل بهداشت غذا و حل مشکلاتی چون آلودگی آب ها، آلودگی مزارع و بیماری های غذایی مشترک بین انسان و دام که از منابع مهم بیماری های غذا زاد محسوب می شوند، به دور از تعصبات گروهی و با برنامه ریزی مدون همکاری و تلاش کنند.
رضویلر نقش دانشگاهیان برای حل این معضلات را موثر خواند و گفت: هم اکنون نیاز به ایجاد کمیته های تخصصی با هدف بهره مندی از دیدگاه های صاحبنظران دانشگاهی برای حل مشکلات موجود در نظام بهداشت و دامپزشکی کشور احساس می شود.
وی از برگزاری چهارمین کنگره دو سالانه بین المللی مواد غذایی در واحد علوم و تحقیقات در آینده نزدیک خبر داد و
گفت: ادامه داد: برگزاری این کنگره، ضمن ایفای سهم و نقش دانشگاهیان در حل این معضلات می تواند باعث ارتقای نقش علمی رشته بهداشت مواد غذایی واحد علوم و تحقیقات در عرصه ملی و بین المللی باشد.

**فرآیند بسته بندی مواد غذایی در کشور رو به رشد است
رضویلر فرآیند بسته بندی موادغذایی را در کشور رو به رشد دانست و گفت: هدف از این بسته بندی ها جلب اطمینان مصرف کننده از نظر تحویل کالا در بهترین شرایط است که می تواند با استفاده از تکنیک های پیشرفته از جمله اتمسفر های مصنوعی و بسته بندی های هوشمند و غیره، موجب ارتقاء کیفیت محصول از نظر بهداشتی و حفظ طراوت مواد غذایی وافزایش زمان ماندگاری غذا نیز شود و هزینه های ناشی از آن به دلیل کنترل فساد و ارتقاء کیفیت کاملا اقتصادی است .
این متخصص بهداشت مواد غذایی ادامه داد: علیرغم رشد خوب صنعت بسته بندی موادغذایی در کشور، متاسفانه بسیاری از تولیدات غذایی با منشا دامی هنوز به صورت فله ای و در وسایط نقلیه ای بسیار کثیف و غیر بهداشتی حمل و نقل می شوند و آلودگی های خطرناک آنها به آشپزخانه های منازل و اماکن عمومی تهیه و توزیع مواد غذایی ورود کرده و منشا انواع بیماری های ناشی از مواد غذایی می شوند.
به گفته وی در بسته بندی های جدید چهار هدف محصور کردن محصول، محافظت محصول، رفاه و آسایش مشتری و برقراری ارتباط با مشتری پیگیری می شود.
رضویلر تصریح کرد: صنعت بسته بندی می تواند به صورت فعال عمل کند و از جاذب هایی مانند اکسیژن، دی اکسید کربن، اتیلن، مواد جاذب رطوبت، بیوسنسور، کنترل کننده دما و نشانگرها استفاده کند.
وی ادامه داد: بسته بندی ها اغلب به صورت هوشمند عمل می کنند که در این صورت بسته بندی تنها یک محافظ صرف نبوده وعلاوه بر ارتقاء کیفیت بهداشتی و افزایش ماندگاری محصول، در مورد وضعیت کیفی محصول نیز به طور هوشمند با مشتری ارتباط برقرار و سلامتی مصرف کننده را تضمین می کند.
علمی (1)**1055**1599

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن