تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820106054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانوی سیاست برزیل گرفتار هزینه های شکست در فوتبال - محمد دوستارگان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برای نگاه بانوی سیاست برزیل گرفتار هزینه های شکست در فوتبال - محمد دوستارگان شکست سنگین و هفت بر یک تیم ملی فوتبال برزیل مقابل آلمان درنیمه نهایی جام جهانی 2014 برای دولت خانم دیلما روسف رییس جمهوری این کشور بدون هزینه سیاسی نخواهد بود.


وقتی قبل از جام جهانی صدها هزار برزیلی در اعتراض به هزینه بالای این جام درشهرهای بزرگ این کشور تظاهرات می کردند، دولتمردان در برازیلیا امیدوار بودند،تیم شان با صعود به فینال جام جهانی و کسب ششمین قهرمانی، هزینه سیاسی و اجتماعی این اعتراضات را نه تنها به حداقل برسانند، بلکه از اثرات مثبت آن نیز بهره بگیرند.
اما وقتی طلایی پوشان درنیمه اول مسابقه 5 گل و در مجموع 7 گل از آلمان دریافت کردند، حتما درکنار علاقمندان بی شمار ناراحت برزیلی، دولتمردان و بویژه خانم دیلما روسف رییس جمهوری این کشور که قرار است در 14 مرداد ماه آینده انتخابات ریاست جمهوری و مهرماه هم انتخابات فدرال، فرمانداران، نمایندگان ایالت ها و همچنین بخشی از اعضای سنا را برگزار کند، بیش از همه از این شکست ناراحت بوده و به عواقب سیاسی آن فکر می کردند.
آنان که امیدوار بودند از موفقیت در این جام به عنوان یک ابزار سیاسی در طول انتخابات بهره برداری کنند، اکنون باید شکست تحقیر آمیز روز چهارشنبه را بپذیرند و به این فکر باشند که چگونه این ناکامی تاریخی را سامان داده و اجازه ندهند تا مردم فوتبال دوست برزیل خشم خود را پای صندوق های رای نشان دهند.
خانم روسف که برای انتخاب مجدد در پست ریاست جمهوری تلاش می کند با امیدواری نسبت به پیروزی تیم این کشور با مزیت میزبانی، یک روز قبل از مسابقات نیمه نهایی مبارزات انتخاباتی آنلاین خود را آغاز کرده و این دوره از رقابت های ریاست جمهوری را به عنوان «سیاسی شده ترین» رای گیری تاریخ برزیل توصیف کرده بود.
وی با حزب کارگران خود به عنوان بخشی از یک ائتلاف گروه های چپ گرا زمام امور کشور را بر عهده دارد، دیروز . پیش از برگزاری دیدار تیم ملی برزیل و آلمان از مخالفانش خواست از بیهوده گویی و برگزاری مبارزات انتخاباتی گسترده اجتناب کنند.
اما، اکنون حتما خانم روسف یکی از ناراحت ترین فرد شکست سنگین برزیل در دیدار نیمه نهایی است و خوب می داند که این شکست چقدر برای برزیلی های فوتبال دوست ناگوار است و شاید مردم با خشم رای خود را در صندوق ها بریزند که نتیجه آن برای روسف ترک قدرت باشد.
رئیس جمهوری چپگرا پیش از این مسابقه در نظرسنجی ها همچنان از بخت بیشتری برای پیروزی درانتخابات برخورداربود و برگزاری موفقیت آمیز جام جهانی 2014 و رسیدن به فینال این جام نیز به افزایش اعتبار ومحبوبیت ملی تا پیش از دیدار مرحله نیمه نهایی کمک کرده بود.
روسف درتازه ترین نظرسنجی ها که موسسه داتافولها قبل ازنیمه نهایی جام جهانی انجام داده بود، بخت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را داشت و محبوبیت وی با چهار درصد افزایش به 38 درصد رسیده بود.
اکنون رقبای خانم چریک در مبارزات انتخاباتی بیش از پیش به هزینه های بالای جام جهانی و شکست تحقیر آمیز مقابل آلمان چنگ خواهند زد و از علاقه بسیار بالای مردم که شیفته فوتبال هستند، برای فشار بر رقیب استفاده می کنند.
رکوردهایی که برزیلی های میزبان مجبور شدند با شکست تیم محبوب خود مقابل آلمان در ورزشگاه بلوهوریزونته از آن به عنوان تحقیر یاد کنند، می تواند بازتاب های سیاسی داشته باشد.
بزرگترین پیروزی تاریخ فوتبال در نیمه نهایی جام جهانی، سنگین ترین شکست تاریخ فوتبال ملی برزیل، دریافت ورود بیشترین تعداد گل به دروازه تیم ملی برزیل در جام جهانی، اولین شکست خانگی در رقابت های رسمی پس از 39 سال و تنها تیم برزیل که در جام جهانی 7 گل دریافت می کند برای یک برزیلی فوتبال دوست، جز تحقیر نیست که همه در بازی مقابل آلمان ثبت شد.
این شکست فوتبالی می تواند آغازگر دوباره مطالبات اجتماعی و اقتصادی برزیلی ها سرخورده باشد که سال گذشته و اوایل سال جاری با راهپیمایی های اعتراض آمیز گسترده و بی سابقه ای بروز یافت و خانم روسف هم باید پاسخ های قانع کننده ای برای آنها داشته باشد تا بتواند به بردای حکومت خود امیدوار باشد.
اول**

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن