تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 13 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809342441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گلستان؛ استان بدون شهربازی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گلستان؛ استان بدون شهربازی گرگان - ایرنا - چند روزی از آغاز ماه رمضان و چند صباحی از تعطیلی مدارس می گذرد، از مدت ها قبل تصمیم داشتم که در این ایام فرزندم را به شهربازی برای چند ساعت سرگرمی ببرم، اما در استان گلستان این امکان وجود ندارد و ما در منطقه ای محروم از شهربازی زندگی می کنیم.


در گرگان تنها جایی که می توان ساعاتی فرزند خود را سرگرم کرده و او بتواند تفریح کند، پارک شهر و یا بوستان ها و پارک های محلی است، اما فرزندم می گوید ˈاز این وسائل خسته شده استˈ.
حق با او است، ما در استانی زندگی می کنیم که از لحاظ طبیعی سرسبز و زیبا، اما در 29 شهر خود محروم از یک مرکز تفریحی، این چنین است.
در باور مسافران و گردشگران، همیشه وقتی سخن از سفر به گرگان می شود، ناهارخوران، هزارپیچ، زیارت و آبشار و جنگل جلوه گر است، اما متاسفانه در برخی از این مناطق تفریحی جلوه های نازیبایی دیده می شود که در شان یک خانواده و فرزندان او برای تفریح نیست.
هر کجا از این بخش های تفریخی که پای می گذاریم یا افراد ناباب حضور داشته و یا با ایجاد سفره خانه های به اصطلاح سنتی، پاتوقی برای مصرف قلیان به صورت خانوادگی فراهم شده است.
از سوی دیگر، حضور افراد مختلف و رانندگی های سراسر اشتباه، برخی محورها همچون ناهارخوران را حتی برای پیاده روی ناامن کرده است.
تصادفات دلخراش گاه و بیگاه در این محور نشان از بی احتیاطی و کورس گذاشتن در رانندگی است که تنها یک مورد آن منجر به کشته شدن همزمان دو خواهر شد.
با این اوصاف می توان اذعان داشت که مکان تفریحی مناسب و شهربازی در خور و شان نام گرگان وجود ندارد و یک مورد که در نزدیکی میدان ناهارخوران وجود داشت، به علت استاندارد نبودن، فرسودگی و مدرن نبودن دستگاه ها پلمپ شده است و بعد از فسخ قرارداد در اوایل سال جاری بعد از 18 سال آن مکان کلا تخریب و به فضای سبز و کمپ استقرار چادر مسافرین تبدیل شد.
اما، وجود مراکز پرهیجان و شادی بخش همچون پارک و شهربازی امروزه به ضرورتی اجتناب ناپذیر در زندگی شهری تبدیل شده است.
درهمین راستا طرح ˈشهر بازی مدرنˈ، که یکی از پروژه ‏های طرح موسوم به ˈگرگان + 14ˈ بود در دوره دوم شورای اسلامی شهر گرگان تصویب شد، هدف از این پروژه، ایجاد یک شهر بازی بزرگ و با امکانات جدید برای مرکز استان گلستان و در مکانی مناسب بود.
این موضوع همچنین همواره در سال های گذشته مورد توجه شهروندان و برخی رسانه ها بوده که شاید یکی از دلایل آن اجرایی نشدن تعهدات مربوط به طرح شهربازی مدرن از سوی پیمانکار باشد،به نحوی که حتی پیگیری های حقوقی مستمر شورای شهر و شهرداری گرگان نیز ثمری نداشته و در واقع این طرح مهم از سال 83 تاکنون هنوز نتیجه نداده است.
وجود یک مجموعه شهربازی با امکانات و فضای مناسب یکی از خواسته های اصلی شهروندان نیز هست.
یکی از شهروندان گرگانی در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: شهربازی قبلی گرگان واقع در محور ناهارخوران مشکلات زیادی داشت.
ˈسیدرضا موسویˈ افزود: فضای کوچک و نامناسب، علاوه بر تصرف محدوده ‏ای از پرترددترین نقاط پارک جنگلی، یک مشکل اساسی در این شهربازی بود.
وی اظهار کرد: ازسوی دیگر شهربازی ناهارخوران با وسایل قدیمی و فرسوده و با چند غرفه ناهمگون عرضه مواد غذایی، بیشتر به پارک‏ های محله‏ای شباهت داشت و در شأن یک پارک جنگلی با شهرت ناهارخوران نبود.
یک شهروند گرگانی نیز پیشنهاد کرد که با ساخت شهربازی جدید در مکانی مناسب، رونق و امکانات بیشتری به این شهر گردشگری داده شود.
ˈحمید محمدیˈ افزود: در واقع حق هر شهر بزرگی است که دارای چنین امکاناتی باشد، بنابر این در گرگان به عنوان مرکز استان با حجم قابل توجه مسافر و گردشگر ورودی، باید به این طرح، جدی ‏تر نگاه شود و با اقدام شورای شهر و شهرداری و حمایت و پشتیبانی نهادهای اجرایی مرتبط، محقق شود.
رییس شورای اسلامی شهر گرگان در این خصوص گفت: مدیریت شهری برای راه اندازی شهربازی مدرن در گرگان، بخش خصوصی را پای کار آورده است.
ˈناصر گرزینˈ افزود: حضور سرمایه گذار و بخش خصوصی برای راه اندازی شهر بازی یکی از اولویت های اصلی در دستور کار شورای شهرگرگان است.
به گفته وی، تاکنون چند سرمایه گذار برای احداث شهربازی مدرن تقاضا داده اند و به محض انتخاب، مراحل عملیاتی احداث را پیگیر خواهیم شد.
گرزین با بیان اینکه قرار است پیمانکاران طرح های خود را هفته آینده ارائه کنند، از انجام کار مطالعاتی احداث شهربازی گرگان در یک ماه آینده خبر داد و افزود: به دنبال شهربازی مدرن به همراه تجهیزات استاندارد هستیم که برای اجرای این پروژه کمی وقت نیاز است.
رییس شورای شهر گرگان با اعلام اینکه شهربازی در منطقه گردشگری هزارپیچ راه اندازی می شود، اضافه کرد: در این منطقه شهرداری زمین مورد نیاز برای شهربازی را در اختیار دارد.
وی همچنین با بیان اینکه برخی از وسایل شهربازی قبلی در محور ناهارخوران استاندارد نبود، اذعان کرد: این شهربازی به دلیل نداشتن استانداردهای کافی تعطیل شد و دادگاه هم رای به جمع آوری وسایل آن داد.
گرزین در پاسخ به این سوال که آیا تدبیری برای راه اندازی شهربازی به صورت موقت برای شهروندان انجام شده است، گفت: در نزدیکی تپه نورالشهدا، پارک بازی کودکان و نوجوانان فعال است و می توان از آن بهره برد.
شهرستان گرگان مرکز استان گلستان به عنوان یکی از شهر های گردشگری شمال کشور، افزون بر 450هزار نفر جمعیت دارد.
ناهارخوران و هزار پیج از مناطق زیبا و گردشگری گرگان است.
7467/601

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن